Hotelkamer delen met een vreemde. Ervaringen?

02-09-2018 18:34 114 berichten
Ik ben op het moment verschillende groepsreizen aan het bekijken en bij al die groepsreizen hoef je niet de 1 persoonstoeslag te betalen maar dan moet je wel met iemand van hetzelfde geslacht een kamer delen. Ik vind het fijn om mezelf soms even wat terug te trekken dus ik betaal die toeslag gewoon want rust en privacy is me ook wat waard.

Maar ik vraag me toch af wat de ervaringen zijn van mensen die alleen reizen maar dan een kamer delen met een vreemde. Was dat erg leuk en gezellig of had je meteen spijt van je beslissing en had je achteraf gezien toch liever wat meer betaald voor een eigen kamer?
Ik heb één keer een groepsreis gedaan waarbij ik mijn kamer deelde. Ondanks het leeftijdsverschil was het hartstikke gezellig! Geen spijt van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen, in het hypothetische geval ik ooit eens alleen ga reizen.
Wel eens met man op een slaapzaal in een hostel geslapen. Dat is me 100% meegevallen.
Hoeveel is die eenpersoons-toeslag?
Bij voorbaat zou ik al liever meer betalen. Dat geld is me alles waard om niet een kamer met een vreemde te moeten delen.
Lijkt me echt helemaal niets.
Ik heb een keer in een hostel geslapen met 3 andere meiden. Was heel gezellig. Het enige wat minpunt was dat ik soms wakker werd als zij later gingen slapen of eerder op gingen staan. Ik zou het dus niet doen als het langer dan 1 week duurt want dat kan heel irritant worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere keren een kamer gedeeld en nooit spijt van gehad. Veel tijd bracht ik toch niet op de kamer door en tot nu toe altijd leuke kamergenotes gehad. Soms ook fijn om even na te kletsen over de dag of alvast uit te kijken naar de komende dagen.
En voldoende ruimte voor rust. Soms op de kamer, soms op het strand of op een terrasje of zo.
Ik heb wel eens een paar weken met diverse wildvreemden in Matratzenlagers geslapen, in Zwitserland. Daar had je niet eens een eigen bed, maar het viel me alles mee. Hooguit wat grapjes als er iemand in zijn slaap gepraat had of flink had gesnurkt.
Ik heb ook wel eens een kamer gedeeld met een wildvreemde. Ik zag er ontzettend tegenop maar het is me 100% meegevallen. En maar goed want ik moet tegenwoordig regelmatig een appartement delen met wildvreemden.

Schept een band.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel eens gedaan op een jongeren reis naar Tunesië in een ver verleden.

Mijn kamergenote bleek een hele leuke meid.

Aangezien we beiden de rest van de groep niet leuk vonden omdat ze het resort nauwelijks uit wilden. Zijn we overdag ook veel met zijn tweeën op stap geweest. Was heel gezellig.

Maar ik realiseerde mij toen wel dat ik ook een van die anderen had kunnen treffen of iemand die snurkt.

Dus daarna toch maar voor 1 persoons kamers gegaan.
Hell no.. ik moest tijdens mijn studies regelmatig met iemand op 1 kamer tijdens reizen en na een paar trips ben ik mijn eigen accommodaties gaan boeken. Vaak zelfs goedkoper en beter gelegen, omdat ik niet met een grote groep was.

Ik wil op een kamer helemaal helemaal mijzelf kunnen zijn. Dus ook eens in mijn neus zitten of mijn string rechttrekken. Dat kan niet als er iemand naast je ligt/staat/zit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders gaan weleens op die groepreizen; bij de laatste was er een dame die haar kamer deelde. Haar kamergenote stond om 6 uur op om gymnastiek te doen en snurkte als een mammoet.
Bovendien wilde ze nooit mee-eten met de groep (lekker zelf weten) maar kookte in plaats daarvan eieren en aardappels in een zelf meegebrachte waterkoker.
Just looking for someone to be the Kanye to my Kanye
Ik heb 1 keer tijdens een groepsreis de kamer gedeeld. Werd met de enige dame van mijn leeftijd op een kamer gepleurd, maar ik vond dat toch een hork van een mens. Heb dat aangekaart bij de reisleider en kreeg een andere kamergenoot, dat ging wel prima. Het was mijn eerste groepsreis.

Zou nu gewoon de toeslag betalen, want ik kwam er toch wel achter dat ik, na een hele dag met een groep, toch even rust nodig heb.
TinderExpert schreef:
02-09-2018 19:03

Bovendien wilde ze nooit mee-eten met de groep (lekker zelf weten) maar kookte in plaats daarvan eieren en aardappels in een zelf meegebrachte waterkoker.
Bekijk het van de zonnige zijde: je ouders hadden na die vakantie tenminste wel wat te vertellen :D
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap vaak in hostels en deel dan een slaapzaal met 3 of 5 anderen (4- of 6-persoonskamer), daar heb ik geen moeite mee. Ook niet als het mannen zijn, hoewel ik bij voorkeur een women-only dorm heb.
Er zit altijd wel iemand tussen met wie het klikt, en er is altijd wel iemand met wie het niet zo klikt, maar daar heb ik dan weinig tot geen contact mee. Het is geen verplichting om met alle vijf je roommates uitgebreid de dag door te nemen tenslotte.

Een tweepersoonskamer met iemand delen lijkt me lastiger, omdat het ontbreken van een klik heel sfeerbepalend kan zijn. Daarentegen kan een gezellig iemand ook heel erg fijn zijn, maar die gok nemen zou ik zelf lastig vinden.
stippensokken wijzigde dit bericht op 02-09-2018 19:25
0.94% gewijzigd
GlitterCupcake schreef:
02-09-2018 19:01
Dus ook eens in mijn neus zitten of mijn string rechttrekken. Dat kan niet als er iemand naast je ligt/staat/zit.
In je neus zitten kan je inderdaad best zonder publiek doen. Maar je string rechttrekken mag echt wel hoor. Moet af en toe. Iedere vrouw weet dat. ;-)

Ik zou er niet mee zitten als je dat zou doen iig.

Meer nog toen ik een kamer deelde liepen we allebei wel eens in ons ondergoed door de kamer na het douchen.
TinderExpert schreef:
02-09-2018 19:03
Mijn ouders gaan weleens op die groepreizen; bij de laatste was er een dame die haar kamer deelde. Haar kamergenote stond om 6 uur op om gymnastiek te doen en snurkte als een mammoet.
Bovendien wilde ze nooit mee-eten met de groep (lekker zelf weten) maar kookte in plaats daarvan eieren en aardappels in een zelf meegebrachte waterkoker.
Wat een roommate from hell en dat meen je toch niet serieus dat die kamergenoot iedere dag eieren en aardappels uit een waterkoker at? Ga dan niet op reis. Mee gebrachte aardappels zijn vaak ook niet te eten.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
02-09-2018 19:05
Bekijk het van de zonnige zijde: je ouders hadden na die vakantie tenminste wel wat te vertellen :D

We hebben er hartelijk om gelachen ja
Just looking for someone to be the Kanye to my Kanye
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
02-09-2018 19:09
Wat een roommate from hell en dat meen je toch niet serieus dat die kamergenoot iedere dag eieren en aardappels uit een waterkoker at? Ga dan niet op reis. Mee gebrachte aardappels zijn vaak ook niet te eten.
Ik geloof dat het een gevalletje 'lokaal eten is eng' was. De eieren en aardappels kocht ze ter plaatse want dat was bekend voedsel.
Just looking for someone to be the Kanye to my Kanye
Ik ben een tijdje terug gevraagd om mee te gaan als 'proefpersoon'met een groep cursisten die het geleerde o.a. op mij zouden mogen oefenen/uittesten.
Ik ben uiteindelijk niet meegegaan omdat er geen eenpersoonskamers meer beschikbaar waren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat eens met hetzelfde probleem. Ik heb toen een oproep geplaatst op reisforum en ben via dat forum in contact gekomen met een meid die wel samen mee wilde met de groepsreis om kosten te besparen. We hebben elkaar een keer ontmoet om te kijken of we een klik hadden en toen hebben we een prachtige reis gemaakt.

Misschien nog een optie..
Wel ervaring met het delen van een kamer met vreemden, maar dan gewoon mensen die ik tegen kwam terwijl ik alleen aan het rondreizen was en nooit op een groepsreis. Waren alleen maar goede ervaringen, maar ik kon natuurlijk wel kiezen en had ook regelmatig weer wat tijd op mezelf.

Zou voor mij denk ik ook afhangen van hoe lang je gaat en hoe heftig de reis is. Ga je bijvoorbeeld voor het eerst buiten europa en dan direct 6 weken rondreizen door Kirgizistan ofzo, dan zou ik wel regelmatig even op mezelf en alleen willen zijn om alle indrukken te verwerken. Ga je een week naar Spanje dan is het denk ik juist heel leuk om de avonden/ochtenden ook met iemand te delen.
Alle reacties Link kopieren
ik moet er niet aan denken..

Ik hoor werkelijk ieder geluidje.. en erger mij daar dus vreselijk aan. . Als mijn partner naast me ligt kan ik een duw geven.. een vreemde niet.. en gewoon.. nee.. niet bij vreemde .. Ik slaap ook niet op slaapzalen en als ik met slaaptrein ga boek ik een coupe voor mijzelf.. Als ik alleen reis ook.. En nee..geen groepsreis .. nooit..
Ja hoor, vaker gedaan. Mijn kamergenote tijdens mijn eerste groepsreis was nogal slordig en had stinkvoeten, maar nadat ik daar toch maar wat over zei werd het goed opgepakt (badkamer bleef netjes achter en schoenen bleven buiten de kamer). Overdag trokken we wel elk met anderen op. Daarna nog vaker mensen opgepikt in de bus of ergens onderweg. Zelfs een keer een kamer gedeeld met een man èn vrouw (geen stel). Alleen is ook maar saai. Deel tegenwoordig ook nog wel een kamer met collega (die ken ik natuurlijk wel al langer).

Ik ben van mezelf best op mezelf, maar tot zo’n week of twee vind ik de voordelen van delen groter dan de nadelen. Zowel de kosten, aanspraak als aansluiting bij de groep.
Alle reacties Link kopieren
Een keer gedaan op mijn eerste groepsreis en daar heb ik spijt van gehad. We klikten totaal niet.

Daarna heb ik altijd een kamer (of tent) voor mezelf geboekt.

Met hostels heb ik daarentegen nooit problemen gehad. Misschien omdat je daar vaak meer kamergenoten hebt en vaak voor een kortere tijd.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik heb hele leuke mensen getroffen op een gedeelde kamer. Het prijsverschil was ook best hoog. Het was ook echt gezellig.

Ik was 1 keer op een zeilboot in een gedeelde hut, dat was zo krap en geen succes. Ik vond die vrouw ook niet zo leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven