Vloeistof ruimbagage

14-09-2018 11:21 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik op vakantie in Bulgarije. Op de heenreis had ik in mijn ruimbagage flacons van 100 ml vloeistof in een hersluitbaar zakje zitten. Helaas is het zakje nu helemaal gescheurd tijdens mijn vakantie.

Moet ik een nieuw zakje ergens zien te vinden (wat een opgave zal zijn aangezien zowat niemand Engels kan hier) of mogen de vloeistoffen ook gewoon zonder zakje 'los' de ruimbagage in (dat het in handbagage verplicht is weet ik).

Bedankt alvast :)
Alle reacties Link kopieren
Ja in de ruimbagage mag dat gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Het mag ook los in je ruimbagage, geen probleem. Rol ze wel in een t-shirt of een handdoek ofzo, ik heb het wel eens gehad dat mijn shampoofles uit mekaar spatte en mijn koffer bijna schuimend over de lopende band kwam aanrollen op schiphol.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Je mag je vloeistoffen gewoon los in je ruimbagage stoppen en het mag ook meer zijn dan 100 ml per flacon hoor, gewoon zoveel als je wil, in je koffer past en qua gewicht in je koffer is toegestaan.
In de ruimbagage hoeft het niet in een zakje en mag je vloeistoffen van meer dan 100ml vervoeren.
Kijk even op de site van de luchtvaartmaatschappij.

Dit is bijvoorbeeld van Transavia:

Je mag vloeistoffen en spuitbussen meenemen in je ruimbagage. Let er wel op dat bepaalde vloeistoffen en spuitbussen onder de categorie verboden voorwerpen vallen. Deze mag je nooit meenemen in je bagage.

Ik heb trouwens nooit zakjes en flacons gebruikt voor ruimbagage.
Alle reacties Link kopieren
Ik stop vloeistoffen wel altijd in een plastic zak inderdaad, omdat ik geen zin heb om meteen alles te moeten wassen als er shampoo of zonnebrandcreme open gaat.
Alle reacties Link kopieren
Dat is juist het fijne van ruimbagage, dat je gewoon je normale smampoo etc. erin kan mikken en dat je niet hoeft te kutten met miniaturen en plastic zakjes :)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Overigens zijn die zakjes op vrijwel elk vliegveld nog last minute te vinden. Vroeger gratis, nu niet meer.
Alle reacties Link kopieren
En als je volgende keer met alleen handbagage reist: die zakjes kan je ook gewoon gratis krijgen op de meeste vliegvelden. Hoef je niet zo te zoeken straks.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem ook altijd een reserve zakje mee. Maar als ik ruimbagage incheck heb ik geen vloeistoffen, of hooguit wat crème en mondwater , in mijn handbagage.
Alle reacties Link kopieren
Die zakjes hebben ze bij de security van de luchthaven in overvloed. Dus daar kun je er eentje krijgen. In je ruimbagage mag je wel vloeistoffen (mits niet gevaarlijk en van bijv. alcohol niet meer dan de toegestane hoeveelheid) meenemen. Dan geldt ook die limiet niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh die zakjes: Ikea heeft ziplockzakjes en die doen het heel goed als vliegtuigvloeistofhandbagagezakjes.. Ze zijn lekker stevig.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Hou er wel rekening mee dat door de luchtdrukverschillen die flesjes open kunnen spatten. Ze krimpen namelijk eerst en zetten daarna bij de landing weer uit. Ik verpak dus alles wel in plastic omdat het regelmatig open gaat. Hoe voller de flesjes, hoe minder problemen trouwens: het is vooral lucht dat uitzet en krimpt, niet de vloeistof.
Ik heb al jaren een transparant toilettasje van de Hema geloof ik. Met een rits.
Alle reacties Link kopieren
Of je haalt een rol keukenfolie en draait die er om heen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven