Ik vind op vakantie gaan niet leuk en heb ook altijd ruzie

25-08-2018 17:20 84 berichten
Ik werk hard en kan de overgang van werken naar vakantie maar moeilijk maken. Ik heb echt een paar dagen nodig en in die paar dagen vind ik het vreselijk om bij mijn gezin op de lip te moeten zitten. Liever ga ik alleen weg. Maar goed dat is hier niet bespreekbaar. We gingen altijd kamperen vroeger. Vooral omdat dat goedkoop was. Later gingen we naar luxere campings en weer later namen we een kant en klare tent of sta caravan. Maar ik vind het niet leuk. We zitten nu nog in frankrijk en het weer is treurig en het park is treurig en ik heb alles al gezien en gedaan en de kinderen hangen maar wat om ons heen en vermaken zich totaal niet. Ze doen hetzelfde als thuis: gamen. En mijn man en ik vervelen ons de pleuris. Ik vind de bedden kut, ik vind de ruimte te klein, ik vind het park troosteloos. Kortom: ik wil naar huis. Ik heb mezelf ook gezworen nooit meer te gaan kamperen, ook niet in een luxe sta caravan. En nooit meer naar een niet zon zekere bestemming te gaan. Ik wil geen kunst en geen cultuur meer en ik kan geen museum meer zien. Helemaal klaar er mee. Volgende keer ga ik all in naar Tenerife ofzo. Of ik ga niet.
Wie herkent dit?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik!
Ik hou er niet van om 2 weken op dezelfde plek te verblijven dus dat hebben we als gezin opgelost door 2 x 1 week op vakantie te gaan.
Zeer zeker geen tent of caravan maar een heerlijk luxe huisje met goede bedden en na een week pakken we alles in en verhuizen we naar locatie 2.
Het kost wel een beetje maar dan heb je wel wat :)
Waarom is alleen op vakantie gaan geen optie en waarom doe je dit jezelf aan om te gaan kamperen als je dat helemaal niks vind.
Lijkt me verschrikkelijk om ieder jaar in Zuid Frankrijk te kamperen omdat het zo lekker goedkoop is. Ben zowiezo niet van kamperen en Frankrijk trekt mij helemaal niet. Zou dan liever een jaar niet op vakantie gaan en door sparen voor een leuk vakantie huisje in Duitsland, UK ofzo.
Ben je niet "gewoon" depressief? Je man vind je ook al niets aan.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet naar huis?

Het klinkt niet echt gezellig, voor niemand van jullie gezin.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook verschrikkelijk om elk jaar hetzelfde te doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gaan niet elk jaar naar Frankrijk en we trekken ook wel wat. Dit is bijvoorbeeld nu de tweede plek. Maar de vorige was nog troostelozer dan deze.
We doen ook wel stedentrips, dat vind ik leuker en duurt lekker kort. Ik vind 2 weken of langer weg ook drama: alles is vies op den duur en ik verlang terug naar mijn eigen leven.
Twee keer een week in 1 zomervakantie klinkt goed. 1 keer een kort all in ding op een warm eiland en 1 keer een stedentrip in een hotelletje in het centrum. Dagje of 2 a 3.
Alle reacties Link kopieren
Als niemand het meer naar zijn zin heeft ga je toch naar huis?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Drie jaar geleden hebben wij besloten om nooit meer in een caravan of tent te gaan. Ik wil warm water en kunnen douchen in mijn accommodatie, en niet steeds heen- en weerlopen, en dan weer wat vergeten en weer terugmoeten enz. Al dat werk! Ik ben al niet zo georganiseerd van nature. En die kinderen in die vieze douches met haren enz.

Dus ja, voor ons alleen nog maar huisjes, liefst met afwasmachine. Bevalt uitstekend. Nooit meer kamperen, hoera!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb medelijden met jouw gezin. Die zitten twee weken opgescheept met een zuurpruim.
In je andere post over je man klink je ook al zo gezellig.

Misschien is het tijd om eens hulp te gaan zoeken.
Ik kies de vakanties uit dus herken het niet.
Al herken ik wel het 'vakantie met kinderen en man is niet altijd erg ontspannend'.
Hier was ik het 'enrertainmentcentrum', ieder andere behoeftes en wensen en uiteindelijk had ik het gevoel wat jij nu een beetje beschrijft.
Heb ik wel iets gedaan wat ik leuk vind?
Plus ook altijd commentaar 'waarom zitten we hier eigenlijk' ' ik vind dit niet leuk' etc.
Daar heb ik op ingegrepen.
Af en toe opsplitsen of even in mijn eentje weg doet wonderen.
Man vind dat raar en wil dan perse mee, prima maar dan wil ik geen gezeur horen als ik iedere oorbel op de markt wil bekijken.
Verder helpt inhaken op iedere behoefte, onder het mom van ' we zijn toch vrij'.
Dus ik bekijk iedere oorbel, jongste kijkt een half uur naar bootjes of een buitenlandse brandweerkazerne, oudste gaat ieder filiaal van een keten af op zoek naar een uitverkochte etui, man eet veel vlees overal, iedereen blij.
Balen dit voor je, ik snap je helemaal.
Loslaten wat je bij anderen op insta ziet helpt ook.
Als je je foto's terugziet zijn er vast ook wel de mooie momenten.
Sterkte!
Straks weer thuis lekker wassen (dat vind ik gek genoeg altijd erg leuk).
Ik snap niet dat je dan naar 'n camping gaat. Ga lekker naar 'n comfortabel hotel met 'n spa ofzo.
Als je nog met pubers reist, ga naar Florida: strand en pretparken en goed westers comfort en lekker eten.
Ik vind op vakantie gaan ook niks.

Helemaal al niet met gezin of anderen erbij. Nooit echt fijn gevonden.
Terwijl alleen reizen wel redelijk oke was.

Niet iedereen vind het geweldig of uberhaupt iets.


Of echt eens doen wat jij wil. Of gewoon niet wil.
Alle reacties Link kopieren
Iets fatsoenlijks boeken dan dus.
Beetje raar idee misschien, maar waarom ga je niet alvast naar huis? Voor alle partijen leuker, denk ik. Heb je meteen even vrij van je vent. Je kunt het bespreken. Hoewel, misschien hebben je man en kinderen ook wel geen zin meer. Wij gingen vroeger ook welens eerder terug van vakantie als het weer prut was en we het allemaal wel gezien hadden.
anoniem_35141 wijzigde dit bericht op 25-08-2018 18:31
3.58% gewijzigd
Ga naar huis dan!

Ik snap ook niet dat je iets kiest waar je bij voorbaat al ongelukkig van wordt.

Kies dan de volgende keer iets leukers uit.
Of bedenk van te voren waarmee je je kan vermaken. Spelletjes, lezen, download wat films, ga een wijnproeverij doen, bedenk dat van te voren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel eens erg blij geweest om weer terug te komen in mijn warme, droge, relatief schone huis. Met een fijn bed en een douche met alleen maar haren van mezelf. En dat was meestal na verregende vakanties op een camping. Gelukkig is de caravan weg nu. Nooit meer in de kou en de regen heen en weer naar het koude, natte sanitairgebouw, waar alle muggen uit de verre omtrek dorstig schuilden.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens.

Kamperen heb ik nooit gedaan maar ik werd ook altijd gek van het “op elkaars lip zitten” zonder het comfort van thuis.

Wij blijven thuis of gaan max een week in iets comfortabels zitten.

Nu de kinderen groter zijn, is het ook eenvoudiger iets voor mezelf te doen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Je MOET natuurlijk niet op vakantie in de zomer. Jullie kunnen ook best een jaar niet gaan toch? Jammer dat het alleen/gescheiden op vakantie gaan niet bespreekbaar is.

Verder zou ik niemand aanraden om meteen in de eerste dagen dat je vrij bent te vertrekken. Ik heb best wat collega's die meteen het eerste weekend dat ze vrij zijn er vandoor gaan en ik begrijp daar helemaal niks van (werk in het onderwijs dus aan vakantietijd geen gebrek in de zomer). Zelf vind ik het heerlijk om eerst een tijd thuis wat aan te klungelen en uit te rusten voordat ik zin in energie heb voor een leuke vakantie. Speelt dat bij jou misschien een rol bij je humeur op vakantie?

Zelf zou ik liever eerst uitrusten en dan evt maar wat korter op vakantie gaan (als je vakantiedagen beperkt zijn). Spaar je ook meteen wat geld uit wat je uit kan geven aan meer comfort en/of leuke activiteiten op vakantie.
Ik vond trouwens in het hoogseizoen die stacaravans of chalets in Frankrijk nog idioot duur ook.
Voor hetzelfde geld zit je all inclusive in turkije, of ergens in griekenland.
Oh, en misschien is het systeem dat mijn ouders vroeger hanteerden ook wat voor jullie. Wij gingen om het jaar op reis, het ene jaar bleven we thuis om geld uit te sparen en het volgende jaar gingen we echt naar een toffe bestemming. Daar deden we dan heel lang over om met zijn allen tot een bestemming te komen, grote voorpret. En dan het liefst met een systeem als Shoestring hanteert: groepsreizen met veel vrijheid in het programma. Zie je bijzondere dingen maar hoeven jullie als ouders niet als reisorganisatie op te treden, haha. En veel programma-onderdelen zijn daar optioneel dus we gingen ook regelmatig gesplitst (dat een deel van het gezin wel meeging op een bepaalde excursie en een deel niet bv).
Alle reacties Link kopieren
Jouwknapstebuurvrouw schreef:
25-08-2018 17:55
Gaan niet elk jaar naar Frankrijk en we trekken ook wel wat. Dit is bijvoorbeeld nu de tweede plek. Maar de vorige was nog troostelozer dan deze.
We doen ook wel stedentrips, dat vind ik leuker en duurt lekker kort. Ik vind 2 weken of langer weg ook drama: alles is vies op den duur en ik verlang terug naar mijn eigen leven.
Twee keer een week in 1 zomervakantie klinkt goed. 1 keer een kort all in ding op een warm eiland en 1 keer een stedentrip in een hotelletje in het centrum. Dagje of 2 a 3.
Daarom ga ik binnen Europa max 10 dagen. Na dag 8 word ik onrustig.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Kamperen moet gewoon je ding zijn, de een vindt dat leuk, de ander moet er niet aan denken.

Als ervaren kampeerder zonder man kan ik wel zeggen; als je met kinderen gaat, kies dan een plek vlak bij de speeltuin of het zwembad, en kijk naar kindvriendelijke campings. Niks aan als je kinderen de hele dag om je heen drentelen uit verveling.

Als ik ga kamperen zijn de kinderen de hele dag de hort op en kan ik gezellig een boekje lezen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom verplicht je jezelf om iets te doen wat volgend 'de norm' leuk zou moeten zijn.
Mens trek je mond open en praat.
Of beter laat ieder zn favo vakantie of leven voor mijn part opschrijven en ga kijken waar t nog matched en waar je meer aan jezelf mag denken.
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven