Seizoensplaats

13-08-2018 11:30 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang wikken en wegen hebben wij onze camper verkocht en een caravan terug gekocht.
Deze caravan gaan wij op een Seizoensplaats op een mini camping in Zeeland zetten.
Hebben jullie tips voor mij waar ik aan moet denken?
Ik heb op het caravanforum al gelezen dat ik vlonders moet regelen voor de vloer van de voortent.
Ik heb geen enkele ervaring met een seizoensplek, dus ben benieuwd naar de do's en don't' .
Misschien hebben jullie tips voor mij?
Kijk hier eens

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op ... oensplaats
Alle reacties Link kopieren
Wanneer wil je er erheen? Alleen de weekends?
Zorg dat je voortent goed staat met een stormband. Als je weggaat de evt. luifel eraf. Etenswaren in de caravan ivm ongedierte.
Zorg dat alles daar is, zodat je alleen kleren en wat eten mee hoeft te nemen, anders blijf je sjouwen.,
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Moet je caravan in de winter daar weg of mag hij blijven staan? Heb je voor de winter een stalling indien nodig?
Alle reacties Link kopieren
Weekenden en vakantie vanaf april.
Stormband is een goeie, die moet ik nog kopen.
Alle reacties Link kopieren
In de winter mag de caravan in de stalling op de camping.
Alle reacties Link kopieren
De voortent moet stevig zijn van all season materiaal met ijzeren stokken. Alles moet staan als een huis, want als je er niet bent kan je niet aan de stokken gaan hangen als t stormt.
Regel een goede grote gaskachel voor in de voortent.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, maar wat een heerlijkheid! Wij overwegen het ook ieder jaar als we in Zeeland zijn geweest, maar komen dan elk jaar tot de conclusie dat 3 uur enkele reis voor ons te ver is om even van vrijdag tm zondag te doen.
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je dan toffifee, in Groningen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
13-08-2018 11:56
Waar woon je dan toffifee, in Groningen?
Nee, maar ik heb het wel over Zeeuws-Vlaanderen. We hebben het afgelopen weekend nog gereden en het is gewoon 2 uur en drie kwartier rijden als je geen oponthoud hebt.
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je iets hebt waarmee je af en toe het gras kunt maaien wat vlak tegen je voortent en caravan groeit, daar kan een gewone grasmaaier niet komen en daar loop je ook niet vaak, het gras kan daar dus best hoog worden. Verder idd denk aan de reistijd. Wij hebben eraan gedacht om een stacaravan te kopen op een camping op anderhalf uur rijden en dat vonden wij al te ver. Voor mij zou een half uur-drie kwartier reistijd maximaal zijn voor een seizoensplek.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
13-08-2018 11:56
Waar woon je dan toffifee, in Groningen?
Ik woon in Drenthe en Zeeuws Vlaanderen is voor ons 4 uur rijden (Breskens).
Alle reacties Link kopieren
Onze reistijd is toch wel 1,5 uur, maar dat heb ik er graag voor over.
Ik werk 4 dagen en ben elke vrijdag vrij, mijn man is de vrijdag om de 2 weken vrij.
Dus dan zouden we op donderdagavond al kunnen vertrekken.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
13-08-2018 12:00
Zorg dat je iets hebt waarmee je af en toe het gras kunt maaien wat vlak tegen je voortent en caravan groeit, daar kan een gewone grasmaaier niet komen en daar loop je ook niet vaak, het gras kan daar dus best hoog worden.
Goede tip.
Een gewone kantjesknipper voldoet dan toch wel? Gaat op mijn lijstje.
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
13-08-2018 12:06
Onze reistijd is toch wel 1,5 uur, maar dat heb ik er graag voor over.
Ik werk 4 dagen en ben elke vrijdag vrij, mijn man is de vrijdag om de 2 weken vrij.
Dus dan zouden we op donderdagavond al kunnen vertrekken.
Oh, daar zou ik het ook voor doen hoor! Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen waarom? Ik snap dat dus niet om het hele jaar elk weekend en de vakanties naar dezelfde plek te gaan. En hoe doe je dat met je sociale leven? Verjaardagen en andere uitjes etc?
Ik kan me er dus niks bij voorstellen dat wanneer je een comfortabel huis hebt je elk weekend in een caravan gaat zitten.
Af en toe ok maar maanden aan een stuk moet ik niet aan denken.
Vrienden van ons zijn nu ook al sinds april aan het kamperen en we zien ze dus nooit meer want " kan niet want op de camping "
Pffoe dat sommige 1 uur al ver vinden.. dat moeten sommige enkele reis voor hun werk..

Ik zou inderdaad voor een stevige stormvaste tent zorgen. En lekker al je huisraad daar hebben, servies, een waterkoker en dat soort dingen.

Vergeet ook geen leukigheidjes om de boel te decoreren voor een echt vakantie gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Dikke dekbedden! Vroeg in het voorjaar kan het nog erg koud zijn 's nachts. En aan kampeerders die er al langer komen navragen wat een goede opstelling is voor je caravan (recht naar voor, kwartslag gedraaid etc). Met name dat je tent gunstig staat als er regenwater wegloopt over het terrein.

Oh en veel plezier! Wij deden dit als kind en ik vond het fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
13-08-2018 12:45
Mag ik vragen waarom? Ik snap dat dus niet om het hele jaar elk weekend en de vakanties naar dezelfde plek te gaan. En hoe doe je dat met je sociale leven? Verjaardagen en andere uitjes etc?
Ik kan me er dus niks bij voorstellen dat wanneer je een comfortabel huis hebt je elk weekend in een caravan gaat zitten.
Af en toe ok maar maanden aan een stuk moet ik niet aan denken.
Vrienden van ons zijn nu ook al sinds april aan het kamperen en we zien ze dus nooit meer want " kan niet want op de camping "
Als ik even voor mijzelf mag spreken, het lijkt mij heerlijk. Met je gezin weg. Gewoon zeggen dat je niet naar een verjaardag kunt omdat je op de camping zit. Ik vind het zo relaxed. Je bent er gewoon uit. Thuis ga je weer de was doen, de boodschappen, toch naar die ene verjaardag. Maar, ik zou ook niet ieder weekend gaan. Ik denk 2 van de 4.
Alle reacties Link kopieren
Dus er gaan ook kinderen mee? Omdat je zei dat je soms al op donderdagavond wilt gaan. Want dan zit je toch met school?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
13-08-2018 12:45
Mag ik vragen waarom? Ik snap dat dus niet om het hele jaar elk weekend en de vakanties naar dezelfde plek te gaan. En hoe doe je dat met je sociale leven? Verjaardagen en andere uitjes etc?
Ik kan me er dus niks bij voorstellen dat wanneer je een comfortabel huis hebt je elk weekend in een caravan gaat zitten.
Af en toe ok maar maanden aan een stuk moet ik niet aan denken.
Vrienden van ons zijn nu ook al sinds april aan het kamperen en we zien ze dus nooit meer want " kan niet want op de camping "
Wij hebben dan wel geen toercaravan, maar een stacaravan.
Maar we zijn daar het hele jaar door denk ik wel 75% van de weekenden en alle vakanties. Het is hier vaak net 4-5 graden warmer dan thuis. Als we niets hebben, gaan we. We blijven ook wel eens thuis vanwege een verjaardag oid. Proberen in dat weekend dan juist ook andere sociale dingen te plannen. Daarnaast komen er juist heel vaak mensen bij ons op bezoek. Voor een dagje, lekker in het bos en allerlei recreatie- en zwemmogelijkheden voor kinderen en ook blijven veel mensen slapen. Nu is dat laatste in een stacaravan wel makkelijker denk ik.
Met visite eigenlijk altijd BBQ. Gezellig!
Alle reacties Link kopieren
TO, ben je van plan ieder jaar naar een andere camping te gaan?
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
13-08-2018 11:54
Geen tips, maar wat een heerlijkheid! Wij overwegen het ook ieder jaar als we in Zeeland zijn geweest, maar komen dan elk jaar tot de conclusie dat 3 uur enkele reis voor ons te ver is om even van vrijdag tm zondag te doen.
Is er niet iets soortgelijks dichter in de buurt? Toen wij keken voor een caravan, waren ook veel campings te ver, maar na een goede zoektocht tóch iets naar onze zin kunnen vinden!
Alle reacties Link kopieren
Wat ons wel tegenviel met een seizoensplaats, is, dat alles wat we normaal in t weekend thuis deden zoals de was, de grote boodschappen, de tuin, nu allemaal in de week gepropt moest worden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
13-08-2018 12:45
Mag ik vragen waarom? Ik snap dat dus niet om het hele jaar elk weekend en de vakanties naar dezelfde plek te gaan. En hoe doe je dat met je sociale leven? Verjaardagen en andere uitjes etc?
Ik kan me er dus niks bij voorstellen dat wanneer je een comfortabel huis hebt je elk weekend in een caravan gaat zitten.
Af en toe ok maar maanden aan een stuk moet ik niet aan denken.
Vrienden van ons zijn nu ook al sinds april aan het kamperen en we zien ze dus nooit meer want " kan niet want op de camping "

Het is toch net wat je belangrijk vindt? Voor de een is het sociale leven belangrijk voor een ander minder. Op een camping kan je ook een sociaal leven hebben. Vaak is het ook heel ontspannend en laad je echt weer op ipv het hele weekend van de ene activiteit naar de andere te rennen. En contacten bestaan toch meer uit alleen zien? Je kunt ook op andere wijzes een sociaal leven onderhouden.

Ik begrijp TO wel, maar heb bewust geen intensief sociaal leven, en qua afstand is het prima te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven