Japan

12-08-2018 18:21 79 berichten
Ik wil graag naar Japan en zal daar nog flink voor moeten sparen, maar ik wil wel al graag weten hoeveel ik ongeveer moet sparen.

We gaan met 2 personen, reis alleen met OV, 2-3 weken.

Beste jaargetijde is het voorjaar toch?
Welke reisorganisatie is prettig en heeft reële prijzen?
Ik wil een rondreis, maar het liefst geen groepsreis. Vooraf georganiseerd vind ik wel fijn.

Wat is absoluut een must en wat is op zeker een don’t?
Alle reacties Link kopieren
Georganiseerd reizen naar Japan is duur. Ik was met mijn vriend voor 2,5 week €1800 per persoon kwijt voor alles (vlucht, hotels, vervoer daar, eten, entreegelden, etc.). Zelf dus geregeld. Reisorganisaties vragen al snel €3000+
Alle reacties Link kopieren
Ook 2x in Japan geweest, in mei en september. Niet de populairste tijden want geen sakura of herfst, maar juist wel lekker weer!
Alle reacties Link kopieren
Neem een japan railpass en je kan onbeperkt met de trein. Auto huren kan ook, je ziet veel meer en het is goedkoop als je weg blijft van tolwegen.
Hotels reserveren is niet nodig, gebruik gewoon booking of agoda of een japanse site als Rakuten.

Het mooie en 'echte' japan bevindt zich niet in grote binnensteden. Doe bijvoorbeeld een rondje Hokkaido met de auto.
oo4load schreef:
12-08-2018 19:39
Neem een japan railpass en je kan onbeperkt met de trein. Auto huren kan ook, je ziet veel meer en het is goedkoop als je weg blijft van tolwegen.
Hotels reserveren is niet nodig, gebruik gewoon booking of agoda of een japanse site als Rakuten.

Het mooie en 'echte' japan bevindt zich niet in grote binnensteden. Doe bijvoorbeeld een rondje Hokkaido met de auto.
Auto is geen optie.
essychan schreef:
12-08-2018 19:21
Georganiseerd reizen naar Japan is duur. Ik was met mijn vriend voor 2,5 week €1800 per persoon kwijt voor alles (vlucht, hotels, vervoer daar, eten, entreegelden, etc.). Zelf dus geregeld. Reisorganisaties vragen al snel €3000+
Jeetje, dat scheelt wel aanzienlijk zeg.
Ik zit sowieso aan de schoolvakanties vast en dan zijn mei en zomer de enige haalbare ivm reistijd.

Is zelf boeken ed te doen met de taal?
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
12-08-2018 19:59
Jeetje, dat scheelt wel aanzienlijk zeg.
Ik zit sowieso aan de schoolvakanties vast en dan zijn mei en zomer de enige haalbare ivm reistijd.

Is zelf boeken ed te doen met de taal?
Tuurlijk, op booking.com de hotels boeken, van te voren online een Japan Rail Pass (dit kan ook niet in Japan) en gebruik rondreizen van organisaties ter inspiratie wat je zou willen zien. Ook kan je een 3G simkaartje online kopen en bij je eerste hotel laten afleveren. Maak dan gebruik van de apps Hyperdia (voor de treintijden) en makkelijk navigeren met Google Maps.

Een voorbeeld route:

- Vlucht naar Osaka en met de bus of trein naar Kyoto
- Kyoto (& Nara)
- Koyasan
- Hiroshima en Miyajima
- Tokyo (uitstapjes naar Nikko, Kamakura en Kawaguchiko)


Voorbeeld route 2:

- Vlucht naar Osaka en met de bus of trein naar Kyoto
- Kyoto (& Nara)
- Nakasendo trail (wel iets meer gedoe met reizen maar zeker de moeite waard).
Van Kyoto naar Magome - wandelen naar Tsumago (en je laat ter plaatse voor zo'n €3 je bagage bij het eindpunt afzetten.
Van Tsumago pak je de trein naar Matsumoto.
- Matsumoto
- Kamikochi national park
- Hirayu Onsen
- Takayama (& Shirakawa-go)
- Tokyo (uitstapjes naar Nikko, Kamakura en Kawaguchiko)

Of combineer de routes :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn vorig jaar in oktober/november 3 weken naar Japan gegaan. We hebben voornamelijk overnacht in airbnbs, hadden een japan rail pass en hebben aardig wat kilometers daarmee gemaakt. We hebben zelf alles geboekt, dit ging prima. Mijn vriend spreekt Japans, dus dat was daar wel heel prettig (voor het boeken en uitstippelen van de reis niet nodig gehad).
Wij zijn gestart in Tokyo, daarna naar Nara, Kyoto en Osaka geweest. In Nara zijn we 1 nacht geweest, alle andere plekken 4 nachten geloof ik. Vervolgens zijn we doorgegaan naar Hiroshima (echt een aanrader!). Van daaruit weer terug naar Tokyo om daar de laatste dagen door te brengen. Onze Japan rail pass hadden we 14 dagen, in Tokyo deden we alles met de metro.

Nu staat de volgende trip weer op de planning, in april/mei komend jaar. Dan willen we iets meer natuur zien, in combinatie met Tokyo. We denken erover om een auto te huren en meer noordelijk te gaan. Ben nog opzoek naar tips!
Welke reisgidsen zou jij adviseren?
Alle reacties Link kopieren
Ohja, mijn persoonlijke tip: overnacht in Nara. Er zit een heel leuk hostel met hele mooie kamers, Deer park inn heet het. Je ziet de herten vanuit je kamer rondlopen. In Nara zelf zitten een aantal mooie tempels en je kan er heel goed hiken. Let op: boeken kan pas 3 maanden voor de datum die je wilt!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, wij zijn nu ook aan het sparen voor japan
wel al besloten om alles zelf te gaan plannen en boeken, met name vanwege de kosten.
Pinda-Kaas schreef:
12-08-2018 20:32
Ik lees even mee, wij zijn nu ook aan het sparen voor japan
wel al besloten om alles zelf te gaan plannen en boeken, met name vanwege de kosten.
Dat heb ik ook net besloten. Kunnen we mooi eerder :proud:
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
12-08-2018 20:22
Welke reisgidsen zou jij adviseren?
Wij hebben een lonely planet, maar op het internet kan je eigenlijk meer dan voldoende vinden.
Lostit schreef:
12-08-2018 20:44
Wij hebben een lonely planet, maar op het internet kan je eigenlijk meer dan voldoende vinden.
Ik vind boeken fijner. Ik blader graag, geeft meer overzicht :)
Alle reacties Link kopieren
Dan een lonely planet ;-)
Daar ben ik nooit zo kapot van. Is dit dé gids of zijn er nog andere goede?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met Lostit. Lonely Planet is prima als basis, maar toch echt het internet afpluizen voor al je info.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem zelf niet, maar die van national geographic heb ik eens mee in mijn handen gestaan. Wellicht is die fijn?
https://www.bruna.nl/boeken/japan-97890 ... gLUwvD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Okay ik heb hem nu zelf toch gekocht. Ga hem cadeau doen aan mijn vriend, dus als je nog een week geduld hebt dan kan ik je vertellen hoe de reisgids bevalt 😂
Gewoon zelf organiseren en boeken. Super makkelijk te doen.

Ik was in m'n eentje zo'n 3500 - 4000 kwijt voor 3,5 week. Met z'n tweeën kun je hotelkosten delen dus dat scheelt alweer. Eten uit de supermarkt is heerlijk daar en kost zo'n 10 euro pp. Trein is wel duur. En duiken was duur. Hotels vielen me buiten Tokyo enorm mee (35 - 60 euro voor prima middenklasser).
Alle reacties Link kopieren
Lostit schreef:
12-08-2018 20:57
Ik heb hem zelf niet, maar die van national geographic heb ik eens mee in mijn handen gestaan. Wellicht is die fijn?
https://www.bruna.nl/boeken/japan-97890 ... gLUwvD_BwE
Volgens mij zijn die gidsen van National Geographic best mooi met informatie over geschiedenis etc, maar niet echt een praktische reisgids.
Ik ben met Fox geweest. Twee weken ruim € 4.000,-. Het grote voordeel was de super reisleider, Nederlander die daar al 11jaar woont. Hij stelt zelf de reis samen. We hadden een bus ter beschikking, dat is erg duur daar. Voordeel is dat je ook op plaatsen komt waar geen trein rijdt.
Het is ee; geweldige ervar8ng geweest. Kijk voor het reisschema op de site van fox.
47084 schreef:
12-08-2018 22:25
Ik ben met Fox geweest. Twee weken ruim € 4.000,-. Het grote voordeel was de super reisleider, Nederlander die daar al 11jaar woont. Hij stelt zelf de reis samen. We hadden een bus ter beschikking, dat is erg duur daar. Voordeel is dat je ook op plaatsen komt waar geen trein rijdt.
Het is ee; geweldige ervar8ng geweest. Kijk voor het reisschema op de site van fox.
Dat is een groepsreis?
Dat wil ik niet.
Lostit schreef:
12-08-2018 20:57
Ik heb hem zelf niet, maar die van national geographic heb ik eens mee in mijn handen gestaan. Wellicht is die fijn?
https://www.bruna.nl/boeken/japan-97890 ... gLUwvD_BwE
Die zijn zo mooi he?
Ik heb hem van New York en zat stiekem al te hopen dat deze aangeraden zou gaan worden.
Ik hoor dus graag wat jij er van vindt!
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
12-08-2018 22:25
Ik ben met Fox geweest. Twee weken ruim € 4.000,-. Het grote voordeel was de super reisleider, Nederlander die daar al 11jaar woont. Hij stelt zelf de reis samen. We hadden een bus ter beschikking, dat is erg duur daar. Voordeel is dat je ook op plaatsen komt waar geen trein rijdt.
Het is ee; geweldige ervar8ng geweest. Kijk voor het reisschema op de site van fox.
Die groepsrondreis kan je dus makkelijk prive doen, en dan ben je niet zo'n belachelijk hoog bedrag kwijt. Wat een afzetterij! Maar dat merk ik veel met reizen naar Japan, omdat mensen het toch spannend en onbekend vinden gaan ze dit soort bedragen betalen.
En plekken waar geen treinen rijden kan je ook heel goed met de openbare bus komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven