Dagje (of 2) Rotterdam, leuke tips?

04-08-2018 17:26 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu zou je denken, als je een dagje naar Rotterdam gaat dan weet je toch wel wat er te doen is of wat je wilt doen?
We moeten maandag voor een afspraak in de ochtend naar Rotterdam. Verder hebben we niks gepland.

Ik dacht nu we er toch zijn kunnen we er net zo goed een leuk uitje van maken!
Misschien zelfs dat we een hotel boeken voor de nacht van zondag op maandag, dan hoeven we maandag ook niet zo vroeg op te staan en kunnen we zondag ook nog wat leuks gaan doen!

Dingen die we leuk vinden: cultuur, natuur, markt, genieten.

Tips voor leuke restaurantjes (maar niet té duur) of terrasjes zijn ook welkom.


Ik had wel wat gegoogeld trouwens, maar ben benieuwd naar tips :)
Alle reacties Link kopieren
Overnachten op SS Rotterdam is erg leuk! Toplocatie en met geweldig zonneterras met zwembad om pootje te baden.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, Rotterdam! Wat wij leuk vonden:
- rondleiding (met zo’n audiotour, aangevuld met persoonlijke verhalen van de aanwezige vrijwilligers) op de SS Rotterdam
- lunchen op de Euromast (evt. reserveren! Niet zo duur, wel aan de drukke kant)
- wijntje drinken in de Markthal, daar ook even rondneuzen tussen alle delicatessen (maar misschien te warm nu!)
- bezoek aan het Boijmans Van Beuningen, altijd de moeite waard als je van moderne kunst houdt
Alle reacties Link kopieren
Wandelen in de tuin van Trompenburg.
http://www.trompenburg.nl/
Alle reacties Link kopieren
Wandelroute rondje Rotterdam
Alle reacties Link kopieren
Het fotomuseum is leuk en daar vlakbij zit hotel New York, leuk om te lunchen/borrelen. Een stukje met de watertaxi gaan. In de Witte de Withstraat zitten veel cafés en restaurantjes.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Met de waterbus naar Utrecht.
Alle reacties Link kopieren
Terrasje pakken en eten in de witte de withstraat. Markthal. Euromast.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in omgeving Rotterdam. Vind het een mooie en fijne stad. Maar als er weer en cruise schip ligt vraag ik me toch altijd af hoe lang men zich in de stad zou kunnen vermaken. Rondvaart met de spido zou ook leuk kunnen zijn, dan gaat je ook door de havens.
Alle reacties Link kopieren
Puntpaprika schreef:
04-08-2018 17:49
Het fotomuseum is leuk en daar vlakbij zit hotel New York, leuk om te lunchen/borrelen. Een stukje met de watertaxi gaan. In de Witte de Withstraat zitten veel cafés en restaurantjes.

Veel plezier!
O ja, dit zijn ook aanraders! Zowel fotomuseum als hotel New York. Daar kun je overigens ook heerlijk vis eten!
Alle reacties Link kopieren
Pannekoekstraat/Botersloot is ook leuk. Zelf vind ik de Witte de With erg druk.
Door oud Delfshaven is ook het ook leuk wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Voor natuur ga je naar het Kralingse Bos of Het Park naast de Euromast. In Het Park zit tegenwoordig dudok,bekend van de legendarische appeltaart. Maar ze hebben er ook goede koffie en broodjes. Wandel over de parkkade en neem de watertaxi naar de Fenix Food Loods en wandel wat rond over Katendrecht (waar vroeger matrozen en hoeren de dienst uitmaakten maar nu hip en upcoming urban district). Verder zijn de Hofbogen leuk, cultuur en alternatief. Op het dak zit een klein park, leuke exclusieve zaakjes en goede horeca.

Rotterdam, ik kom er graag!
Alle reacties Link kopieren
-Nienke- schreef:
04-08-2018 17:32
Leuk, Rotterdam! Wat wij leuk vonden:
- rondleiding (met zo’n audiotour, aangevuld met persoonlijke verhalen van de aanwezige vrijwilligers) op de SS Rotterdam
- lunchen op de Euromast (evt. reserveren! Niet zo duur, wel aan de drukke kant)
- wijntje drinken in de Markthal, daar ook even rondneuzen tussen alle delicatessen (maar misschien te warm nu!)
- bezoek aan het Boijmans Van Beuningen, altijd de moeite waard als je van moderne kunst houdt
Breaking news: ook hier in Rotterdam hebben we dat mooie weer, jeweetwel.

Als je zondag komt, kun je hier nog een graantje van meepikken;
www.duizelinhetpark.nl
Natuur, cultuur, eten en drinken in één.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven