Tips Maleisie

12-08-2018 13:11 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

In september ga ik met mijn vriend 2,5 week naar Maleisië, we bezoeken in ieder geval de volgende bestemmingen:

- Kuching (Borneo; ik wil sowieso graag Bako Nationaal Park bezoeken)
- Kuala Lumpur
- Langkawi
- Perhentian eilanden

Hebben jullie nog goede tips? Bepaalde activiteiten, locaties, accommodaties of restaurants die zeker de moeite waard zijn.

Daarnaast vroeg ik me af in hoeverre malariapillen aan te raden zijn. Als ik het internet raadpleeg zijn de meningen verdeeld. We zitten niet midden in een malariagebied maar de kans is natuurlijk altijd aanwezig. Normaal zou ik zeggen 'better safe than sorry'... maar de bijwerkingen klinken niet echt prettig :')
Alle reacties Link kopieren
Malaria pillen zijn niet nodig in Maleisië, daar kom naar mijn weten geen malaria meer voor.

Verder zou ik geen extra bestemmingen toevoegen, dit klinkt al erg vol voor maar 2,5 week. Hoe lang blijven jullie in Kuching, hebben jullie de vlucht daarvoor al geboekt?
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
12-08-2018 13:17
Malaria pillen zijn niet nodig in Maleisië, daar kom naar mijn weten geen malaria meer voor.

Verder zou ik geen extra bestemmingen toevoegen, dit klinkt al erg vol voor maar 2,5 week. Hoe lang blijven jullie in Kuching, hebben jullie de vlucht daarvoor al geboekt?
Ja we beginnen in Kuching, we blijven daar (- aankomstdag) 3 dagen. Zit momenteel te denken om 1 dag Bako Nationaal Park, 1 dag Semenggoh (Orang-Oetang reservaat) en 1 dag stad zelf te bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk vooruitzicht! Wij zijn een week op Borneo, Sarawak, geweest. Daar hebben we een dagtocht naar Bako gedaan. Met gids! Zonder niet aan te raden. Gids is ongeveer 25 euro voor een dag. We zouden eigenlijk ook overnachten in Bako maar dat was echt primitief en daar hebben we op het laatste m9men5 vanaf gezien, met name vanwege de kinderen.
Bako is echt heel erg gaaf! Met gids zie je zoveel! Neusapen meteen gespot, slangen, leguanen, spinnen etc.

We zijn ook naar Semengoh geweest, de oerang oetan opvang. Hier ben je maar een half uurtje, is dus niet dagvullend. Wij hebben het gecombineerd met een krokodillenfarm , een half uurtje verderop.
Wij verbleven een week in permai rainforest resort, heerlijk aan zee, aan de rand van de jungle. Van daaruit dus de dagtochten gedaan. Ook een tour met een bootje door de mangroves, krokodillen gespot en vuurvliegjes.

Na die week op Borneo 4 dagen in Kuala Lumpur geweest. Van daaruit ook naar Batu Caves en een olifantenopvang.

Daarna via de Cameron highlands 4 nachten naar de Perhentians. Fantastisch snorkelen daar! Ik raad je aan bij coral view resort te boeken of the barrat.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Edit: Kuching zelf vonden we helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Zo zie je maar hoe meningen verschillen. Wij hebben Bako gezien zonder gids en dat vond ik prima te doen. In Semenggoh zijn we wel iets langer geweest. Helemaal als je daar bv. een brommer huurt en er zelf heenrijdt is dat een leuke trip.

De krokodillenfarm hebben wij helaas ook bezocht maar daar heb ik heel veel spijt van. Ik hoop echt dat je daar niet naartoe gaat. De krokodillen zitten met zijn tienen in hokjes van 10 vierkante meter en worden er alleen uitgehaald om kunstjes te vertonen aan toeristen. Aan het eind van de rit kun je krokodillenvlees bestellen om zelf te eten. Echt een afschuwelijke plek.
Alle reacties Link kopieren
September is niet echt de goeie tijd voor Langkawi qua regen en woeste zee.

Malaria pillen zijn niet nodig, ook niet voor Kuching, alleen als je het binnenland ingaat, maar dat doe je niet.

Je weet dat het nog 3 uur vliegen is van Kuching naar KL? Daar ben je een hele dag mee kwijt

Er is een Maleisië topic, ook met tips over Borneo
Alle reacties Link kopieren
De hoogtepunten van mijn reis naar Maleisie vorig jaar waren:
Bako NP: wel overnacht daar, inderdaad vrij basic maar wel echt de moeite waard om twee dagen daar te zijn.We hebben overdag wandelingen gemaakt zonder gids en in de avond 1 night walk met gids. Heel veel dieren gezien. Echt een prachtige plek!

Perhentians: heerlijke eilanden, wij waren er 5 dagen. Superleuk voor snorkelen en duiken. Wij zaten in Abduls Chalet, aanrader. Denk eraan om genoeg cash geld mee te nemen want je kunt geen geld pinnen op de Perhentians zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven