Hotel Londen

16-08-2018 10:30 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

In September of Oktober willen wij een lang weekend naar Londen.
Ik ben op zoek naar een leuk hotel maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Iemand recente ervaring met een prettig hotel in Londen?
Alle reacties Link kopieren
The Bloomsbury Hotel van the Doyle Collection. Ik heb nog nooit in zo'n fantastisch lekker bed geslapen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je. Ik heb gekeken maar de prijs is er dan ook naar: 1122,00 voor 3 nachten :O . En volgens booking.com is dat de laagste prijs voor een hotel in de periode dat we gaan. Maar dat geloof ik niet :proud:.
Wij hebben de laatste keer hier gezeten; H10 London Waterloo.
Goede verbinding metro is vlakbij en bushalte voor de deur.
The georgian house hotel. Vlak bij bus, metro en victoria station. Maar wel lekker rustig gelegen.
Alle reacties Link kopieren
Perkins schreef:
16-08-2018 10:56
Dank je. Ik heb gekeken maar de prijs is er dan ook naar: 1122,00 voor 3 nachten :O . En volgens booking.com is dat de laagste prijs voor een hotel in de periode dat we gaan. Maar dat geloof ik niet :proud:.
Ah sorry nooit naar de prijs gekeken, want het was een verjaardagscadeau van mijn vriend. We zijn er ook maar 1 nachtje geweest, dus dan valt het nog wel mee.
Londen is groot, heb je een voorkeur voor een buurt of deel van de stad?

Ik woon in Londen en familieleden verblijven altijd in een hotel als ze langskomen. Zij kiezen dan vaak voor een hotel dat gemiddelde prijzen hanteert zoals een Travelodge. Geen luxe, maar prima als je er alleen slaapt en een douche neemt en de rest van de dag eropuit gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wij sliepen 3 jaar geleden in het royal national hotel van imperial hotels.
Geen fantastisch hotel, maar het was er schoon, de mensen vriendelijk en het bed was prima.
De kamers zijn klein, maar wel een badkamer met bad wat ik echt heerlijk vond na een dag veel wandelen. Basis ontbijt inbegrepen (broodjes, toast, cornflakes) en Engels ontbijt bij te boeken voor 5 pond per dag.
Het zit op loopafstand van het kings cross/st Pancras station.
Om de hoek zit een pub.
Er zit een reiswinkeltje bij waar je je kaarten voor de bus kunt boeken die recht voor de deur van het hotel stopt.
Het was niet fantastisch maar het was prima en niet te duur.

Je moet in Londen in ieder geval voor 4 sterren gaan omdat de standaard daar een stuk lager is dan in Nederland.
Maar houd er vooral rekening mee dat je bij een citytrip hele dagen op pad bent en vaak alleen in je hotel bent om te slapen, douchen en ontbijten.
Alle reacties Link kopieren
Ah, dank voor alle tips. Ik ken Londen niet dus geen voorkeur voor een bepaalde buurt of wijk. Hotel hoeft ook niet centraal te liggen. Wel handig als er een metrostation op loopafstand is. H10 waterloo ziet er goed uit. Ga de rest vanavond bekijken.
Als je maar een weekend gaat, zou ik juist wel voor iets centraals kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik (en al mijn London reisgenoten) slapen al jaren heel tevreden in het London House Hotel.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al minstens 30 keer in hotel Phoenix geslapen. Prima 3 sterren hotel. Schone kamers, comfortabele bedden en goede ligging t.o.v. 2 metrostations (Bayswater en Queensway)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in april in het Melia White House hotel geweest. Mooi hotel, zeer goede prijs (op het moment van boeken) en op loopafstand van Oxford street. Wij hebben heel veel lopend gedaan vanaf dit punt. Begin volgend jaar wil ik weer naar Londen en dan gaan we zeker weer hierheen.
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
The Tower Hotel van Guoman Hotels. Aan The Tower, met zicht op de Thames en vlakbij een metrostation. Wij waren er heel tevreden.

https://www.guoman.com/en/london/the-to ... site_click#

Oh heerlijk, Londen :cheer:
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
itismee schreef:
16-08-2018 11:56
Ik heb al minstens 30 keer in hotel Phoenix geslapen. Prima 3 sterren hotel. Schone kamers, comfortabele bedden en goede ligging t.o.v. 2 metrostations (Bayswater en Queensway)
+1.

hier ook meerdere keren geweest. Aanrader.
Alle reacties Link kopieren
MrsNiceGuy schreef:
16-08-2018 12:37
The Tower Hotel van Guoman Hotels. Aan The Tower, met zicht op de Thames en vlakbij een metrostation. Wij waren er heel tevreden.

https://www.guoman.com/en/london/the-to ... site_click#

Oh heerlijk, Londen :cheer:

Deze! Ook wij hebben hier meerdere malen geslapen. Prima hotel, ligt super qua stad/metro/buslijnen én wij hadden uitzicht over het water. Wat wil je nog meer.. :)
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Als je maar een paar dagen gaat doet locatie er juist enorm toe. Als je geen goede metrolijnen dichtbij hebt kom je nergens, want bussen staan vaak hopeloos vast in het verkeer.

Prijzen van hotels variëren enorm in Londen. Ik heb wel een paar favorieten, maar of die op jouw dagen betaalbaar zijn kan ik niet voorspellen:

- Motel One en Dorsett City zijn vlakbij Aldgate metrostation en de Thames, zijn handig als je vliegt op Londen City Airport
- the Cleveland bij Queensway
- the Wesley bij Euston Station is ok
- als je echt alleen gaat om te slapen en geen bezwaar hebt tegen een kamer zonder ramen dan kun je ook kijken naar de Hubs van Premier Inn (zit er bijvoorbeeld eentje vlakbij Trafalgar Square)

Ik gebruik de filters op Booking.com om hotels met een score van tenminste 7,5 en in mijn gewenste prijsklasse te vinden.
Erizon schreef:
16-08-2018 13:24
Als je maar een paar dagen gaat doet locatie er juist enorm toe. Als je geen goede metrolijnen dichtbij hebt kom je nergens, want bussen staan vaak hopeloos vast in het verkeer.

Dit inderdaad. Als je maar een paar dagen hebt, zou ik voor een hotel in het centrum gaan. Ik woon in zone 3, maar ik doe er al gauw 45 minuten tot een uur over om in het centrum te raken. Als je er maar een weekend bent, is het jammer als je veel tijd kwijtraakt aan reizen met de metro. In het centrum kun je veel te voet doen, maar er zijn ook genoeg metrostations. De bus is leuk, maar houdt er rekening mee dat het dan veel langer kan duren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in The Rembrandt gezeten vlak naast Harrods. 50 pond voor 2 personen per nacht. Geboekte via de site vh hotel zelf.
Zorg dat je vlakbij een metrostation zit. Verder zijn hotels enorm duur.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat van het centrum is dan wel een goede tip. Welke zone(s) behoort tot het centrum? Ik wil sowieso dicht bij een metrostation zitten. We gaan met de trein, althans dat is nu het plan :) .
Zones 1 en 2 zijn het centrum.

Als je met de trein naar station St. Pancras reist, is het handig om daar een hotel te zoeken. Dan kun je na uitchecken je bagage in het hotel laten en kun je die ophalen als je naar je trein moet.
Met de trein kom je aan op St Pancras, dat is vrij centraal.

Het is niet echt makkelijk zoeken op die zones, maar Booking.com (echt geen aandelen..) heeft een filter voor het centrum & een kaartweergave en met die combi moet je er wel uitkomen. Ze zetten ook meestal bij de hotels hoe ver het is naar het dichtstbijzijnde metrostation.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel! Daar kan ik verder mee.
Op York Way zitten een gewone Premier Inn en een Hub by PI (die laatste vond ik ok) en als ik me goed herinner zit er ook een gewone Premier Inn tegenover St Pancras.

(PI ben ik persoonlijk geen fan van, maar ze zijn vrij voorspelbaar en meestal voordelig. En ze zitten echt overal dus als je geen idee hebt zijn ze handig).

The Wesley is ook maar een kwartiertje lopen van St Pancras, daar zou ik persoonlijk niet meer dan 90 pond voor willen betalen.

Zet hier anders je voorselectie en prijzen neer, dat is makkelijker beoordelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven