Formaat handbagage

12-09-2018 15:47 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort vliegen en wil alleen handbagage meenemen.
Nu heb ik niet zon koffertje maar wel een tas. Als ik die helemaal vol zou stouwen zou hij groter zijn dan het toegestane formaat. k heb begrepen dat de airline waarmee ik vlieg vrij streng is, maar mijn tas heeft dus geen vast formaat en ik hoef niet zo veel mee dat de tas vol komt. Zou dat goed gaan denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
coravanmora schreef:
12-09-2018 15:47
Ik ga binnenkort vliegen en wil alleen handbagage meenemen.
Nu heb ik niet zon koffertje maar wel een tas. Als ik die helemaal vol zou stouwen zou hij groter zijn dan het toegestane formaat. k heb begrepen dat de airline waarmee ik vlieg vrij streng is, maar mijn tas heeft dus geen vast formaat en ik hoef niet zo veel mee dat de tas vol komt. Zou dat goed gaan denken jullie?


Ze hebben vaak zo'n bak waar je tas in moet passen.
Dus als je hem gewoon kan indeuken en hij dan in de bak past zou het geen probleem moeten zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Tsja het is maar net wie je bij de gate tegenkomt. Persoonlijk zou ik het er niet op gokken maar ja dat ben ik. Ik heb te vaak mensen met afwijkende bagage uit de rij gestuurd zien worden.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
12-09-2018 15:54
Tsja het is maar net wie je bij de gate tegenkomt. Persoonlijk zou ik het er niet op gokken maar ja dat ben ik. Ik heb te vaak mensen met afwijkende bagage uit de rij gestuurd zien worden.
Maar wat is dan afwijkende bagage? Want mijn tas zal waarschijnlijk minder ruimte innemen dan zon koffertje wat precies de maximum maten zijn. Ik wil eigenlijk niet zon koffertje kopen.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
12-09-2018 15:54
Tsja het is maar net wie je bij de gate tegenkomt. Persoonlijk zou ik het er niet op gokken maar ja dat ben ik. Ik heb te vaak mensen met afwijkende bagage uit de rij gestuurd zien worden.
Bij Ryanair is de bak volgens mij een garantie dat hij mee aan boord mag dus dan maakt het niet uit wie er voor je staat.
Bij andere maatschappijen weet ik dat niet zeker.
Alle reacties Link kopieren
coravanmora schreef:
12-09-2018 15:58
Maar wat is dan afwijkende bagage? Want mijn tas zal waarschijnlijk minder ruimte innemen dan zon koffertje wat precies de maximum maten zijn. Ik wil eigenlijk niet zon koffertje kopen.
Om welke maatschappij gaat het?
Mijn ervaring is dat je met een zachte tas eigenlijk meer mag dan met een koffertje, ze zijn er minder op gefocust. Maar als ‘ie in het rekje past, met de hoeveelheid die jij erin hebt is het oké.

Het gaat niet om de theoretische maat van de tas. Het gaat om hoe groot de tas is met jouw bagage.

Ik vlieg veel en om die reden altijd met een zachte tas. Soms op de terugweg flink gevuld, maar is nooit een probleem. Een hard koffertje dat een halve cm te groot is, is weer wel een probleem.

Gewoon gaan. In het ergste geval check je de tas alsnog in.
AnAppleADay schreef:
12-09-2018 15:48
Ze hebben vaak zo'n bak waar je tas in moet passen.
.
Exact dit. Past de tas erin? Dan mag hij mee.

Goede vlucht!
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
12-09-2018 16:00
Om welke maatschappij gaat het?
Flybe
Alle reacties Link kopieren
coravanmora schreef:
12-09-2018 16:08
Flybe
Hier staat het ook bij Flybe:
als het past in de bak mag het.

Afbeelding
Nitflex schreef:
12-09-2018 16:04
Mijn ervaring is dat je met een zachte tas eigenlijk meer mag dan met een koffertje, ze zijn er minder op gefocust.
.
Mijn ervaring ook. Ik heb een rugzak van 55 x 40 x 20 cm en laatst werden alle trolleys met diezelfde maten ingenomen, maar ik mocht zo door. Mazzel want hij was vol en eigenlijk net te zwaar :)
Alle reacties Link kopieren
Een zachte tas is natuurlijk ook veel fijner in de bagage compartimenten.
Soms passen er net geen twee koffertjes naast elkaar terwijl twee tassen van hetzelfde formaat met een beetje proppen makkelijk passen.
Alle reacties Link kopieren
Thanks, ik ga gewoon die tas meenemen, en me gewoon echt eens inhouden met inpakken. Ik ga maar twee nachtjes, maar moet wel extra schoenen mee omdat ik ook op netjes moet.
Alle reacties Link kopieren
Als je bij Flybe achterin het vliegtuig zit, is er te weinig ruimte in het kastje boven je hoofd voor zo'n koffertje. Wij nemen altijd een gewone schoolrugzak mee per persoon (ongeveer 22 liter). Nog nooit een probleem geweest, we hoeven ze zelfs nooit in de bak te proppen als "test".
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven