November: Israël of Cyprus?

09-09-2018 10:22 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen in het najaar nog even lekker weg. Ik ben uitgerekend in april, dus nog even van een vakantie genieten. Nu kunnen wij pas in November met vakantie vanwege het werk. Ik wil heel graag een rondreis maken door Israël, maar mijn vriend trekt dit niet. Daarom wil hij graag naar een Grieks eiland, zoals Cyprus. Ik twijfel of het daar nog wel lekker weer is einde van het jaar.
Heeft iemand ervaring of tips??
hellosunshine87 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 10:29
0.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Israël al mocht ik er gratis heen dan ging ik niet en zeker niet zwanger. Wat bedoel je met over het er lekker is?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Cyprus en dan kun je ook met een cruise (groot woord) naar Israël en Egypte.
Alle reacties Link kopieren
Wat willen jullie voor soort vakantie? Nu klinkt het alsof jij wil rondreizen/dingen wil zien en hij wil relaxen/aan het strand liggen
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-09-2018 10:24
Israël al mocht ik er gratis heen dan ging ik niet en zeker niet zwanger. Wat bedoel je met over het er lekker is?
Lekker weer bedoel ik 😉 hoezo zou je er niet heen gaan? Vanwege veiligheids redenen?
Alle reacties Link kopieren
Olivia_93 schreef:
09-09-2018 10:29
Wat willen jullie voor soort vakantie? Nu klinkt het alsof jij wil rondreizen/dingen wil zien en hij wil relaxen/aan het strand liggen
Nee, altijd rondreizen 😃 gelukkig zijn we beide niet van strand vakanties. Dus waar we heen gaan blijven we sowieso niet op 1 plek.
Alle reacties Link kopieren
HelloSunshine87 schreef:
09-09-2018 10:30
Lekker weer bedoel ik 😉 hoezo zou je er niet heen gaan? Vanwege veiligheids redenen?
O.a. het is een zandbak in burgeroorlog en je komt met een stempel in je paspoort van Israël een hoop andere landen niet meer in.
Wat is voor jou lekker weer, welke temp verwacht je dan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
HelloSunshine87 schreef:
09-09-2018 10:31
Nee, altijd rondreizen 😃 gelukkig zijn we beide niet van strand vakanties. Dus waar we heen gaan blijven we sowieso niet op 1 plek.
In dat geval zou ik voor Israël gaan, meer te zien :) En je kunt er natuurlijk voor kiezen om in het "veiligere" gedeelte rond te reizen: Tel Aviv/Haifa/Tiberias/Dode zee en de onveiligere gedeelten te skippen: Jeruzalem/Westbank

Westbank zou ik sws niet doen als je zwanger bent. Maar of je iets veilig genoeg vindt of niet blijft persoonlijke afweging. Je kunt ook eens kijken naar het reisadvies voor Israël vanuit België. Belgische reisadviezen zijn uitgebreider/gedetailleerder dan Nederlandse.
viva-amber schreef:
09-09-2018 10:35
O.a. het is een zandbak in burgeroorlog en je komt met een stempel in je paspoort van Israël een hoop andere landen niet meer in.
Wat is voor jou lekker weer, welke temp verwacht je dan?
Ja, echt een zandbak

Afbeelding

Gan Hashlosha
Alle reacties Link kopieren
De Sahara heeft ook oasis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Israël én Cyprus. Vanaf Cyprus vlieg je in een uurtje voor maar €20,- enkele reis naar Israël.
viva-amber schreef:
09-09-2018 10:52
De Sahara heeft ook oasis.
Israel is toch niet te vergelijken met de Sahara, Israel heeft zovéél groen, de bergen van Jeruzalem zijn bebost en ga zo maar door en doet veel denken aan de Ardeche.

Of de Golandhoogte, ook groen.
ontopic, ooit op vakantie geweest in Cyprus en vond het daar erg saai :)
Alle reacties Link kopieren
Vriendin van mij heeft onlangs een rondreis door Israël gedaan en vond het er geweldig! Er zijn een heleboel mooie plekken te zien en Tel Aviv schijnt geweldig te zien.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Cyprus is heerlijk voor een strandvakantie maar ik lees dat jullie daar niet van zijn, dus dan is Cyprus niet zo'n slimme bestemming. Er is behalve strand en uitgaan niet zo gek veel te doen of te bezichtigen.

Ik zou naar Israel gaan, in november in Eilat nog heerlijk weer, kun je lekker zwemmen met dolfijnen en wat snorkelen enzo. En dan in Tel Aviv lekker shoppen en sightseeing.

En degene die Israel een zandbak noemt is er duidelijk nog nooit geweest, je kunt in Israel ook gewoon skiën bijvoorbeeld.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-09-2018 10:35
O.a. het is een zandbak in burgeroorlog en je komt met een stempel in je paspoort van Israël een hoop andere landen niet meer in.
Wat is voor jou lekker weer, welke temp verwacht je dan?
Je krijgt allang geen Israel-stempel in je paspoort hoor, gewoon een los blaadje dat je weer indient als je het land verlaat.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer bekend is dat je in Israël bent geweest dan krijg geen visum voor de meeste Arabische landen (inclusief Noord Afrika, Sudan en Iran), Soms wil de Israëlische douane op verzoek een inleg vel gebruiken, maar alleen met een stempel in je paspoort kun je in Israël een auto huren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-09-2018 12:31
Wanneer bekend is dat je in Israël bent geweest dan krijg geen visum voor de meeste Arabische landen (inclusief Noord Afrika, Sudan en Iran), Soms wil de Israëlische douane op verzoek een inleg vel gebruiken, maar alleen met een stempel in je paspoort kun je in Israël een auto huren.
Het is niet "op verzoek", het wordt nu systematisch zo gedaan. Dat van het auto huren weet ik niet.
Ik ben na Israel naar andere Arabische landen geweest, en aangezien er niets in mijn paspoort stond betreffend Israel, kon ik gewoon naar binnen hoor.
Alle reacties Link kopieren
cosima schreef:
09-09-2018 12:38
Het is niet "op verzoek", het wordt nu systematisch zo gedaan. Dat van het auto huren weet ik niet.
Ik ben na Israel naar andere Arabische landen geweest, en aangezien er niets in mijn paspoort stond betreffend Israel, kon ik gewoon naar binnen hoor.
Al ruim 20 jaar hoor. Ik heb in Israel gewoond en ging regelmatig het land in en uit en heb in al die jaren nooit een stempel in mijn paspoort gekregen maar altijd een inlegvel.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
En ik had een tweede NL paspoort omdat ik vanuit Israel ook veel naar andere Arabische landen reisde. Maar dat was niet vanwege de Israel stempels maar juist vanwege de stempels van de andere landen. Dus juist om geen gedoe met Israelische security te krijgen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook lang geleden een rondreis gemaakt door Israël. Echt een wat een fantastisch mooi land
Jeruzalem is echt één van mijn favoriete steden ter wereld.

Rondreizen op Cyprus, dat is inderdaad niet zo heel spannend.

Ik zou je dus Israël aanraden.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar Israël geweest en het is helemaal niet gevaarlijk oid. Bovendien is het een schitterend land dat veel te bieden heeft en erg interessant is. Cyprus is ook mooi en je kunt op het eiland zeker vermaken! Heb er een tijdje gewoond en kan je vertellen dat er genoeg te doen is.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-09-2018 10:35
O.a. het is een zandbak in burgeroorlog en je komt met een stempel in je paspoort van Israël een hoop andere landen niet meer in.
Wat is voor jou lekker weer, welke temp verwacht je dan?
Je krijgt geen stempel in je paspoort mar op een inlegvelletje. Verder is Israël minder eng dan veel andere landen in die regio, inclusief populaire vakantielanden als Turkije en Egypte.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-09-2018 12:31
Wanneer bekend is dat je in Israël bent geweest dan krijg geen visum voor de meeste Arabische landen (inclusief Noord Afrika, Sudan en Iran), Soms wil de Israëlische douane op verzoek een inleg vel gebruiken, maar alleen met een stempel in je paspoort kun je in Israël een auto huren.
Ik ben diverse malen in Israël geweest en heb er met inlegvel auto’s gehuurd. Daarnaast ben ik zonder problemen Arabische landen ingekomen. Het enige wat problemen kan geven is als je over land vanuit Israël naar Egypte of Jordanië reist. Zij stempelen wel en aan de naam van de grensovergang (Taba of Hussein brug) zien andere Arabische landen dan dat je in de “zionistische entiteit” bent geweest.
Kom en ga je per vliegtuig dan zul je nergens problemem ondervinden.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-09-2018 10:35
O.a. het is een zandbak in burgeroorlog en je komt met een stempel in je paspoort van Israël een hoop andere landen niet meer in.
Wat is voor jou lekker weer, welke temp verwacht je dan?


Je bedoelt islamitische dictaturen waar geen normaal mens heen wil toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven