Vakantie valt tegen

13-08-2018 08:14 412 berichten
We zijn op donderdag aangekomen op lalandia rodby en man, wat valt het tegen :( Het regent alleen maar, ons huisje is compleet sfeerloos, alles is megaduur, zoontje is nog te klein voor de meeste binnenactiviteiten die hier worden aangeboden, het zwembad is koud, verkeerfe kleding ingepakt want toen we vertrokken werd er alleen maar zon voorspeld, strand natuur in is geen optie vanwege de regen...

Begin me steeds meer af te vragen of we niet gewoon maar terug naar Nederland zullen gaan ipv hier blijven. Ik vind er echt niets aan. Ik kan inmiddels ook niet echt meer iets verzinnen om het positief te houden hier. Ik doe mijn best maar het valt zo tegen allemaal dat ik ook helemaal niet meer creatief kan nadenken...

Iemand tips?
Wat zijn de weersvooruitzichten dan?
Net gechecked. 1 dag droog en daarna weer alleen regen de aankomende 14 dagen.
Vooral nog heel veel regen helaas.
Regen kun je tegen kleden toch? Hoef je ook niet verplicht in je huisje te blijven zitten.

En alles megaduur? Kon je van te voren weten ...

Uitzingen en er het beste van maken. Geniet, je hebt vakantie.
Ik heb echt geen idee waar ik nu nog van moet genieten. :-(
Alle reacties Link kopieren
Ik ken die omgeving niet, maar is er geen leuk museum waar je een halve dag heen kunt?
Of een mooi stadje, het zal geen 24 uur per dag regenen neem ik aan. In een stad zijn altijd wel genoeg binnen-activiteiten: kerk bezoeken, lunchen, museum, winkels, etc.
Alle reacties Link kopieren
Naar Denemarken ga je niet vanwege de zon. Pak de auto en ga lekker rondrijden, ook dagen met regen is het tussendoor wel droog. Lekker de natuur in, poncho/paraplu mee. Sowieso niet binnen blijven, daar word je alleen maar ongelukkig van.
Heb je klei of andere knutseldingen mee voor je kind? Koop anders wat van dat soort speelgoed. Er is vast wel een speelgoedwinkel in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Als je goed weer wilde dan had je een zon zekere bestemming moeten kiezen.
Koop desnoods voor iedereen nog een lange broek en een regenponcho.
Snap dat de regen vervelend is....maar het hoeft niet je hele vakantie te vergallen.
Alle reacties Link kopieren
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
13-08-2018 08:23
Heb je klei of andere knutseldingen mee voor je kind? Koop anders wat van dat soort speelgoed. Er is vast wel een speelgoedwinkel in de buurt.
Ja, dat wilde ik er nog bij schrijven.
En koop voor jezelf een boek of tijdschrift (ze hebben daar vast ook Engelstalige boeken), lekker op de bank naar de regen luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Als je er echt genoeg van hebt en je man ook, ga je toch lekker weer naar huis. Hebben mijn ouders vroeger ook een keer gedaan, toen de regen aan een stuk bleef vallen, dagenlang, bij een strandvakantie.
Ik heb dat ook een keer gehad op vakantie. De eerste 6 dagen stralend weer maar daarna allemaal regen en onweer. De eerste 2 dagen leuke binnen activiteiten gedaan. Daarna een dag in het hotel gebleven. Maar toen ook een paar keer de stroom gewoon uitviel hadden we het gehad. De weg voor het hotel leek wel een rivier zoveel water kwam er voorbij (we zaten halverwege een berg). Dag eerder naar huis gegaan en onderweg waren sommige wegen gedeeltelijk gewoon weg gespoeld.
Uiteraard was het toen we thuis waren ineens weer stralend weer daar.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
13-08-2018 08:21
Ik heb echt geen idee waar ik nu nog van moet genieten. :-(
Dat klinkt alsof er meer aan de hand is dan alleen een tegenvallende vakantiestek eerlijk gezegd. Voor alles wat je noemt zijn namelijk oplossingen. Een auto huren en touren, poncho aan en wandelingen door de regen, waxinelichtjes aan om sfeer te creëren binnen en lekker cocoonend relaxen, enz enz. Waarom maakt dit je zó down?
Alle reacties Link kopieren
https://www.tripadvisor.nl/AttractionsN ... aland.html


Dingen in de buurt om te doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hoe oud is je zoon? Onze eerste vakantie met (oudste) zoon was ook ongeveer zo. Maar dan op een camping in Friesland. Alleen maar stromende regen, de hele week. We zijn toch gebleven. Zoon was net een jaar en wat we deden was ons opsplitsen. De ene dag had de een tot 13 uur 'vrij', dan zorgde de ander voor onze zoon (heel low-key, ergens iets drinken of iets bezoeken), en vanaf 13 uur draaiden we het om. En de volgende dag was het dan andersom. Heerlijke vakantie gehad, heel veel rust. We lazen voor het eerst weer boeken. De truc was eigenlijk om onze verwachtingen niet te hoog te stellen.
anoniem_366913 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 08:33
1.70% gewijzigd
Tijdens die vakantie trouwens ook nog een wandeling gemaakt door de natuur met poncho een paraplu. En bij terug komt lekker warm douchen en een warme chocomel aan de bar van het hotel.
Alle reacties Link kopieren
https://www.tripadvisor.nl/RestaurantsN ... aland.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je stralend weer wilde hebben had je, hoe vervelend ook, een andere bestemming moeten kiezen dan Denemarken. Dat land staat niet bekend om z'n stralende zomers.

Maar anders ga je naar Legoland met je kind? Kies je een paar leuke films uit. Ga je winkelen in een overdekt winkelcentrum. Ga je lekker uitgebreid koken. Spelletjes spelen. Overdekt zwembad. Museum dat leuk is voor kinderen..etc. Echt genoeg te doen, als snap ik dat je liever in de zon had willen zitten. En duur...tja...dat had je kunnen weten.

Maak er gewoon het beste van en probeer te genieten! Ben je samen met partner? Is het tussen jullie wel gezellig?
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
https://rubenwoudsma.nl/lalandia-rodby- ... view-park/

Misschien haal je hier nog wat inspiratie uit?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Pfff ik leef met je mee. Wij hebben ook een aantal compleet verregende vakanties gehad (Oostenrijk en Schotland), en dan heb je echt een mindere vakantie. Zijn er pret- of dierenparken in de buurt? Musea, heel grote supermarkten? En anders maar even investeren in regenpakken en kaplaarzen voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf overmorgen wordt het toch weer mooi weer? Kom op. Maak er wat van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie een keigroot mooi zwembad. Ik lees dat er ook een binnenspeeltuin is. Hoe oud is je kind dan dat hij er niet kan spelen?


Ga een dag naar Kopenhagen. Koop een trui als je het koud hebt. Eerder teruggaan zou ik niet doen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Lobeliaroze schreef:
13-08-2018 08:30
Hoe oud is je zoon? Onze eerste vakantie met (oudste) zoon was ook ongeveer zo. Maar dan op een camping in Friesland. Alleen maar stromende regen, de hele week. We zijn toch gebleven. Zoon was net een jaar en wat we deden was ons opsplitsen. De ene dag had de een tot 13 uur 'vrij', dan zorgde de ander voor onze zoon (heel low-key, ergens iets drinken of iets bezoeken), en vanaf 13 uur draaiden we het om. En de volgende dag was het dan andersom. Heerlijke vakantie gehad, heel veel rust. We lazen voor het eerst weer boeken. De truc was eigenlijk om onze verwachtingen niet te hoog te stellen.
Hebben wij ook al eens gedaan op vakantie, zo omgekregen. Was wel heel rustgevend.
Ik zit niet zo ver van je vandaan momenteel maar ik snap je niet echt. Waarom kies je voor Lalandia met een kindje dat te klein is en waarom ben je niet voorbereid op dat het hier duur is en waarom heb je geen (binnen)speelgoed mee?

Verder regende het gisteren en vannacht veel maar de voorspellingen zijn niet zo erg. En er is zoveel te doen hier in de buurt! Legoland, Legohouse, Madsby park en Miniby, Middelfart speelpark, Dino Legeland, safari Givskud, sprookjesstad Odense, Odense Zoo, spoorwegmuseum, kasteel Egeskov, wandelen langs de rustige stranden, picknicken in het bos, vliegeren, stadjes bezoeken, ritje met de trein, Ribe bezoeken, schelpen zoeken etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven