Dagtrip Formentera

08-09-2018 21:58 17 berichten
Iemand wel 'ns op Formentera geweest en is dat de moeite waard voor 'n dagtrip (vanuit Denia met de ferry)?
Het is een mooi eiland en de moeite waard maar ik zou dat nooit doen vanuit Denia (2,5 uur heen en 2,5 uur terug).
Ik zou dat doen als je een keer op ibiza bent.

Ibiza is een prachtig eiland, prachtige natuur en een goede sfeer.
Alle reacties Link kopieren
Ik raad je ook aan zo'n bezoek te doen vanaf Ibiza. De laatste keer hebben wij n combi ticket ferry+scooter geboekt, das n aanrader!
Weet niet of ik ooit naar Ibiza zou gaan. Nu ga ik toevallig 8 dagen naar 'n dorpje vlak bij Denia en zag dat die eilanden best in de buurt liggen. Op zich vind ik de reistijd meevallen (of is het een zeeziekgevoelige route?) En je hebt na aankomst 8 uur op het eiland. Dat moet op zo'n klein eiland te doen zijn lijkt me, zeker als je 'n elektroscooter huurt.
'
Overigens is Ibiza (2 uur heen, 2 uur terug) ook 'n optie. Maar dat is groter en wellicht vooral drukker. Ik ben uberhaupt niet gewend op 'n tweewieler te rijden, m'n moeder wel, maar als het verkeer eng is dan wil ik dat 'n vrouw op leeftijd niet aan doen (en mezelf ook niet ;-D)

Wat vonden jullie de mooiste plekken op Formentera? (Of op Ibiza)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Ibiza niet zo leuk. Veel te druk , veel te veel Nederlanders en ik vond het ook niet bijzonder mooi.
Formentera vond ik wel leuk voor een dagje, inderdaad met de scooter rond gereden.
2,5 uur reistijd heen en 2,5 uur terug zou ik er niet voor over hebben voor 1 dag.
Heb niet echt 'n probleem met de reistijd. Maar dat voor mijn gevoel Formentera de betere keus is voor 'n dagtrip bevestig jij gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vond het leuk. Veel leuker sfeertje dan op Ibiza ook. Dat is wat mij betreft zwaar overdreven.
Ik heb ook niets met de party-scene, dus wat dat betreft heb ik er ook niets te zoeken ;-D
Alle reacties Link kopieren
Omgeving Denia is erg mooi en voor 8 dagen is er genoeg te zien. Mits je een auto hebt. Waarom een dag naar Formentera?
MuyBien schreef:
12-09-2018 14:34
Omgeving Denia is erg mooi en voor 8 dagen is er genoeg te zien. Mits je een auto hebt. Waarom een dag naar Formentera?
Gewoon, omdat t kan ;)
8 Dagen op dezelfde plek ben ik niet gewend, dus een boottochtje naar een eiland lijkt ons een leuke afwisseling. Uiteraard gaan we ook een dag naar Valencia en de omgeving van waar we zitten uitgebreid verkennen met de huurauto.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips over Formentera. Als je gaat ben ik wel benieuwd wat je ervan vond en of het te doen is voor 1 dag met de boot. Onze vakantiewoning is in de buurt van Denia. Vandaar mijn interesse.
In ieder geval veel plezier!
muybien wijzigde dit bericht op 12-09-2018 17:06
Reden: Spelfout
0.91% gewijzigd
Ik zal 't je zeker laten weten MuyBien!
Alle reacties Link kopieren
hai redbulletje,
Zoals ik jou op het forum een beetje leer kennen denk ik dat je meer zou kunnen genieten van Formentera dan van Ibiza als het om slechts één dag gaat. Ibiza heeft ook mooie natuur en prachtige strandjes maar de afstanden zijn wat groter en je moet het wellicht wat meer zoeken, wat onhandiger is als je maar 1 dag hebt.

Op Formentera heb je wel ook hele drukke stranden, maar je kunt er heerlijk rondfietsen (of scooteren), Er zijn ook (bijna) verlaten strandjes. De stranden zijn echt heel mooi en de omgeving zelf verder ook. Scooter/Fiets ook even langs de zoutvlakten :).

het verkeer is absoluut niet druk.

Wij waren op de fiets en hebben meer dan de helft van het eiland gezien terwijl we brak waren van de dag ervoor (niet zo'n goede planning haha). Op de scooter moet je het hele eiland wel kunnen zien.

Ik vond het toen trouwens wel jammer begin van de avond weer terug te moeten met de boot (naar ibiza toen) omdat ik het zo relaxt vond, dat ik graag op Formentera nog een hapje had gegeten en een drankje had gedaan.
Inmiddels zit mijn vakantie er op en we zijn idd een dag op en neer naar Formentera geweest. Hoewel de tijd kort was, ben ik toch blij gegaan te zijn. Het is een leuke afwisseling met het vaste land. De ferrytocht is wel vrij lang (2,5 uur) maar hij vaart stipt op tijd. Op het eiland hebben we een auto gehuurd (auto mee op de ferry kost een klein kapitaal)

We zijn naar Playa de Ses Illetas geweest, een prachtig natuurgebied met super helder zeewater. Wat me wel enorm tegenviel was de drukte. Als ik overal lees dat Formentera een rustig eiland is, dan heb ik daar toch andere verwachtingen bij. Zeker op een doordeweekse dag buiten het hoogseizoen. De weg in het natuurpark is onverhard en zit vol kuilen. Hier had ik toch niet op een tweewieler (al dan niet gemotoriseerd) willen zitten. Vooral ook omdat er ook nog 'n grote touringcar rondscheurt tussen de highlights van het eiland.

We zijn ook nog naar de andere kant van het eiland gereden naar een molen. De weg er naartoe is prachtig. Je komt langs een uitkijkpunt vanaf een heuvel over het smalle middelste deel van het eiland waar je dus langs twee kanten het water ziet.

Een heel vermoeiende dag, maar wel te doen, al zou ik een volgende keer zéker 'n overnachting bij boeken zodat je in de vroege ochtend al foto's kunt gaan maken in het natuurgebied.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 18:03
2.08% gewijzigd
MuyBien schreef:
12-09-2018 17:05
Geen tips over Formentera. Als je gaat ben ik wel benieuwd wat je ervan vond en of het te doen is voor 1 dag met de boot. Onze vakantiewoning is in de buurt van Denia. Vandaar mijn interesse.
In ieder geval veel plezier!
Zou dus gewoon minimaal een nachtje blijven, da's 't zeker waard! Als je vaker in diezelfde regio verblijft zou ik zeker afwisselen met een paar dagen elders.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-09-2018 16:25
Zou dus gewoon minimaal een nachtje blijven, da's 't zeker waard! Als je vaker in diezelfde regio verblijft zou ik zeker afwisselen met een paar dagen elders.
Bedankt voor de update. Wij gaan geregeld naar andere plaatsen maar altijd op het vaste land.
Daarom was ik benieuwd hoe Formentera was bevallen.
Als Denia je vaste vakantiestek is zou ik zeker een paar dagen Formentera aan je verblijf toevoegen! Tis echt even een ander sfeertje en landschap.

Maar op het vaste land hebben wij ook veel mooie dingen gezien: Guadellest castle, Fonts des Algar, Coll de Rates, Valencia

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven