Brugge! Tips?

28-08-2018 13:33 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eind september een weekendje met vriendinnen naar Brugge. Zijn er nog hotspots te bezichtigen? We willen er vooral een gezellig weekend van maken met speciaalbiertjes, leuke dingen doen, veel zien en misschien nog op stap.

:)
Het Duvel museum!
Er was daar beneden in dat gebouw ook iets interactiefs met 'n 3D bril voor 5 euro: moet je zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
Al lang geleden dat ik er was, maar toen was de tuin van De Republiek wel leuk voor cocktails (en ze hebben vast ook wel speciaalbier). Ik kreeg de indruk dat er ook wat Bruggenaren zaten en niet alleen maar toeristen. Maarja in de tussentijd is Brugge natuurlijk nóg toeristischer en drukker geworden dus ik weet niet of het nu ook nog zo is.

Voor 'op stap gaan' kan je beter naar Gent gaan, een studentenstad met superveel leuke bars. Brugge geeft mij meer het gevoel van een dorp voor oude mensen. Ik weet niet of je nog kan kiezen... ik zou dan accommodatie nemen in Gent, en Brugge hooguit als dagtripje doen (half uur met de trein of auto).
You can never have too many hats, gloves and shoes
Le Pain boulangerie heeft heerlijke broodjes en gebakjes voor thee of lunch.

Dat Duvelhuis heet Duvelorium.
patsy--stone schreef:
28-08-2018 13:42
ik zou dan accommodatie nemen in Gent, en Brugge hooguit als dagtripje doen (half uur met de trein of auto).
Dit dus.
Als Belg zijnde: Brugge is not the place to be. Gent geeft je hetzelfde, met veel meer mogelijkheden. Doe jezelf een plezier en book idd iets in Gent; doe een daguitstap naar Brugge (hooguit half uurtje of zo met de trein) en geniet van het leven in Gent. In Brugge ga je weinig meer vinden dan toerisme en overpriced accomodations, in een historisch mooie context.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
28-08-2018 14:17
Dit dus.
Als Belg zijnde: Brugge is not the place to be. Gent geeft je hetzelfde, met veel meer mogelijkheden. Doe jezelf een plezier en book idd iets in Gent; doe een daguitstap naar Brugge (hooguit half uurtje of zo met de trein) en geniet van het leven in Gent. In Brugge ga je weinig meer vinden dan toerisme en overpriced accomodations, in een historisch mooie context.
Ja en Gent heeft óók veel historie, bijvoorbeeld dat middeleeuwse kasteel in het centrum is leuk om te bezoeken en er is ook een leuk museum. En ze hebben Gentse neuzen, een soort grote driehoekige winegums maar dan 100x zo lekker. :kwijl:
You can never have too many hats, gloves and shoes
Mijn tip is De Garre. Een leuk piepklein kroegje, met weinig toeristen, lekkere biertjes en hapjes.
Beetje moeilijk te vinden, maar in de Breidelstraat zit n heel smal steegje. Dat steegje moet je in. Aan het eind moet je trap op omhoog.
Heb verder geen herinneringen aan Brugge.
Veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Een rondleiding in brouwerij de halve maen, de makers van Brugse Zot en Straffe Hendrik.
Er is ook een chocolademuseum en een frietmuseum.
En je kunt er een rondvaart doen.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
28-08-2018 14:29
Ja en Gent heeft óók veel historie, bijvoorbeeld dat middeleeuwse kasteel in het centrum is leuk om te bezoeken en er is ook een leuk museum. En ze hebben Gentse neuzen, een soort grote driehoekige winegums maar dan 100x zo lekker. :kwijl:
en de historie van Gent is echter. In Brugge is het veel 'nep'
https://www.npostart.nl/hier-zijn-de-va ... ON_1226687
https://www.trouw.nl/home/belgie-brugge ... ~ac02d1b7/
Alle reacties Link kopieren
Brouwerij de halve maen kun je meer dan prima eten.
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
28-08-2018 15:05
Een rondleiding in brouwerij de halve maen, de makers van Brugse Zot en Straffe Hendrik.
Er is ook een chocolademuseum en een frietmuseum.
En je kunt er een rondvaart doen.
Deze rondleiding is echt een aanrader. Een paar jaar geleden gedaan, heel enthousiaste mensen!

En als je van Grieks eten houdt, is El Greco een aanrader. Zo lekker gegeten toen.

Op stap gaan vond ik daar... heel anders dan in Nederland. Het Brugs Beertje is een goede kroeg als het om de hoeveelheid speciaalbieren gaat, maar het is meer om er bij te komen. Ze draaien er klassiek :P
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk allemaal! Bedankt voor de tips! :)
Hier kunnen we zeker wat mee. Nog meer tips zijn eveneens welkom. Ik ben heel benieuwd naar Brugge. We hebben echter al een hotelletje in Brugge geboekt. Is het nog een aanrader om ook een bezoekje te brengen aan Gent?
Ik ben er een jaar gelegen geweest, en ik weet nog dat het eten bij La Bruchetta super lekker was :) dus sowieso een aanrader. voor gent weet ik het niet...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Ontzettend naar onze zin gehad! In Gent zijn we helaas niet geweest. Misschien de volgende keer ;)
Pelan-Pelan schreef:
26-09-2018 19:54
Bedankt voor de tips! Ontzettend naar onze zin gehad! In Gent zijn we helaas niet geweest. Misschien de volgende keer ;)
Waar ben je allemaal geweest in Brugge?
Oftewel: deel je eigen tips.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Brugge gewoond, dus hier een rijtje tips:

Toeristische hotspots:
- Begijnhof (Minnewaterpark)
- Gebied bij Wollestraat en de Burg en de Markt, leuk om doorheen te lopen
- Heilige Bloed Basiliek (mooiste kerk vind ik)

Musea etc
- Brouwerij Halve Maen, super enthousiaste mensen en je krijgt nog een gratis biertje ook na de tijd, je kunt er ook lekker eten
- Sla alsjeblieft het chocolademuseum en het frietmuseum over, zonde van je tijd
- Belfort beklimmen als het mooi weer is, aanrader! Het is een klim maar je ziet heel Brugge en bij helder weer kun je zelfs de zee zien.

Shoppen
- Zuidzandstraat/Steenstraat
- Noordzandstraat (wel wat duurder)

Parken
- Astridpark

Uitgaan
- Cafe Pick
- Club De Coulissen

Zal m'n post later nog aanpassen, als ik meer tijd heb :)
Alle reacties Link kopieren
He wat suf, ik zie nu pas dat je al terug bent haha. Fijn dat je het leuk hebt gehad! Wie weet heeft iemand anders nog iets aan mijn tips..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven