Vakantie Zuid-Italië

10-08-2018 11:49 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Eind september/begin oktober heb ik een weekje vakantie en zou ik graag naar Zuid-Italië willen. Of eigenlijk twijfel ik tussen de Amalfi-kust en Puglia.

Heeft iemand tips voor deze regio's? Welke plaatsjes zijn do's en welke don'ts? Overnachting tips? Is het weer tijdens de eerste week van oktober nog goed (20 graden is al prima) of veel regen?

Grazie!
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds mooi weer. Ik zou absoluut voor de Amalfi kust gaan als je moet kiezen. Ik ben er verschillende keren geweest, heb er een scooter gehuurd en we zijn langs die prachtige kust gereden.

Er is veel moois te zien in de omgeving. Napels (pizza eten en langs de kerstmarkt gaan voor een bijzonder kerststalletje) , Sorrento (Limoncello proeven en super grote citroenen aan de bomen), Capri (met e boot van Sorrento naar het witte eilandje waar de beroemdheden vakantie vieren), Positano, Pompei.

Puglia heeft prachtige stranden, ben jammergenoeg alleen nog in omgeving Alberobello geweest, in een trullo (zo'n torenhuisje) geslapen
Alle reacties Link kopieren
Hoe het weer gemiddeld is kun je online toch opzoeken?

Of verwacht TO hier mensen die al 30 jaar in de genoemde regio's wonen en zo iets over het weer daar kunnen zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de Amalfi kust. Heel mooi gebied en inderdaad veel in de buurt!
Alle reacties Link kopieren
Beide regio's zijn prachtig, maar de Amalfikust is qua landschap echt betoverend. Puglia heeft leuke steden, zoals Bari en Lecce en mooie kustplaatsjes. Het is er minder toeristisch, hoewel Alberobello (met al die trulli) wel druk is. Als je naar de Amalfikust gaat, kan ik je aanraden een Airbnb te zoeken in Salerno. Officieel geen Amalfikust maar wel vlakbij. Met de boot vaar je zo naar Amalfi en Positano. En met de trein kun je naar Napels, die stad is een bezoek meer dan waard!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
10-08-2018 13:35
Hoe het weer gemiddeld is kun je online toch opzoeken?

Of verwacht TO hier mensen die al 30 jaar in de genoemde regio's wonen en zo iets over het weer daar kunnen zeggen?
Jeetje, rustig aan. Natuurlijk heb ik de statistieken online opgezocht, maar rond die tijd kan het twee kanten op. Ik vraag hier alleen advies en misschien is iemand er ook in die periode geweest.

@de rest, bedankt! Tot nu toe staat Amalfi dus voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven