Laatste week september zonnig, warm en Europa

14-08-2018 12:36 67 berichten
En/of eerste week oktober maar dat paste niet in titel. Bestemming die ik niet wil: Turks Cyprus, Turkije.

Wie biedt? ;-) Temperatuur > 25 graden, zon, Europa
Het is altijd een gok natuurlijk maar wie heeft ervaring met deze reisperiode en een bestemming in Europa? Vaak is het wisselvallig, dat weet ik (familie op Balkan) maar heeft iemand recente ervaring met weg gaan in deze periode en de weersomstandigheden?

kan ik er een rekenmodel op los gaan laten :P

P.S: ik wil dicht bij de zee zijn
Anoniem17062022182122 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 12:58
Reden: duidelijker maken
8.07% gewijzigd
Canarische eilanden dikke kans op mooi weer.

Zelf ga ik eind sept/begin okt naar Mallorca en ik verwacht/hoop daar ook een graad of 24.

Ik ben half oktober wel eens op Ibiza geweest en was echt heerlijk strandweer. Op 1 dag stortbuien na.
Sevilla eo paar jaar geleden nog 27-32 graden gehad in de eerste week van oktober. Bij de Straat van Gibraltar werd het al wat frisser, maar het binnenland was lekker warm. Valencia is ook nog rond 24 graden meestal in die periode.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 12:44
11.11% gewijzigd
Kaapverdië.
Oeps, vergeten er bij te zetten: ik wil dicht bij de zee zijn :P
Valencia dus :)
Ik stem ook voor Canarische eilanden.
Star² schreef:
14-08-2018 12:44
Kaapverdië.
Europa :P

Ja heb ik wel naar gekeken maar meh, vind ik duur en ben gierig. Haha. Jij wel eens geweest?
strikjemetstippels schreef:
14-08-2018 12:45
Europa :P

Ja heb ik wel naar gekeken maar meh, vind ik duur en ben gierig. Haha. Jij wel eens geweest?

O voor mij valt het onder Europa, net zo ver als Canarische Eilanden toch? O nee, nog wel een stukje verder.
Maar nee, niet geweest. Trekt me niet. Hoor er echter wel goede dingen over temperatuurwise ;-)
Europa; Mykonos. Google maar eens op afbeeldingen.
Star² schreef:
14-08-2018 12:48
O voor mij valt het onder Europa, net zo ver als Canarische Eilanden toch? O nee, nog wel een stukje verder.
Maar nee, niet geweest. Trekt me niet. Hoor er echter wel goede dingen over temperatuurwise ;-)
Volgens mij is het wel net wat verder vliegen, maar maakt niet uit. Ja dacht ook nog aan Florida, daar van weet ik het zeker, maar vind het het geld niet waard nu (ik wil een luie vakantie, zou in Florida sowieso wel wat actiever willen zijn dus misschien eind dit jaar of zo).

Ik ben een warmte dier en nu ik de temperaturen zie kelderen word ik verdrietig :( Maar wil ook graag voor een dubbeltje op de eerste rang, zo ben ik dan ook wel weer :P
Star² schreef:
14-08-2018 12:51
Europa; Mykonos. Google maar eens op afbeeldingen.
Ja alleen de temperatuur valt wat tegen, dat had ik duidelijker moeten vermelden *spurt terug naar OP*
Alle reacties Link kopieren
Sicillie, niet duur, heerlijk eten en fijne mensen en prachtig weer!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Malta? Geen ervaring met die periode, dus even opzoeken. Wel dicht bij zee. Canarische eilanden zijn dan zeker nog lekker warm.
Als je echt wilt luieren zou ik qua Canarische Eilanden Fuerteventura aanraden. Is verder geen hol te doen (wel leuke restaurantjes enzo), maar ze hebben wel een heel mooi strand.
Costa de Almeria.
Alle reacties Link kopieren
Kreta. Het zuidelijkste Griekse eiland. Vaak nog mooi weer eind September/begin oktober.
Alle reacties Link kopieren
Rhodos, vrij zeker van mooi weer dan. Valt minder neerslag dan op de andere eilanden.
Life is short. Eat dessert first.
Ja Malta, Cyprus en Kreta heb ik naar gekeken en staan wel op mijn lijstje. Ik hoef op zich niet veel te ondernemen maar wel wandelen etc. En zou gewoon graag zelf koken, dus appartement. Ik let nog al op mijn eten vandaar, en ik ga hoogstwaarschijnlijk alleen ;-)

Sicilië en Canarische eilanden nooit geweest, Sicilië trekt me wel, Canarische eilanden totaal niet. In Zuid Spanje al vaak geweest, kan nog eens natuurlijk gaan.

Iemand ervaring met Malta en Kreta eind sept/begin okt?
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
14-08-2018 13:03
Kreta. Het zuidelijkste Griekse eiland. Vaak nog mooi weer eind September/begin oktober.
Wel vaak de eerste regen rond die tijd. Je kan geluk hebben, maar wij hadden drie dagen vrij fris weer met veel regen en één dag 16 gr.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
De Griekse eilanden die dicht tegen de Turkse kust aanliggen.

Ik was vorig jaar eind oktober in Turkije en het was de hele week 28-30 graden.
Stressed is just desserts spelled backwards
strikjemetstippels schreef:
14-08-2018 13:04
Ja Malta, Cyprus en Kreta heb ik naar gekeken en staan wel op mijn lijstje. Ik hoef op zich niet veel te ondernemen maar wel wandelen etc. En zou gewoon graag zelf koken, dus appartement. Ik let nog al op mijn eten vandaar, en ik ga hoogstwaarschijnlijk alleen ;-)

Sicilië en Canarische eilanden nooit geweest, Sicilië trekt me wel, Canarische eilanden totaal niet. In Zuid Spanje al vaak geweest, kan nog eens natuurlijk gaan.

Iemand ervaring met Malta en Kreta eind sept/begin okt?

Meh, zou het er niet op wagen:

https://www.klimaatinfo.nl/malta/
Goeie ervaringen met Malta. Eind sep begin okt is het nog steeds 30 graden of in ieder geval eind 20. Ik heb begin december nog in de zee gezwommen
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn enkele jaren geleden van 19 tot en met 28 september naar Kreta geweest, en toen was het weer prima! Alle dagen rond 25 graden. Een dag wat meer bewolkt, de rest stralend. Ik vond het lekker rustig (normaal zijn we gebonden aan hoogseizoen), maar dat is tegelijkertijd ook een nadeel: redelijk wat restaurantjes waren al gesloten omdat het toeristenseizoen op z’n einde loopt.
Wil je echt niet buiten Europa?

Anders zou ik gewoon lekker een week op het strand van Abu Dhabi gaan liggen of een stedentrip/strand Baku doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven