Met auto naar frankrijk, tips!

06-08-2018 11:28 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor het eerst (zelf) met de auto op vakantie naar frankrijk. Ik heb zelf altijd gevlogen in mijn volwassen leven.
Nu gaan we met twee kleine kinderen. Ik vind het best spannend zo lang onderweg. We rijden overigens steeds kleine stukjes en stoppen vaak. We rijden in 2 dagen.
Wie heeft er tips, dingen die we mee moeten nemen, moeten regelen, wat handig is ( met kleine kinderen).
We hebben een huisje trouwens.

Wat ik zelf heb gevonden:
- gevarendriehoek, hesje en alcoholtest moet mee
- milieuvignet
-auto zak aan de stoelen voor speelgoed kindjes
-verbanddoos in auto
-raamtikker/riemsnijder
-reservelampen en zaklamp

Nog andere super tips?
Alle reacties Link kopieren
Eten, drinken, benzine en een zak met geld voor de tolwegen.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Over dat auto-vignet: bestellen op de officiele website, anders betaal je veel te veel. En ANWB zegt dat je binnen 24 uur per mail een factuur toegestuurd krijgt, maar dat klopt niet, dat is binnen 72 uur. Tijdig bestellen dus, want anders ben je te laat.
Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
06-08-2018 11:30
Over dat auto-vignet: bestellen op de officiele website, anders betaal je veel te veel. En ANWB zegt dat je binnen 24 uur per mail een factuur toegestuurd krijgt, maar dat klopt niet, dat is binnen 72 uur. Tijdig bestellen dus, want anders ben je te laat.
Het duurde inderdaad lang; ik had dat ding pas na drie weken in huis, itt. bijvoorbeeld een voor Duitsland, die heb je altijd binnen een paar dagen in huis.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben van onze zwager een apparaatje geleend waarmee je direct kunt doorrijden bij de tolwegen. Scheelt een hoop wachten. Je kunt dan via de automatische poortjes gelijk door. Een hoop Fransen hebben zo’n ding. https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbe ... -werkt-het
miss_musica wijzigde dit bericht op 06-08-2018 11:35
14.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
miss_musica schreef:
06-08-2018 11:33
Wij hebben van onze zwager een apparaatje geleend waarmee je direct kunt doorrijden bij de tolwegen. Scheelt een hoop wachten. Je kunt dan via de automatische poortjes gelijk door. Een hoop Fransen hebben zo’n ding.
Ja, die zag ik dus inmiddels ook allemaal in de file staan met hun apparaatje...
Met een CC gaat net zo snel en is een stuk goedkoper.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
miss_musica schreef:
06-08-2018 11:33
Wij hebben van onze zwager een apparaatje geleend waarmee je direct kunt doorrijden bij de tolwegen. Scheelt een hoop wachten. Je kunt dan via de automatische poortjes gelijk door. Een hoop Fransen hebben zo’n ding.
Tolbadge. Kun je bij de ANWB kopen.
Damned if I don’t
De jongste is nog geen jaar? Waarom zou je met twee van die kleintjes zo lang in een auto willen zitten? Echt het lijkt mij horror.
Alle reacties Link kopieren
Je moet ook van die alcohol blazers hebben.

En ik zou(zeker na onze vakantie) een ipadhouder aanschaffen en een iPad volstoppen met filmpjes. Daar blijven ze lekker rustig van. ;-)
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
06-08-2018 11:35
Ja, die zag ik dus inmiddels ook allemaal in de file staan met hun apparaatje...
Met een CC gaat net zo snel en is een stuk goedkoper.
Bij poortjes speciaal voor dat apparaat kun je met 30 km p/u altijd doorrijden.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
06-08-2018 11:35
Ja, die zag ik dus inmiddels ook allemaal in de file staan met hun apparaatje...
Met een CC gaat net zo snel en is een stuk goedkoper.
Wij komen net terug uit Frankrijk en konden overal vlot door. Maar dat kan ook aan de route liggen.
eckano schreef:
06-08-2018 11:30
Eten, drinken, benzine en een zak met geld voor de tolwegen.
Eventueel in de vorm van een credit card...

Genoeg water, een iPad met filmpjes, navigatie en/of een kaart met de route, Pechhulp in het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
06-08-2018 11:36
De jongste is nog geen jaar? Waarom zou je met twee van die kleintjes zo lang in een auto willen zitten? Echt het lijkt mij horror.
Boeien, naarmate ze ouder worden gaan ze alleen maar harder zeuren.
Dan maar naar camping De Zingende Zandzakken omdat er een kind mee moet?
Dan kun je net zo goed meteen je ballen in een fruitpers stoppen...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Neem een ouderwetse wegenkaart mee.

Milieuvignet is alleen nodig in bepaalde steden of bij bepaalde omstandigheden:
https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... ilieuzones
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen hield ik uren zoet met cd’s met kinderliedjes de draagbaredvd speler.

Wij reden altijd het grootste gedeelte ‘s nachts als de kinderen sliepen trouwens.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden voor onze peuter een autostuurtje gekocht. Verder geen speelgoed of iets dergelijks meer nodig gehad. Kind heeft zich uitgebreid vermaakt.
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
06-08-2018 11:37
Bij poortjes speciaal voor dat apparaat kun je met 30 km p/u altijd doorrijden.
Bij die tolstations waar ik ben geweest moesten ze er toch ook echt stapvoets doorheen hoor, maar dat waren niet de allergrootste stations, misschien dat dat nog uitmaakt.

En ik hoefde ook alleen maar met mijn CC te wapperen dus dat scheelt effectief heel weinig.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
- Houd je aan de maximumsnelheid als je geen bon wilt krijgen. Het is heel verleidelijk om hier en daar wat sneller te gaan rijden, maar in F wordt ook aan controles in onopvallende voertuigen gedaan en mobiele flitsers kennen ze ook.

- Neem een creditcard en contant geld mee voor de tolwegen (als je geen tolbadge hebt).

- Zorg dat je een woordje Frans kunt spreken.

- Houd rekening met grenscontroles op de snelwegen en douane richting Parijs, hoewel ik het idee heb dat die dit jaar minder worden gehouden dan voorgaande jaren. Je hebt ‘kaasplaten’ dus voor Franse gendarmes ben je bij voorbaat verdacht (spreek uit ervaring).
anoniem_372857 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 11:42
0.08% gewijzigd
Don't follow me. I'm lost too..
eckano schreef:
06-08-2018 11:38

Dan kun je net zo goed meteen je ballen in een fruitpers stoppen...
Ik ben nog al een beelddenker.. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Leer je bij rotondes aan: gaan met die banaan!

Nederlanders mogen hufterig zijn in het verkeer, Fransen zijn echt bijzonder. Geen agressie ofzo, is mijn ervaring, maar als je op je beurt gaat staan wachten, kom je niet ver. Jezelf er tussen gooien en er het beste van hopen, en wat een stressvolle reis leek, wordt ineens heel ontspannen. Echt.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Handenwasgel zonder water. Snoetepoetsdoekjes. Drinken invriezen, dan heb je aan het eind van de dag en de dag erop nog koel drinken. Wel in je koelbox bewaren. Wij namen voor onze kids altijd een doos grabbelcadeautjes mee. Allemaal kleine frutseltjes, hebben ze het nu nog over.

Ramen achterin goed afdekken tegen e zon. Kleingeld voor toilet onderweg.
Alle reacties Link kopieren
Extra water voor als je superlang in de file staat en een plastuit en zakdoekjes voor als je vieze wc's treft (of je ergens in de bosjes moet).
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie er ook wel tegenop maar vliegen met die twee zag ik ook niet zitten, al die zooi die meemoet en nu op twee kinderen letten/vermaken.
Snachts rijden of in ieder geval om 4 uur vertrekken deden we vroeger ook herinner ik me. Werkt dat ook al bij een 9 maander en tweejarige?
Wij rijden soms snachts. Rijd wel lekker door. Slapen je kinderen makkelijk?
Alle reacties Link kopieren
je kan ook een tolbadge kopen bij anwb he. super handig doen wij altijd. kost 18 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven