Lang parkeren brussel

16-08-2018 23:19 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een veilige, bewaakte parkeergarage/parkeerterrein op loopafstand van treinstation Brussel Zuid/ Brussel Midi.
Het gaat om 3 weken parkeren. Iemand ervaring, tips?
Ik denk dat het in de stad moeilijk wordt.

Op de luchthaven (Zaventem-Airport) parkeren in de long-park en dan de trein nemen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook bij het vliegveld proberen. Boek een sleep park fly arrangement bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Probleem is dat we om 6 uur in de ochtend met de trein vertrekken vanaf Brussel Zuid/ MIDI. Had inderdaad gezien dat je voor een redelijke prijs op Zaventem kan parkeren en dat er een gratis shuttle rijdt maar kan nergens vinden of die ook in de nacht rijdt.Anders een taxi vanaf Zaventem.
Heb bij Q park gekeken maa4 dat kost 460 euro voor 3 weken, dat doen we maar niet. Op Zaventem 128 euro.
Eva1977 schreef:
16-08-2018 23:45
Probleem is dat we om 6 uur in de ochtend met de trein vertrekken vanaf Brussel Zuid/ MIDI. Had inderdaad gezien dat je voor een redelijke prijs op Zaventem kan parkeren en dat er een gratis shuttle rijdt maar kan nergens vinden of die ook in de nacht rijdt.Anders een taxi vanaf Zaventem.
Heb bij Q park gekeken maa4 dat kost 460 euro voor 3 weken, dat doen we maar niet. Op Zaventem 128 euro.
Om kwart voor 6 's ochtends in Brussel-Zuid moeten zijn?
En dan wel vanuit NL?

Dan zou ik de avond ervoor vertrekken, auto parkeren en met een aanbieding een hotel nemen in 't centrum (of nabij Brussel-Zuid).

Ik vrees er immers inderdaad voor dat er om 5 uur 's ochtends - behalve vrij dure taxi's - veel rijdt tussen Zaventem en Brussel-Zuid.
Alle reacties Link kopieren
Wonen op uur van Brussel en trein vertrekt om 7 uur ,maar met marge wil ik er dus om 6 uur zijn.
Eva1977 schreef:
16-08-2018 23:56
Wonen op uur van Brussel en trein vertrekt om 7 uur ,maar met marge wil ik er dus om 6 uur zijn.
Ik geloof dat er (tijdens de week) vanaf een uur of 5 treinen rijden van Zaventem (Brussels Airport) naar Brussel-Zuid.

Als je er "pas" om 7 moet zijn kan je het dus eventueel wel riskeren.

Check dan wel effe de routeplanner van NMBS.

En als het om Thalys-treinen zou gaan in Brussel-Zuid ... Een kwartier van tevoren er zijn is meestal ruim genoeg.
(Om half 7 's ochtends is er overigens bijzonder weinig te zien en de koffie is niet te drinken :-D.)
Maar reken dus wel marge voor als je je trein in Zaventem mist en de volgende van een kwartier of wat later moet hebben.


Als je naar Engeland gaat reken je wel best een half uur, want moet je door de controle.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
17-08-2018 00:00
Ik geloof dat er (tijdens de week) vanaf een uur of 5 treinen rijden van Zaventem (Brussels Airport) naar Brussel-Zuid.

Als je er "pas" om 7 moet zijn kan je het dus eventueel wel riskeren.

Check dan wel effe de routeplanner van NMBS.

En als het om Thalys-treinen zou gaan in Brussel-Zuid ... Een kwartier van tevoren er zijn is meestal ruim genoeg.
(Om half 7 's ochtends is er overigens bijzonder weinig te zien en de koffie is niet te drinken :-D.)
Maar reken dus wel marge voor als je je trein in Zaventem mist en de volgende van een kwartier of wat later moet hebben.
Aan, super! Even gekeken en vanaf 4.41 uur rijden inderdaad treinen naar MIDI/Zuid. Probleem opgelost! Ja, gaat om Thalys naar Parijs, die mogen we niet missen ivm vlucht die we moeten halen in Parijs. Dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
De shuttle van de meeste lang-parkeerterreinen rond Zaventem rijden 24 uur per dag.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik heb deze wel 'ns gebruikt vlakbij Zaventem:
http://www.airparking.com/index.php?lang=fr
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
17-08-2018 09:20
De shuttle van de meeste lang-parkeerterreinen rond Zaventem rijden 24 uur per dag.
Maar die rijden van parking naar terminal Zaventhem neem ik aan en niet van parking naar treinstation midi/zuid, of wel?
Eva1977 schreef:
17-08-2018 14:31
Maar die rijden van parking naar terminal Zaventhem neem ik aan en niet van parking naar treinstation midi/zuid, of wel?
Zaventem heeft 'n treinstation dus als ze je daar droppen is 't toch ook goed?
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels een parking gevonden op 700 meter van station Brussel zuid/MIDI. Voor 150 euro voor 24 dagen. Niet verkeerd denk ik: be parking Brussel zuid ruwe des deux gares.
Lijkt me toch fijner dan op vliegveld parkeren en dan nog met trein moeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven