Dikke 2P slaapmat

03-08-2018 14:28 13 berichten
Ik ben voor de komende vakantie aan het kijken voor een tweepersoons slaapmat. Een dikke, niet zo’n dun matje. Maar hoe vinden jullie die liggen?

Ik heb er meerdere getest en dat ligt hetzelfde als ons bed thuis. Maar dat is in een winkel voor max 10 minuten. Ik hoop er op vakantie in de tent langer op te liggen. Aangezien ze tussen de €200-€350 zijn ben ik benieuwd naar niet gesponsorde reacties.

Een dun matje wordt het niet en een luchtbed bleek slecht voor mijn huwelijk. Op een stretcher kan ik niet vrijen, iets wat we wel eens doen.

Heb jij een dikke tweepersoons slaapmat? Wat vind je er van?
Exped MegaMat Duo 10 M! Geen sponsoring, maar wat een fijne mat. Ligt als thuis. Wel een groot volume, niet voor de backpackers. We hadden wel een lek (door de kat, eigen schuld dus) maar na plakken ook geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
exped.. super fijne matten.. Ik heb een synmat maar je hebt ze ook down (syn is synthetisch en down is met dons)..Ze liggen echt heel goed. Duur maar iedere cent waard
Bedankt voor jullie reacties :) Dat het niet klein opvouwt is geen probleem.

Ik twijfel tussen de Exped MegaMat Duo 10 LW+ en de Red Wood Stretch Limousine 10 Duo. Wij zijn beide dik en een mat van 130cm heeft de voorkeur. Onze tent kan het makkelijk hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo van het kamperen maar tussen de 200 en 350 euro voor goed slaapcomfort lijkt me niet teveel betaald!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
03-08-2018 20:39
Bedankt voor jullie reacties :) Dat het niet klein opvouwt is geen probleem.

Ik twijfel tussen de Exped MegaMat Duo 10 LW+ en de Red Wood Stretch Limousine 10 Duo. Wij zijn beide dik en een mat van 130cm heeft de voorkeur. Onze tent kan het makkelijk hebben.
Vorig jaar de de waard linde duo gekocht en de afgelopen 2 weken weer goed op geslapen. Sw kinderen hebben de stretch limousine 7 en daar slaap ik ook nog erg lekker op.

Ik zou op dit moment zeker voor de exped gaan. Redwood en de Waard zijn van de failliete vrijbuiter als er ooit iets met garantie is heb je hij exped meer kans dat je op de fabrikant kan terugvallen.
eckano schreef:
03-08-2018 21:24
Ik ben niet zo van het kamperen maar tussen de 200 en 350 euro voor goed slaapcomfort lijkt me niet teveel betaald!


Nee lijkt mij ook niet :) we hebben nu twee vakanties op een luchtbed geslapen (zo’n mooie hoge dikke) maar waar ik het nog wel te doen vond veranderde mijn man in een zombie. En het is koud.
Refro schreef:
03-08-2018 22:42
Vorig jaar de de waard linde duo gekocht en de afgelopen 2 weken weer goed op geslapen. Sw kinderen hebben de stretch limousine 7 en daar slaap ik ook nog erg lekker op.

Ik zou op dit moment zeker voor de exped gaan. Redwood en de Waard zijn van de failliete vrijbuiter als er ooit iets met garantie is heb je hij exped meer kans dat je op de fabrikant kan terugvallen.


Daar had ik ook al wel over nagedacht. Ik zou de mat dan pas kopen als er een doorstart was gekomen. Ik kan hem ook nog via de wehkamp aanschaffen en als er dan wat is ligt de garantie bij wehkamp. Dan krijg je nog geen nieuwe mat als er iets is maar wel geld terug.

Ik heb op beide gelegen en waar de exped een dikkere en stuggere buitenkant had, heeft de redwood een zachtere flexibele buitenkant. En bij de exped voelde ik hobbels/tunnels, waar de redwood helemaal vlak is. Dat maakt mij aan het twijfelen omdat de exped €100 meer kost en ik het verschil in prijs niet goed kan plaatsen.

Bedankt voor het meedenken :)
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je hier iets aan?

https://www.kampeermeneer.nl/test-slaapmatten2/
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele ochtend proefgelegen (bij Bax) en vond uiteindelijk de Kampa kip highrise 10 en de Bardani the new summat 3D 15 het fijnst liggen. Die van Exped en Nomad bewegen teveel wanneer je omdraait vond ik en deze 2 niet en ze hebben grote ventielen dus zijn echt zo leeg en vol. Heb er uiteindelijk geen gekocht, want bleek niet meer nodig.
GroenTuintje schreef:
04-08-2018 09:06
Misschien heb je hier iets aan?

https://www.kampeermeneer.nl/test-slaapmatten2/

Die had ik idd ook gevonden :) Dankjewel. Daar komt de Redwood als beste uit.
Alle reacties Link kopieren
Daar had ik dus niets aan. Wat voor de één lekker ligt, ligt slecht voor de ander. Zelf gaan proefliggen werkt het beste.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
04-08-2018 09:05
Daar had ik ook al wel over nagedacht. Ik zou de mat dan pas kopen als er een doorstart was gekomen. Ik kan hem ook nog via de wehkamp aanschaffen en als er dan wat is ligt de garantie bij wehkamp. Dan krijg je nog geen nieuwe mat als er iets is maar wel geld terug.

Ik heb op beide gelegen en waar de exped een dikkere en stuggere buitenkant had, heeft de redwood een zachtere flexibele buitenkant. En bij de exped voelde ik hobbels/tunnels, waar de redwood helemaal vlak is. Dat maakt mij aan het twijfelen omdat de exped €100 meer kost en ik het verschil in prijs niet goed kan plaatsen.

Bedankt voor het meedenken :)
Misschien dat je met exped de hele wereld rond kunt. Of no je de hele wereld is wat overdreven. Vorig jaar was ik op fietsvakantie in Duitsland en toen begaf mijn exped downmatje het. 10 jaar oud en was gelamineerd, dus de binnenkant laat los en je krijgt een grote bobbel. DUs ik maar een soort van bever in Oberhausen en die hadden exped matjes, ik doe mijn verhaal, Winkelman die belde even en ik kreeg zo een nieuwe mee, was dat ze geen down hadden liggen dus het werd een synt. Maar die slaapt even goed. Zaten verder geen kosten aan helemaal niks. Porbeer dat maar eens met je redwood te doen bij een niet Vrijbuiter winkel.
fietsen varen vrouwelijk doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven