Alleen op reis: inspiratie gezocht!

05-09-2018 19:26 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Na een drukke zomer heb ik mezelf een extra weekje vakantie gegund: van zondag 23 september tot en met dinsdag 2 oktober is mijn agenda LEEG. Fijn! Ik wil graag van maandag tot en met maandag weg, maar waarheen?

Ik ben heel benieuwd waar jullie me naartoe zouden sturen, als een reis aan de volgende 'voorwaarden' moet voldoen:
- Ik reis alleen
- Mijn budget ligt rond de 1000 euro voor een week weg, inclusief reis, verblijf, eten, drinken, uitstapjes, alles dus.
- Ik wil graag zon (25+ graden) zodat ik mijn zomerkleding nog één keer aankan voordat ik alles op zolder leg voor de winter.
- Ik wil graag in hostels (of eventueel niet te dure hotels) slapen, vanwege de kosten en het feit dat je daar een stuk sneller mensen ontmoet.
- Het lijkt me heerlijk om ergens te zitten waar ook wat water (met golven?) in de buurt is.
- Ik zou graag een scooter willen huren om meerdere dagen mee rond te rijden.
- Ik hou op reis van eten, wandelen in de natuur (niet te lang, gewoon op mijn sneakers), kunstmusea bezoeken, rondrijden, terrasjes pakken, een boek lezen, slapen en in de avond me leuk aankleden, drankjes drinken en dansen.
- Ik hou op reis niet van HEEL VEEL toeristen, fastfood-eten en typische toeristen-attracties.
- Ik vind het prima om met het vliegtuig of de trein te gaan, liever niet met de bus of met de boot (alhoewel, een cruise? Aanrader?). Het lijkt me alleen niet fijn om twee van de zeven dagen al kwijt te zijn aan alleen maar transporteren, dus ik denk dat een te verre bestemming niet het beste idee is voor dit weekje weg.

Daarbij is het misschien belangrijk om te weten dat ik deze reis echt wil gebruiken om uit te rusten en bij te komen van een drukke en toch wel heftige periode (verbroken relatie, heel erg druk op mijn werk).

WIE HEEFT DE GOUDEN TIP VOOR MIJ? Waar moet ik heen? Ik zat zelf te kijken naar Curaçao, New York, Berlijn, Athene, Tel Aviv.. Ik kom er niet uit. Ik hoor graag wat jullie zouden doen als jullie mij waren, alle tips zijn welkom!
spiksplinternieuw.
Alle reacties Link kopieren
Ohja misschien handig om te weten, hier ben ik al geweest:

Echt heel veel Europese hotspots (behalve Parijs, die bewaar ik voor de liefde)
Midden-Amerika (Mexico, Guatemala, Cuba, Nicaragua, Costa Rica)
New York
Marroko
spiksplinternieuw.
Alle reacties Link kopieren
Portugal! Lissabon en Ericeira combineren bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
Portugal/Zuid Spanje

Carvoeiro (Portugal) Tarifa, Cadiz, Conil de la Frontera evt pakketreis en anders een losse vlucht op Faro of een vliegveld in Zuid Spanje. Auto huren of transfer via shuttle direct. Accomodatie (hostel) via booking, agoda of trivago of iets huren via locals via airbnb of Wimdu
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voor 1000 euro all in gaat je vast niet lukken in Curacao of NY.

Zou eerder denken aan een Middellandse Zee bestemming met jouw budget.
Sicilie?
Samos ofzo, autootje huren, spahotel om lekker tot rust te komen.
Alle reacties Link kopieren
Athene kan wel maar houd er wel rekening mee dat het een hele grote drukke stad is met veel verkeer. De acropolis is prachtig en ook de musea. De oude stad is leuk om een halve dag door heen te lopen. De stad is leuk voor een dag of 2-3. De stranden dichtbij Athene zijn niet aangenaam (bijv Glyfada) omdat er een drukke verkeersader langs loopt en de stranden zijn vies.

Het eerste mooie kustplaatsje is vouliagmeni (bereikbaar met de bus) ongeveer 30-40 min van de stad. Daar is ook een meer in de buurt wat erg mooi is en diverse eco strandjes. Je kunt vanaf Athene haven ook een boot nemen naar diverse eilanden.

Vliegen op Athene kan goedkoop en ik heb in stad een appartement gehuurd voor 30 euro per nacht. Er is vast ook wel slaapplek te vinden in de kustplaatsjes. Je kunt helemaal naar het zuiden van Attica en het prachtige Sounio bezichtigen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tel Aviv is leuk en kun je combineren met bezoek aan Jaffa en Jeruzalem. Plenty te doen!

Porto is overigens ook echt te gek. Nu al twee keer geweest en is er zo lekker. Niet in de stad gaan zitten want supertoeristisch maar ga aan de rand richting de kust (atlantische oceaan, golven!). Je kunt er fietsen huren en naar de stad fietsen, langs het strand, naar een plaatsje verderop of naar Parque Cidade, een heel groot stadspark dat een paar honderd meter van het strand ligt. Er is een botanische tuin de buurt en als je wel zin hebt in een dagje sightseeing dan ga je lekker naar Porto stad. Heerlijk eten, vriendelijke mensen en niet te groot.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar Andalusië gaan of een van de Canarische eilanden. En dan buiten de toeristische oorden gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook naar Andalusië gaan. Hostel in Malaga, autootje huren en rondtoeren!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
La Palma is ook leuk en niet zo toeristisch en je kan er geweldig wandelen wel bergschoenen mee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
05-09-2018 20:23
Ik zou ook naar Andalusië gaan. Hostel in Malaga, autootje huren en rondtoeren!
Volgens mij zeggen wij dit in elk van dit soort topics :)
Lissabon en dan de kust af richting Caiscais. Sintra zou je ook nog kunnen bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
05-09-2018 20:26
Volgens mij zeggen wij dit in elk van dit soort topics :)
Klopt! :proud:

Ik zag alleen dat je de Costa del sol nogal afkraakte :-o Volgende keer andere kant van Malaga doen ipv Torremolinos en Marbella :biggrin:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
05-09-2018 20:29
Klopt! :proud:

Ik zag alleen dat je de Costa del sol nogal afkraakte :-o Volgende keer andere kant van Malaga doen ipv Torremolinos en Marbella :biggrin:
Haha ja het is er gewoon lelijk maar ik heb er heerlijke vakanties gehad. In Fuengirola en Torremolinos . Niet Marbella. En we waren met schoonouders dus liever op 1 plek gebleven waar je de deur maar uit hoeft voor winkels en restaurants dan rond trekken. Een volgende keer met man alleen gaan we de andere kant op.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
05-09-2018 20:31
Haha ja het is er gewoon lelijk maar ik heb er heerlijke vakanties gehad. En we waren met schoonouders dus liever op 1 plek gebleven waar je de deur maar uit hoeft voor winkels en restaurants dan rond trekken. Een volgende keer met man alleen gaan we de andere kant op.
:thumbsup:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
yajes schreef:
05-09-2018 20:27
Lissabon en dan de kust af richting Caiscais. Sintra zou je ook nog kunnen bezoeken.
Ik stem ook voor Sintra!
limoncello9 schreef:
05-09-2018 19:26
[...]
Ik zou zeggen Cyprus, maar was daar niet alleen. Dat weet ik dus niet.

Ik weet niet hoe belangrijk t contact is.
Anders misschien Barcelona.

Je kan ook Interrail doen door deel Italië.

Of paar eilanden meepakken in Kroatië.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-09-2018 15:27
Reden: OP gequote, maatregelen zijn genomen.
76.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
+1 voor Sicilië, echt heerlijk, en superveel te zien en doen. Megalekker eten (Italiaans met Afrikaanse en Griekse invloeden). Ik had aan 11 dagen niet genoeg.

En +1 voor Andalusië. Ook enorm veel te zien en te bezoeken. Málaga is ideaal voor de combi van cultuur, goed eten en strand, en ook 's avonds veel te beleven.

Portugal vind ik ook geweldig maar is dat niet al een beetje tricky met vaak veel regen en maar 20 graden eind september / begin oktober?

Je zou ook kunnen kijken naar Tenerife of La Palma. Of misschien Croatië, hoor ik van iedereen dat het zo geweldig mooi is.

New York en Berlijn zijn natuurlijk heel leuk maar niet gegarandeerd warm genoeg voor je laatste keer in zomerkleren lopen.

Succes en sterkte met bijkomen!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Tenerife zeer goed bevallen en dan niet in zo'n massa plaats maar een leuk rustig plekje uitzoeken - leuk eiland om zelf te verkennen en nog warm genoeg.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Puglia, zuid-Italië
Alle reacties Link kopieren
Athene en dan combineren met wat eilanden? Via de haven kun je daar redelijk goedkoop naar eilanden afreizen. Tegenwoordig is Griekenland ook nog eens heel goedkoop, dus daar zul je met dat budget je zeker wel redden.
Ik ben half september een week naar omgeving Denia geweest (uurtje van Valencia vandaan) Prachtige omgeving waar veel te zien is in het binnenland/de bergen als je een auto huurt. Ook 'n trip gemaakt naar het eiland Formentera wat ook de moeite waard is. Het weer was over het algemeen zonnig en warm (rond de 30 overdag, begin 20 's nachts) en met indrukwekkende wolkenluchten en 1 dagje regen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat TO al ergens in de zon zit...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven