Gezinsvakantie okt met zon

15-08-2018 23:41 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
In oktober zijn we 12,5 jaar getrouwd en willen we met zoons van 7 en 10 op vakantie.
Beetje mooi weer 20-25 graden en niet te lang vliegen (eerste keer)
Menorca?
Tenerife?
Kreta?
Alle reacties Link kopieren
Begin oktober? Dan is de kans groot dat je mooi weer hebt op Rhodos. Kreta iets minder, maar kan ook nog heel warm zijn. Midden en eind oktober zou ik buiten Europa gaan
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
O, de Canarische Eilanden kan idd nog makkelijk dan.
Life is short. Eat dessert first.
Letterlijk gisteren is er een vergelijkbare vraag gesteld. Kijk daar eerst eens naar de tips, zit vast wat bij.
Alle reacties Link kopieren
Cyprus.
ik geef mn bek ook maar een douw
Canarische eilanden.
Orlando, Florida!
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
15-08-2018 23:57
Begin oktober? Dan is de kans groot dat je mooi weer hebt op Rhodos. Kreta iets minder, maar kan ook nog heel warm zijn. Midden en eind oktober zou ik buiten Europa gaan
Gezien de leeftijd van de kinderen gok ik dat ze in de herfstvakantie weg willen. Dat is de 2e helft oktober. Canarische eilanden of Madeira.
Alle reacties Link kopieren
Zuid Spanje is maar 2,5 uur vliegen en als het wat minder weer is huur je een auto en heb je heel Andalusie om te ontdekken.

Vorig jaar in de herfstvakantie op Mallorca geweest en overdag prima strandweer, op 1 dag na, maar sávonds fris. Was ook niet mijn idee want met schoonfamilie, ik was liever naar zuid Spanje of een van de Canarische eilanden geweest want daar lijkt me het weer iets stabieler dan op Mallorca.
Canarische Eilanden. Ik had in de herfstvakantie ook nog heerlijk weer in Andalusië (25 graden) en de zee was heerlijk. Wel vroeg donker.
Canarische Eilanden, Tenerife is erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat inderdaad om de herfstvakantie
Andere topic had ik gezien, maar wij gaan met kinderen, dus andere wensen.
Canarische eilanden, Tenerife dan het leukst?
Alle reacties Link kopieren
Tenerife is leuk maar Lanzarote ook. Ik heb op beide eilanden een topvakantie gehad en op Lanzarote zelfs twee keer.
Op Tenerife is Parque Santiago 3 een fijn complex. Wij zaten in 4 , 3 was meer gericht op kinderen en ligt ernaast.
Wij zijn eind oktober ooit naar Turkije geweest, zuidkust. Wij zaten in Kiris toen. Dat was prima qua temperatuur overdag, de avonden waren wat koeler. Het was daar toennog een graad of 27 overdag, dus lekker zwembadweer. Enige nadeel vond ik wel dat het hotel steeds leger werd. Eind van de vakantie zaten we er nog maar met een man of 30. We hebben nog net niet de deur dicht getrokken daar :mrgreen:
remedialteacher schreef:
16-08-2018 10:30
Het gaat inderdaad om de herfstvakantie
Andere topic had ik gezien, maar wij gaan met kinderen, dus andere wensen.
Canarische eilanden, Tenerife dan het leukst?
Gran Canaria is ook leuk. Als je een auto huurt, kun je heel makkelijk het eiland doorkruisen en er is echt heel veel te zien.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
16-08-2018 11:20
Gran Canaria is ook leuk. Als je een auto huurt, kun je heel makkelijk het eiland doorkruisen en er is echt heel veel te zien.
Bedankt voor jouw tips in mijn topic over Gran Canaria, heb ze opgeslagen. Nog een dikke maand en dan gaan we.

Auto huren zou ik , op welk Canarisch eiland je ook bent, altijd een paar dagen doen. Ik vind het zonde om alleen maar aan de kust te blijven hangen.

Lanzarote heeft het Timanfaya park wat heel gaaf is!
Tenerife heeft de Teide en daar hebben we een hoop leuke kleine plaatsjes her en der bezocht.
Als je naar Gran Canaria gaat moet je wel met de juiste verwachtingen daarheen gaan. In het zuiden is het droog en dor. Als je de bergen intrekt is het prachtig en kom je steeds meer natuur tegen. Het noorden is namelijk veel groener (maar ook koeler).

Als je zoekt naar hotels kom je 9 van de 10 keer uit in Playa del Ingles. Dit is het meest toeristische plekje van het eiland. Heel de stad bestaat uit hotels, bungalows en hotelappartementen. Werkelijk alles staat in het teken van het toerisme daar. Dat heeft echter ook bepaalde voordelen.

Wel mooi daar is Meloneras. Je hebt ook rustigere plekjes (in vergelijking met playa del Ingles) zoals Puerto Rico, Playa Amadores (een hele mooi strand),... eigenlijk al de rest.

Playa del Ingles is absoluut niet mooi maar is wel praktisch. Alles bij de hand en dus een uitstekende uitvalsbasis naar de rest van het eiland. Het openbaar vervoer gaat alle kanten op daar en is niet duur. De bekende duinen van Meloneras liggen daar. Ontstaan door de Calima en bestaat uit Afrikaans zand. Je waant je in een minisahara.

Over Gran Canaria heb ik een boekwerk aan tips. :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jaar op Tenerife gewoond en het is een prachtig eiland! Er valt genoeg te doen en het weer is in oktober ook prima. Voor de kinderen is een dagje Siam Park (waterpark) of Loro Parque (dierentuin) erg leuk. Een andere aanrader is om een auto te huren en naar de Teide te rijden (hoogste vulkaan van Spanje).

Persoonlijk vind ik Gran Canaria en Lanzarote minder mooi dan Tenerife. Fuerteventura is ook heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Relaxia Lanzasur Club in Lanzarote is ideaal voor jullie leeftijd kinderen. Wij zijn er in juli geweest.
Alle reacties Link kopieren
LuckyLud schreef:
17-08-2018 19:19
Voor de kinderen is een dagje Siam Park (waterpark) of Loro Parque (dierentuin) erg leuk.
Loro Parque zou ik niet heen gaan. Daar is de laatste jaren nogal wat over te doen geweest over hoe ze met de orcas (Morgan!) omgaan.
Ik vond Time to Smile op Tenerife super. Kleinschalig appartementencomplex, ideale ligging, Nederlandstalig personeel, boxsprings, flatscreens, WiFi, volledige keuken, wasmachines, en heel gezellig. Niet zo’n massagedoe. Gewoon, zwembad, terrasje, en vlakbij strand en centrum. Geen animatie, geen all inclusive, maar je buren kennen. Beetje campingsfeer!
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
17-08-2018 22:12
Ik vond Time to Smile op Tenerife super. Kleinschalig appartementencomplex, ideale ligging, Nederlandstalig personeel, boxsprings, flatscreens, WiFi, volledige keuken, wasmachines, en heel gezellig. Niet zo’n massagedoe. Gewoon, zwembad, terrasje, en vlakbij strand en centrum. Geen animatie, geen all inclusive, maar je buren kennen. Beetje campingsfeer!
Wel iets om met kinderen heen te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Tenerife. Altijd mooi weer daar in het zuiden
Ik weet niet wanneer je 12,5 jaar getrouwd bent, maar je kunt hier ook of minimaal een dag bijzonder verlof uithalen voor je kinderen, zodat je niet gebonden bent aan de start of het einde van de herfstvakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven