Toerist in Groningen

13-09-2018 15:10 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort een doordeweekse overnachting in Groningen geboekt, samen met mijn zus. Het lijkt er nu op dat de reden waarvoor we naar Groningen willen, niet doorgaat. Het programma ligt dus ineens helemaal open.
Natuurlijk ga ik zelf op zoek naar leuke dingen daar, maar hebben jullie misschien tips hoe onze tijd aangenaam door te brengen in de stad Groningen? We zijn daar beiden helemaal onbekend, dus willen lekker de toerist uithangen.
Ik lees even mee
Het Groninger Museum, modern. Wisselende exposities. Recht tegenover het station.

Feithhuis voor koffie/lunch.
Andere adresjes o.a : - Poelestraat
- Oude Ebbingestraat

Prinsentuin/theetuin bij mooi weer.

Om te wandelen: Noorderplantsoen, Sterrenbos of Park. Ligt wat verder van het centrum

Ikzelf ben al jaren niet meer in Gr geweest dus mijn tips zijn wellicht achterhaald.
Ligt eraan wat je leuk vindt..
- Als je van hele fleurige milkshakes enzo houdt: Little lovely living (erg leuke
milkshakes, taartjes, ijsjes etc.. je wordt acuut vrolijk en houdt geen glazuur op je
tanden over).

- Droppie, een heel authentiek snoepwinkeltje met enorm hoge kasten met allerlei ouderwets snoepgoed. De arabische gomdrop is écht een aanrader.

- Folkingestraat, kom je doorheen als je vanaf t station naar de Vismarkt loopt (alsmaar rechtdoor, kan niet missen), is een straat met allemaal leuke winkeltjes

-Als je niet voor veel geld wil eten, maar wel lekker, dan is het pleintje bij de Uurwerker wel leuk. Dat ligt namelijk een beetje verscholen (wel vrij studentikoze sfeer), aan hetzelfde pleintje zit de Pintelier. Daar hebben ze allerlei speciaalbieren. ook érg lekker!

- De straat ernaast, de oude kijk in 't jatstraat, is ook leuk om rond te neuzen (wat 2e handswinkels en allerlei smoothiezaken en conceptstores enzo)

- Op de vismarkt zit Cappuvino, heel mooi nieuw hoekpand mét dakterras. érg lekkere koffie (en gebakjes), ook leuk om te borrelen.

- Prinsenhof vind ik persoonlijk erg leuk voor een high tea, lunch of diner. Ligt achter de Martinitoren, aan het Martinikerkhof (daaraan zit de Prinsentuin, die ook leuk is om doorheen te lopen). Is voor diner wel een iets prijzigere optie, maar de kwaliteit is wel erg goed.

- Mr mofongo is echt een aanrader voor cocktails! ze hebben daar al meerdere prijzen mee gewonnen. Ze hebben een eigen destilleerderij en een hele hoge wand met robotarm die de drankjes haalt. ook hebben ze tegenwoordig een wijnbar. Beneden kun je eten (smaakt ook echt prima!) Ligt vlakbij het Harmoniegebouw van de rijksuniversiteit, prachtig gebouw om eens te bekijken.

- Als je qua budget écht ruimte hebt, kan ik aanraden om bij Voila te eten. Zit net buiten het centrum (wel op loopafstand). Mét wijnarrangement, echt verrukkelijk!

-Bij mooi weer kun je ook leuk door het Noorderplantsoen lopen, dit ligt aan het centrum vast. in het midden heb je nog een restaurantje zitten (Zondag)


Hopelijk heb je zo wat input :) veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed allemaal, ik ga er eens op googlen. Andere tips natuurlijk nog van harte welkom!
@Lisa, bij jou ook uitstel door persoonlijke omstandigheden?
Alle reacties Link kopieren
Ook een mooie stukje is Lage en Hoge der Aa (doorlopen na hierboven genoemde Droppie), leuk winkelen kan ook in de Oosterstraat (vintage en boetiekjes) dit is een zijstraat van de Grote Markt.
Ik raad je aan de stadswandeling te doen, die kun je halen bij het VVV kantoor op de Grote markt. Dan kom je langs alle leuke winkelstraatjes, hofjes en hotspots :)
Verder sluit ik me aan bij de tips van Charimsha!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het Stripmuseum ook leuk, veel ‘oja!’ momenten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Het Noordelijk Scheepvaartmuseum is in een prachtig oud pand en er liggen interessante dingen. De animatiefilm aan het begin over hoe de stad ontstaan is, is ook wel leuk.

Er is ook een kattencafé. Maar zoals in wel meer kattencafé's, zijn de katten heel stoïcijns, hebben na urenlang aandacht niet meer zo'n behoefte aan wéér een nieuwe aaier. ;-)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Groningen is niet zo groot. In 1 dag heb je alles wel gezien hoor. Leuke straten: Folkingestraat, Oosterstraat, Zwanestraat. Er zijn 2 kattencafe's voor de liefhebber. Een in het centrum, de ander er net buiten (bij UMCG in de buurt). Lage/Hoge der A ook heel mooi.
Omgeving Kraneweg/Schildersbuurt heb ik gewoond. Vond het een mooie, historische buurt.
De stadsvilla's aan de Heren/Rade/Emma-singel zijn ook prachtig.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
14-09-2018 17:40
Het Noordelijk Scheepvaartmuseum is in een prachtig oud pand en er liggen interessante dingen. De animatiefilm aan het begin over hoe de stad ontstaan is, is ook wel leuk.

Er is ook een kattencafé. Maar zoals in wel meer kattencafé's, zijn de katten heel stoïcijns, hebben na urenlang aandacht niet meer zo'n behoefte aan wéér een nieuwe aaier. ;-)

Zijn 2 kattencafé's. Kattencafé op z'n kop en kattencafé poeslief.
Alle reacties Link kopieren
Vind zelf Groningen niet veel meer aan, te vaak geweest en veel te druk met al die studenten. Kom er eigenlijk alleen nog maar voor de Primark.
Alle reacties Link kopieren
Nadiaah79 schreef:
15-09-2018 16:11
Vind zelf Groningen niet veel meer aan, te vaak geweest en veel te druk met al die studenten. Kom er eigenlijk alleen nog maar voor de Primark.
Ja ik vind er ook niet veel aan. Een jaartje verkering gehad met iemand in Groningen, maar na twee weekenden had ik het eigenlijk al wel gezien in die stad. Zoooooo wit en homogeen! Iedereen precies hetzelfde. Zo saai. En door al die studenten voel je je ook nog eens oud ook al ben je net de 40 gepasseerd. Ik voel me veel beter in een stad met een mix van leeftijden en typen mensen.
Het is ook wel tekenend dat ik na +- 20-30 weekenden in Groningen alleen maar dat museum weet te noemen als leuke plek (en een kattencafé waar de katten geen aandacht willen).
You can never have too many hats, gloves and shoes
Met rondvaart boot door Groningen
Kool heet het echt aanrader
Met rondvaart boot door Groningen
Kool heet het echt aanrader
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
15-09-2018 20:53
Ja ik vind er ook niet veel aan. Een jaartje verkering gehad met iemand in Groningen, maar na twee weekenden had ik het eigenlijk al wel gezien in die stad. Zoooooo wit en homogeen! Iedereen precies hetzelfde. Zo saai. En door al die studenten voel je je ook nog eens oud ook al ben je net de 40 gepasseerd. Ik voel me veel beter in een stad met een mix van leeftijden en typen mensen.
Het is ook wel tekenend dat ik na +- 20-30 weekenden in Groningen alleen maar dat museum weet te noemen als leuke plek (en een kattencafé waar de katten geen aandacht willen).
Zo heb ik dat weer niet, ik woon momenteel in Assen en daar is er ook niet veel diversiteit van typen mensen, maar dat boeit me niet zo. Ik loop hier liever rond dan bijvoorbeeld in Amsterdam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven