Noord(kust) Duitsland

04-08-2018 19:36 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorig jaar heb ik een topic geopend over camperen in Frankrijk, ik heb toen veel aan de reacties gehad.

Dit jaar, over een paar weken, willen we naar Noord Duitsland. We willen o.a. De Hanzesteden bezoeken en dan onderweg, niet zozeer in die steden een camping zoeken. Daarnaast willen we de kust bij het schiereiland Rügen verkennen en misschien ook naar Denemarken. Net als Frankrijk willen we dit jaar ook op de bonnefooi gaan camperen. Dat is ons vorig jaar namelijk erg goed bevallen. Op je eigen gemak de boel verkennen.

Ik heb al op het forum zitten zoeken naar een soortgelijk topic, helaas niet kunnen vinden. Nu vraag ik mij de volgende dingen af:
- Hoe is noord Duitsland bevallen?
- Hoe groot is de kans dat de campings die je bezoekt allemaal vol zitten? We willen gemiddeld 3 dagen per camping verblijven.
- Zijn er nog tips?
- Wat is de moeite waard?
- Wat viel tegen?
eilandje2015 wijzigde dit bericht op 05-08-2018 08:25
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rügen is prachtig.

Als je interesse hebt in geschiedenis is Prora een aanrader. Daar vind je een hotel dat ooit door Hitler is gebouwd. Is toen niet in gebruik genomen. Delen zijn opgeknapt, daar vind je een hotel, apartementen en een hostel, maar er zijn ook nog stukken in originele staat.

Daar is ook een kleine camping bij het hostel. 100 meter van het strand. Volgens mij is dat meestal niet vol.

Het boomtoppenpad is daar ook leuk om te bezoeken en geeft een mooi uitzicht over de regio.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
04-08-2018 19:41
Rügen is prachtig.

Als je interesse hebt in geschiedenis is Prora een aanrader. Daar vind je een hotel dat ooit door Hitler is gebouwd. Is toen niet in gebruik genomen. Delen zijn opgeknapt, daar vind je een hotel, apartementen en een hostel, maar er zijn ook nog stukken in originele staat.

Daar is ook een kleine camping bij het hostel. 100 meter van het strand. Volgens mij is dat meestal niet vol.

Het boomtoppenpad is daar ook leuk om te bezoeken en geeft een mooi uitzicht over de regio.
Bedankt voor de tip! Klinkt heel interessant :)
Heb je eigenlijk een stevige tent daar nodig? We hebben nu een katoenen tent van vrijbuiter. Mega stevig maar ook mega zwaar en groot om mee te nemen. Zijn nu op zoek naar iets kleiners
Als je een tent hebt, is er meestal wel plek. Strand is er aan de westelijke kant amper, hou daar rekening mee. Hamburg is vaak dramatisch, qua verkeer.
Voor de rest is Duitsland een heerlijk vakantieland.
Alle reacties Link kopieren
over tenten kan ik je geen advies geven, ben geen campeerder :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Borkum vond ik een erg leuk eiland.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
De omgeving van Rostock en Lubeck is ook erg mooi.

Zelf ga ik morgen trouwens ook naar Denemarken (omgeving Ringköbing).
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
04-08-2018 19:41
Rügen is prachtig.

Als je interesse hebt in geschiedenis is Prora een aanrader. Daar vind je een hotel dat ooit door Hitler is gebouwd. Is toen niet in gebruik genomen. Delen zijn opgeknapt, daar vind je een hotel, apartementen en een hostel, maar er zijn ook nog stukken in originele staat.

Daar is ook een kleine camping bij het hostel. 100 meter van het strand. Volgens mij is dat meestal niet vol.

Het boomtoppenpad is daar ook leuk om te bezoeken en geeft een mooi uitzicht over de regio.
Helemaal eens; ik vond Rugen de leukste vakantiebestemming in jaren!
Van kamperen heb ik helaas geen verstand dus daar kan ik je niet meer helpen maar ik had vorig jaar juli niet het idee dat ze overal met armen en benen uithingen dus ik vermoed dat er best wel plek is hier en daar.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, alle plaatsen staan op mijn lijstje :). Had spontaan voor noord Duitsland gekozen, maar ken verder niemand die er eerder is geweest. Leuk om te horen dat het er zo mooi is! Heb er zin in. Zijn er trouwens nog bepaalde monumenten, historische panden of bezienswaardigheden waarvan jullie zeggen: "dat moet je echt zien"?
Ik kan namelijk op internet weinig vinden. Wel dat de Hanzesteden ook mooi zijn.
Alle reacties Link kopieren
De Kreidefelsen op Rügen.
geneet van 't laeve

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven