Madrid

29-08-2018 17:07 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben van plan om volgend voorjaar met mijn moeder (78 jaar) naar Madrid te gaan. We zullen dan verblijven in een airbnb met 2 slaapkamers. Nu zou ik graag van jullie willen weten welke wijk ik het beste kan gaan zoeken voor een airbnb. Het zou prettig zijn als we 's avonds niet nog met de metro of bus o.i.d. moeten om lekker te gaan eten maar dat dat vlak in de buurt kan en dat we dan ook veilig over straat kunnen. Daarnaast komt de uitdaging om een airbnb te vinden waarbij het rustig is 's nachts zodat we goed kunnen slapen (helaas in Rome ging dat niet helemaal goed :-)) want mijn moeder slaapt nogal licht.
Mocht je zelfs tips van een leuke airbnb hebben, hou ik me altijd aanbevolen.

alvast bedankt. groetjes, Joycee
Alle reacties Link kopieren
Ik verbleef afgelopen december in de wijk Latina. Het centrum is eigenlijk niet zo groot. Aan het westen begrensd door het koninklijk paleis, in het oosten door het prado/christal palace. De noordkant door Gran Via (grote straat met theaters en grote winkels). En Latina is dan aan de zuidkant. Ik vond het er erg rustig 's avonds want het was geen uitgaansgebied.

Misschien zijn oordopjes een tip voor je moeder.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Geen tips, sorry. Maar ik lees mee want Madrid staat ook nog op mijn lijstje.
Alle reacties Link kopieren
Precies dezelfde vraag stond nog op pagina 1: reizen/tips-gevraagd-appartement-of-hot ... ges/425718
You can never have too many hats, gloves and shoes
Sowieso oordoppen meenemen want de muren zijn in Madrid nogal dun en Madrilenen nogal luidruchtig tot de late uren van de avond. Je kan overal in Madrid veilig over straat s'avonds. Ik zou lekker bij het centrum blijven zitten, in Madrid kan je als je goed ter been bent bijna overal heen lopen, maar de bussen en metro zijn er top.

Waarom boek je niet gewoon een hostel, appartement ( via booking.com ) of hotel trouwens? Airbnb's zijn funest voor de toeristen economie. Dat geeft misschien wat meer comfort aan je moeder ook. Hotels zijn helemaal niet duur in Madrid.
En het is s'nachts niet rustig in Madrid, het leven begint er elke avond ( ook doordeweek ) pas na 22.00 uur.
Alle reacties Link kopieren
Een airbnb geeft meer ruimte dan een hotelkamer. Vind ik met mijn partner niet zo erg maar vind dat voor 5 dagen met mijn moeder niet ideaal. Ben nu 4x in een airbnb geweest ook alleen en ook dan prettiger dan een hotel.
Alle reacties Link kopieren
Ja een Airbnb is prettiger voor jou, maar funest voor de Madrilenen. Wil je dat?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
30-08-2018 22:39
Ja een Airbnb is prettiger voor jou, maar funest voor de Madrilenen. Wil je dat?

Dit is wel heel generaliserend dat dit geldt voor alle airbnb's. Ik heb vaker een appartementje gehuurd via airbnb en dat kan ook een extra huisje zijn bij mensen (verbouwde garage) of een appartement dat verhuurd wordt als de bewoner op reis is of voor lange tijd in het buitenland verblijft voor werk.

Maar zal de optie om naar een appartement te kijken via booking.com meenemen want het gaat me meer om het appartement dan om een airbnb.
Ja het klinkt misschien niet zo aardig maar het is wel waar. Ik heb er zelf gewoond dus ik heb veel liefde voor de mensen daar. En die airbnb's zijn echt killing.

Goed dat je dus op booking.com gaat kijken voor appartementen. Die zijn er genoeg.
Ik wil wel met je meekijken als je wil?

Ik vind het hele idee achter een airbnb juist helemaal niks, zit je bij een wildvreemde in huis, vaak zijn die mensen ook gewoon sporadisch aanwezig enzo.
Nee geef mij maar een hotel of hostel. Lekker ontbijt erbij en vaak is het helemaal zo goedkoop niet.

Zat voor de grap eens te zoeken naar airbnb's in Lissabon laatst en die waren bijna net zo duur als een hostel. Waarom zou je dan bij iemand in huis gaan zitten als je ook een hotelkamer kan krijgen waar je alle rust en privacy voor jezelf hebt.
Dan boek ik liever een appartement waar je sowieso alleen bent.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een airbnb boek voor een stedentrip zoek ik ook een appartement zodat ik meer bewegingsvrijheid heb dan bij bijvoorbeeld een hotel. Tot op heden heb ik een aantal keer een airbnb geboekt waarvan de bewoner langere tijd weg is voor werk en daarvoor zijn appartement verhuurd of wat het 2e huis is van iemand. Volgens mij zit ik dan niemand in de weg en is het niet een probleem voor de toeristenindustrie.

Maar zoals ik al aangaf wil ik ook wel breder kijken naar appartementen op bijv. booking.com.

Mijn vraag begon met de keuze van de wijk in Madrid voor het appartement.
Dus reacties daarop zijn welkom.
Ik zou rondom Salamanca gaan zitten, dat is redelijk in het centrum maar wel een rustige wijk. Vanaf daar kan je alle kanten op. Metro om de hoek, veel winkels en goede busverbinding. Ik vond dat een fijne buurt. Zelf zit ik met mijn hotel altijd ver boven het centrum ( vlakbij het Real Madrid stadion ) en dat is ook een relaxte wijk genaamd Tetuan.
Maar dan moet je wel elke dag met de bus ( of lopend ) naar de stad. Maar nogmaals: je kan overal tot laat in de avond veilig over straat en met het OV. Spreek je een beetje Spaans? Ze spreken er weinig Engels namelijk.

Oh ja ook taxi's zijn goed te betalen voor kleine stukjes. Ik pak geregeld de taxi als ik te lui ben om op de bus te wachten of te lopen.
Je gaat 4 nachten dus? Leuk hoor. In welke maand ga je?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Madrid87,
waarschijnlijk gaan we een nacht of 4. Plan is om dit eind april/begin mei te doen. Volgens mij qua temperatuur dan wel lekker. Niet te warm maar wel terrassen weer.

ik zal eens op zoek gaan rond Salamanca en Latina.

bedankt voor je reactie.
Alle reacties Link kopieren
JoyceeW schreef:
01-09-2018 10:06


Mijn vraag begon met de keuze van de wijk in Madrid voor het appartement.
Dus reacties daarop zijn welkom.
Zie mijn link naar de post met precies dezelfde vraag, en de vele antwoorden daarop. Let op dat Madrid een wijk heeft die Latina heet, en eentje die La Latina heet. Ik weet even niet meer welke nou centraler lag en gewoon leuk en prima was. Die andere ligt dan een stuk verder uit het centrum. Zelf vond ik Lavapies dus leuk.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip Patsy--Stone. Ik ga kijken. Had wel gezocht op het forum maar om een of andere reden kwam hij toen niet naar boven.
Heb je al wat kunnen vinden TO?
Alle reacties Link kopieren
Toledo is trouwens erg leuk om te bezoeken als je toch in Madrid bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een appartement via Booking geboekt voor de herfstvakantie. Ligt in de wijk Lavapies dicht bij station Atocha.
Hotels vond ik wel duur in het centrum.
Lees goed de recensies. Ik zag een leuk appartement maar verschillende gasten schreven dat er tegenover een bar/dancing lag. Muziek/herrie tot diep in de nacht, dus van slapen kwam er niet veel van. Deze dus niet genomen.
Alle reacties Link kopieren
Foodisgood schreef:
13-09-2018 12:43
Toledo is trouwens erg leuk om te bezoeken als je toch in Madrid bent.
Mee eens! En nog leuker om daar een nachtje te verblijven, want overdag struikel je over de vele dagjesmensen. Ik weet daar wel een ethisch verantwoorde Airbnb in hartje centrum, namelijk een stel dat af en toe een gedeelte van hun eigen huis verhuurt om extra inkomsten te genereren. Zelf zitten zij dan nog in de bovenste verdieping. Laat maar weten als je interesse hebt.

En als je naar Toledo reist: je hoeft geen taxi of bus te nemen naar het centrum op de heuvel. Vanaf het busstation en treinstation is het maar een kwartiertje lopen naar de 'escaleras mecánicas' (sets van meedere lange roltrappen) vanaf dat straatniveau de heuvel op, en dan beland je in dat historische centrum. Gratis en makkelijk. https://goo.gl/maps/CyjE1Kor1FD2
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven