Booking.com review

05-08-2018 11:56 26 berichten
Ik heb van afgelopen vakantie drie reviews geplaatst op Booking.com, twee heel positieve en een mindere (maar wel voldoende). Toen ik gisteren keek stonden de positieve erop, maar de mindere was verdwenen. In mijn app stond ‘review wordt beoordeeld’. Wordt hij er dan op een gegeven moment weer bij gezet, of kan een hoteleigenaar besluiten dat deze niet klopt? Of gaan ze me bellen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, Booking.com checkt ze. Maar reviews worden eerst gelezen door Booking.com. Ik kan me voorstellen dat reviews met 4 of 5 sterren direct worden geplaatst, maar reviews met een lage score handmatig worden gecontroleerd of ze niet vol staan met scheldwoorden oid. Dan duurt dat dus langer.
Het was ook heel vreemd. Dat hotel had werkelijk lyrische beoordelingen, maar ons viel het nogal tegen. Waarschijnlijk ook door die positieve reviews, dat onze verwachtingen hoog waren.
Alle reacties Link kopieren
Logisch dat mindere reviews beter worden nagekeken. Het gaat wel om de broodwinning van zo'n hoteleigenaar. Een zeikverhaal door een zeurmuts die haar dag niet heeft is zó geschreven.
Overigens zeg ik niet dat jij de zeurmuts bent in deze.
very__cherry wijzigde dit bericht op 11-08-2018 18:15
0.42% gewijzigd
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie bij Booking zelden negatieve reviews bij een hotel staan. Dat vertrouw ik voor geen meter, volgens mij zit er een algoritme in die site die de negatieve automatisch lager plaatst ofzo.
Ik heb wel eens gehoord dat booking.com negatieve reacties verwijderd of nooit plaatst.

Ik vertrouw de reviews op die website nooit.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
05-08-2018 12:11
Het was ook heel vreemd. Dat hotel had werkelijk lyrische beoordelingen, maar ons viel het nogal tegen. Waarschijnlijk ook door die positieve reviews, dat onze verwachtingen hoog waren.
Dan kan ik me voorstellen dat booking de review (en wellicht ook de lyrische beoordelingen) gaat controleren en eventueel contact opneemt met de accomodatie. Ze zijn immers erg gebaat bij realistische beoordelingen.
Alle reacties Link kopieren
Het beleid van Booking.com is niet om slechte recensies te verwijderen in elk geval. Dat klinkt misschien logisch maar bij sommige van dat soort websites (zoals Yelp) kunnen bedrijven betalen om goede recensies bovenaan te laten staan en slechte recensies te laten verwijderen.

Overigens, als je recensie verwijdert wordt omdat hij om welke reden dan ook niet aan de voorwaarden voldoet dan telt het cijfer wat je gegeven hebt toch mee.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
stippensokken schreef:
05-08-2018 12:52
Ik zie bij Booking zelden negatieve reviews bij een hotel staan. Dat vertrouw ik voor geen meter, volgens mij zit er een algoritme in die site die de negatieve automatisch lager plaatst ofzo.
Het was niet eens echt negatief. Het hotel was best ok, de kamer schoon en het ontbijt prima. Samen te vatten als prima voor een doorgangshotel, maar voor de prijs zou je meer verwachten. De recensies voor mij noemden het ontbijt subliem. Misschien als je Etap gewend bent dat je dat zo neerzet, maar ik vind 20 soorten jam, vijf soorten desembrood, naast een normale boterham en een soort kaas niet echt een ruime keuze (ik vind jam en desembrood maar zo zo). En zo waren er meer dingetjes. Best wel verdacht dus, die 9,3 waar ze op stonden. Volgens mij kwam ik op een 7 of zo, ik heb ze niet afgefakkeld.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de review ook bij google maps zetten.

Ik had vorig jaar een minder positieve review gezet, een 7,9 met wat kanttekeningen. Geen drama dus. Alle andere reviews waren boven de 9. dus ik zat wat lager. Toen kreeg ik een hele vervelende mail van de eigenaresse, dat het belachelijk was dat ik kritiek had, ze hadden zoveel voor me gedaan. Niet meer op gereageerd, maar daar gaan we niet nog een keer heen.
Alle reacties Link kopieren
juf_deetje schreef:
05-08-2018 13:01
Je kunt de review ook bij google maps zetten.

Ik had vorig jaar een minder positieve review gezet, een 7,9 met wat kanttekeningen. Geen drama dus. Alle andere reviews waren boven de 9. dus ik zat wat lager. Toen kreeg ik een hele vervelende mail van de eigenaresse, dat het belachelijk was dat ik kritiek had, ze hadden zoveel voor me gedaan. Niet meer op gereageerd, maar daar gaan we niet nog een keer heen.
Kreeg je een mail of een reactie op je bericht? Want als het een mail was zou ik mijn recensie aanpassen (of een nieuwe erbij zetten) met die informatie.

Er zijn zelfs hotels die de borg op je credit card inhouden als je een negatieve recensie plaatst (wat dom is en totaal geen zin heeft, want dan doe je het toch anoniem?).
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
juf_deetje schreef:
05-08-2018 13:01
Je kunt de review ook bij google maps zetten.

Ik had vorig jaar een minder positieve review gezet, een 7,9 met wat kanttekeningen. Geen drama dus. Alle andere reviews waren boven de 9. dus ik zat wat lager. Toen kreeg ik een hele vervelende mail van de eigenaresse, dat het belachelijk was dat ik kritiek had, ze hadden zoveel voor me gedaan. Niet meer op gereageerd, maar daar gaan we niet nog een keer heen.
Dat hebben wij ook eens gehad met een recensie op een andere site, volgens mij zoover. Een Bruggese hoteleigenaar die het niet kon verkroppen dat we voor comfort en luxe een lagere beoordeling hadden gegeven. Hij heeft mijn vriend wel twee keer gebeld, en begon over gratis welkomstdrankje en elke dag een zachtgekookt ei :proud:
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
05-08-2018 13:08
Dat hebben wij ook eens gehad met een recensie op een andere site, volgens mij zoover. Een Bruggese hoteleigenaar die het niet kon verkroppen dat we voor comfort en luxe een lagere beoordeling hadden gegeven. Hij heeft mijn vriend wel twee keer gebeld, en begon over gratis welkomstdrankje en elke dag een zachtgekookt ei :proud:
Haha, dat is dan wel weer netjes.

Ik heb ook wel eens in een hotel gezeten dat niet de beste beoordelingen kreeg. Ik vond het een prima hotel, maar de reacties van de eigenaar op de slechte recensies waren ronduit belachelijk. Enorm agressief, ik snap niet dat Tripadvisor dat goedkeurt.

(Hier kun je ze lezen als je wilt lachen.)
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf meestal een review en heb nog nooit gehad dat het niet geplaatst werd. Wel ook gezien dat het beoordeeld moest worden. Ook minder positieve werden gewoon geplaatst. Ik lees ook wel mindere recensies, dus ik denk dat het uiteindelijk wel geplaatst wordt.
hopperdepopper wijzigde dit bericht op 05-08-2018 13:15
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
foutje: dubbel
Maechtje schreef:
05-08-2018 13:10
Haha, dat is dan wel weer netjes.

Ik heb ook wel eens in een hotel gezeten dat niet de beste beoordelingen kreeg. Ik vond het een prima hotel, maar de reacties van de eigenaar op de slechte recensies waren ronduit belachelijk. Enorm agressief, ik snap niet dat Tripadvisor dat goedkeurt.

(Hier kun je ze lezen als je wilt lachen.)
Ik bedoelde dat de man vond dat een welkomstdrankje en gekookt ei naar keuze al voldoende waren voor een hogere beoordeling voor comfort en luxe. We zaten op een zolderkamer, met in de kamer hoogteverschil naar de kleine aftandse badkamer. Dan kun je me gratis koffie geven wat je wilt, maar ga ik niet zeggen dat je een luxe hotel hebt.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
05-08-2018 13:15
Ik bedoelde dat de man vond dat een welkomstdrankje en gekookt ei naar keuze al voldoende waren voor een hogere beoordeling voor comfort en luxe. We zaten op een zolderkamer, met in de kamer hoogteverschil naar de kleine aftandse badkamer. Dan kun je me gratis koffie geven wat je wilt, maar ga ik niet zeggen dat je een luxe hotel hebt.
Ah zo. Tjsa, dan zal het aan het prijsverschil liggen. Als je vijf euro meer betaald, oké, maar dit doet me een beetje denken aan die Center Parcs huisjes waar je driehonderd euro meer betaalt voor een Nespresso-apparaat (waarvan je de pods zelf moet kopen, natuurlijk) en een tweede televisie op de slaapkamer (uit 1992, met een scherm van 20 cm doorsnede).
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
ik heb laatste een redelijk kritische reactie geplaatst op booking.com, hotel niet voor herhaling vatbaar, in die trant, werd gewoon geplaatst hoor
Ook mijn negatieve reviews zijn gewoon op Booking.com terug te vinden.
Ik heb nu Booking.com maar eens een mailtje gestuurd waarom mijn beoordeling nog steeds op ‘wordt verwerkt’ staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk graag op Zoover en Tripadvisor. En door reacties als "stomme restaurant geen snitsel of uitsmeiter" kan ik wel heen lezen.

Man wilde recensies niet graag geloven en boekte een hotel.
Okee, de kamer was ruim en de bedden lagen prima, maar hygiëne en een fatsoenlijk ontbijt waren onbekende dingen. Zoals al was genoemd in 80% van de beoordelingen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik las deze week nog ergens een eigenaar die dingen zei als "Het is niet waar wat je schrijft" alsof alles aan de klant lag. Een andere zou zeggen "Bedankt voor je feedback we gaan het bespreken", ook al gebeurt dat niet. :popcorn:
huisduif schreef:
10-08-2018 22:01
Ik las deze week nog ergens een eigenaar die dingen zei als "Het is niet waar wat je schrijft" alsof alles aan de klant lag. Een andere zou zeggen "Bedankt voor je feedback we gaan het bespreken", ook al gebeurt dat niet. :popcorn:
Bij het hotel waar dit topic over gaat heeft iemand een opmerking gemaakt over dat het personeel geen Engels spreekt. Reactie van de hotelier is dat alle medewerkers Engels spreken. Vast... maar ze doen het niet.
Ik heb ook weleens een zeer kritische recensie met onvoldoende geschreven. Is gewoon geplaatst en staat er nog steeds.
Maechtje schreef:
05-08-2018 13:10
Haha, dat is dan wel weer netjes.

Ik heb ook wel eens in een hotel gezeten dat niet de beste beoordelingen kreeg. Ik vond het een prima hotel, maar de reacties van de eigenaar op de slechte recensies waren ronduit belachelijk. Enorm agressief, ik snap niet dat Tripadvisor dat goedkeurt.

(Hier kun je ze lezen als je wilt lachen.)
:HA:

Bedankt voor de link, brilliant dit. Vooral gefilterd op 1&2 sterren reviews.
Eigenaar "thanks for the long story. We sincerely hope to never see you again" :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven