Dagje Amsterdam

12-08-2018 18:22 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Aanstaande woensdag willen mijn vriend en ik een dagje naar Amsterdam voor wat sight seeing. Nu weet ik dat er pas een erg leuk topic over Amsterdam was, maar ik kan deze nergens meer vinden. Dus hierbij: wie weet er leuke tips voor een dagje Amsterdam?
We zijn van plan naar het vondelpark te gaan.
We houden vooral van leuke steegjes, mooie gebouwen, leuke pleinen etc.
Wat we vorige keer erg leuk vonden waren het eye en look out Amsterdam.

Wie heeft er de gouden tips :)?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Lizzy
https://www.iamsterdam.com/nl/uit/agend ... 82018---1-

Culturele agenda, je kunt bijvoorbeeld naar het amsterdam museum. daar is een gratis fototentoonstelling: Amsterdam door de ogen van Eberhard van der laan.
De Hallen om te eten en evt naar de film.

Noord zuidlijn uitproberen, dus bijvoorbeeld van rokin of vanaf cs zo naar de pijp en daar rondslenteren.
Zou niet met die lijn naar noord gaan, er is iets misgegaan met de haltes, er is daar (hier ;-) ) nog niks leuks.
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Al naar het rijks geweest? Een high light tour met gids kost maar 5 euro extra en in plaats van alleen schilderijen te zien, krijg je er ook echt informatie over.

Pasta e Basta is een tof restaurant. De mensen die er werken zingen tussendoor in allerlei genres en saladebuffet zit in de piano.
Alle reacties Link kopieren
Deze week is het Grachtenfestival, erg leuk als je van muziek (met name klassiek en jazz) houdt!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop maar dat jullie van toeristen houden!
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
12-08-2018 19:07
Ik hoop maar dat jullie van toeristen houden!
Ze zijn zelf ook toeristen in eigen land dan ;). Dat scheelt misschien.
Alle reacties Link kopieren
Wow super, er staan al leuke dingen bij.
Het-groepje schreef:
12-08-2018 18:37
https://www.iamsterdam.com/nl/uit/agend ... 82018---1-

Culturele agenda, je kunt bijvoorbeeld naar het amsterdam museum. daar is een gratis fototentoonstelling: Amsterdam door de ogen van Eberhard van der laan.
De Hallen om te eten en evt naar de film.

Dit lijkt me erg leuk, dankjewel. Nog meer tips zijn welkom als iemand het nog heeft :)
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
12-08-2018 19:07
Ik hoop maar dat jullie van toeristen houden!
Haha ja daar zijn we van bewust maar hebben nu een weekje vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Als je twee straten 'opzij' gaat, van de drukte, is Amsterdam verrassend idyllisch. Zelfs nu. Ik zou zeggen : loop eens rond in het hart van de Jordaan, op het Bickerseiland of ga met de nieuwe Noord-Zuidlijn naar park Noord ipv naar het Vondelpark. Haal aan de rand van het park een ijsje bij IJskoud de Beste (topijs voor de helft van de toeristenprijzen in het centrum) en ga vers gegrilde vis eten in de vd Pekstraat.
Noord is sowieso wel het bekijken waard. Ik denk dat je nergens in Amsterdam zoveel types van (woning) bouw bij en door elkaar vindt. Terug naar cs met de pont of de metro.
impala wijzigde dit bericht op 12-08-2018 19:51
12.80% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-08-2018 18:37
https://www.iamsterdam.com/nl/uit/agend ... 82018---1-


Noord zuidlijn uitproberen, dus bijvoorbeeld van rokin of vanaf cs zo naar de pijp en daar rondslenteren.
Zou niet met die lijn naar noord gaan, er is iets misgegaan met de haltes, er is daar (hier ;-) ) nog niks leuks.
Veel plezier!
Ik heb de NZ lijn nu al heel vaak genomen vanaf Noord en dat gaat vlekkeloos hoor! Heel handig dat je nu in één keer bij de Albert Cuyp kan komen bijvoorbeeld. Ik ben er blij mee. Het station is nog doods, geen winkeltjes alleen een kleine ah to go. Maar het functioneert prima.
impala wijzigde dit bericht op 12-08-2018 19:50
21.47% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je aanraden om te gaan varen! Huur een boot bij bijvoorbeeld Mo.kumboot (zonder stip), neem een lekker hapje en drankje mee en je ziet de stad op haar best!
impala schreef:
12-08-2018 19:47
Ik heb de NZ lijn nu al heel vaak genomen vanaf Noord en dat gaat vlekkeloos hoor! Heel handig dat je nu in één keer bij de Albert Cuyp kan komen bijvoorbeeld. Ik ben er blij mee. Het station is nog doods, geen winkeltjes alleen een kleine ah to go. Maar het functioneert prima.
Nee ik bedoel dat de haltes in noord, ondanks dat het al jaren bekend is dat er haltes komen, niks leuks in de buurt hebben.
Nouja wel leuk maar eindje lopen en erg verspreid.
Buikslotermeerplein vind ik bijvoorbeeld erg genant.
Zo'n gemiste kans, er zit op de hoek welgeteld 1 leuk koffietentje tegenover de febo en de boekenwinkel is leuk en verder is het om te huilen.
impala schreef:
12-08-2018 19:47
Ik heb de NZ lijn nu al heel vaak genomen vanaf Noord en dat gaat vlekkeloos hoor! Heel handig dat je nu in één keer bij de Albert Cuyp kan komen bijvoorbeeld. Ik ben er blij mee. Het station is nog doods, geen winkeltjes alleen een kleine ah to go. Maar het functioneert prima.

Maar inderdaad: wij gingen gewoon vanaf noorderpark naar de pijp, 10 minuten max! Echt niet te geloven.
Andersom had ik het meer over, zo jammer dat de leuke sfeer van NDSM, van der pek etc net te ver of verspreid is voor toeristen.


Nsdm is trouwens leuk met de pont, kun je ook leuk eten!
Plllek is een heel leuk terras, en cannibale royale vond ik ook een feest laatst.
Alle reacties Link kopieren
Ooit lang geleden ben ik geboren in Amsterdam.
Rond mijn 2e zijn mijn ouders (uiteraard met mij) verhuisd naar een plaatsje buiten Amsterdam. Er was voor hun geen woning te krijgen.
Uiteindelijk ben ik op mijn 15e naar het zuiden verhuisd en woon nu al ruim 30 jaar in Brabant.
In mijn jeugd elke week naar Amsterdam geweest, want de opa's en oma's woonden daar nog.
Toen die er niet meer waren, nagenoeg niet meer in de stad geweest. Mss de afgelopen 20 jaren 10x geweest. De meeste recente keer was toevallig gisteren.
Grote goden: ik herken "mijn" Amsterdam gewoon niet meer :-(
Het is vergeven van de toeristische winkels met aanverwante eetgelegenheden. Je kan alleen nog schuifelend langs de etalages van de Bijenkorf, de voertaal is Engels..ik voelde me diepbedroefd en vreselijk om te zeggen, maar om ouderwets stadsgevoel te krijgen kan je beter naar Den Haag of Rotterdam gaan.
Ik begrijp nu eindelijk waar de Amsterdammers het over hebben, de stad is echt overgenomen....

Maar tips:
Artis, ligt er echt prachtig bij!
Begijnhof, ligt vlak achter de Kalverstraat en het museum wat nu in het weeshuis is gevestigd: Amsterdam Museum, ook aan de Kalverstraat
De Wallen
Chinese wijk (achter Krasnapolksi)
Jordaan
De wijk rondom Anne Frankhuis en de Westerkerk
En je kan erg mooi vandaar wandelend langs de Nassaukade en de straatjes daarachter naar het Vondelpark wandelen. Is geen kleine afstand, dus trek je wandelschoenen aan.

Tip: parkeren bij Olympisch stadion is erg moeilijk omdat de weg open ligt.
Wij hebben geparkeerd op P+R Noord (A10 aflslag Volendam) en de noord/zuidlijn naar Centraal genomen. Retour voor de dag 5.80 pp en uiteindelijk voor parkeren een eurootje.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven