Hoe comfortabel is de Thalys?

14-09-2018 12:30 63 berichten
Ik ben een vlieg liefhebber, maar nu wil mijn man met de trein naar Parijs. Dit is inmiddels geboekt maar we kennen eigenlijk niemand wie dit heeft gedaan. Hoe comfortabel of leuk vond jij de Thalys?
Ik heb er gebruik van gemaakt en vind het fijn vervoersmiddel. Heel relaxed.
Fijn en snel!
Heel comfortabel en alles bij elkaar misschien wel sneller dan met het vliegtuig omdat je niet zolang van tevoren aanwezig hoeft te zijn en aankomt in het centrum van Parijs. Nadeel is dat het een stuk duurder is, al is het volgens mij wel goedkoper dan 10 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, ik ga regelmatig met de thalys en vind het erg prettig. Geen wachttijden op het vliegveld en heel snel in hartje Parijs.
Laatst moest ik noodgedwongen last minute boeken en kwam ik op eerste klas uit. Dat is pas echt luxe. Rustiger, brede stoelen en eten / drinken inclusief :-)
Alle reacties Link kopieren
Geen wachttijden, comfortabele zitplek, eten en drinken zo te halen, en je bent er zo. Naar Parijs zou ik dit altijd verkiezen.
Alle reacties Link kopieren
Thalys is prima. Kan soms wel druk zijn.

Afhankelijk van hoe je reist en van waar je vertrekt/moet zijn is het wel of niet sneller dan het vliegtuig.

Zelf neem ik toch vrijwel altijd het vliegtuig: is voor mij toch sneller en betrouwbaarder. Maar als je iemand bent die 1,5 uur voor vertrek al op de luchthaven staat, ja dan verlies je snel veel tijd en kan de trein wel eens een stuk sneller blijken te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik reis regelmatig met de Thalys (Brussel) en vind het prima qua comfort, fijner dan vliegen. Enige nadeel vind ik dat er regelmatig vertraging is op het Belgische spoor. Ik reis wel eerste klas omdat je dan ook op andere tijden dan waarvoor je geboekt hebt mag mee reizen (mits er plaats is natuurlijk). Maar volgens mij is de tweede klas niet heel anders (afgezien dat je geen ontbijt/lunch/snack geserveerd krijgt)...
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga graag met de Thalys! Je hoeft niet uren van te voren aanwezig te zijn, geen gezeik met vloeistoffen, prima zitplaatsen ( ietjes lekkerder dan een gewone trein) en binnen no time op Gare du Nord, met de metro sta je voor je het weet op de Champs Elysees.

Als je op tijd boekt, kun je aan de goedkoopste tickets komen. Dat vind ik wel jammer, de prijs. Maar desondanks zal ik toch niet met het vliegtuig gaan.
Je bent gek als je naar Parijs gaat vliegen, als je in veel kortere tijd in hartje parijs kunt zijn met de trein.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
14-09-2018 12:48
Je bent gek als je naar Parijs gaat vliegen, als je in veel kortere tijd in hartje parijs kunt zijn met de trein.
Thalys duurt iets meer dan 3 uur. Vlucht duurt 1:20 minuten.

Als je op Schiphol opstapt (op zowel vlucht als Thalys) en naar Paris Nord wil, dan ben je dus:

Thalys 3:05 onderweg.

Vlucht: 30 minuten vooraf (Europese vlucht)
Vluchtduur: 1:20 minuten.
Aankomst naar metro: 20 minuten.
Metro naar Paris Nord: 35 minuten.
Totaal vliegtuig: 2:45.

Dat scheelt natuurlijk weinig, maar helaas is de Thalys vaak vertraagd of valt hij uit. Daarbij komt dat in de spitstijden de tickets van de Thalys vaak duurder zijn dan die van het vliegtuig, vliegtuigen vaker gaan dan de Thalys en je vaak niet precies bij Gare du Nord wil zijn in Parijs, dus dan alsnog een taxi of metro moet pakken vanaf daar.

Maar natuurlijk, als jij vanuit Rotterdam naar Schiphol moet rijden, dan ga je niet sneller zijn. Immers kun je dan beter in Rotterdam op de Thalys stappen.
De Thalys naar Parijs is heel comfi. Wel hadden we een paar keer flinke vertraging (in NL) want sja, je rijdt wel over hetzelfde spoor als de NS 🙄.
Alle reacties Link kopieren
Fijn, Snel Comfortabel
Soms wat druk (herfstvakantie bijvoorbeeld)

1 mini nadeel (maar dat zal mijn neurose zijn), je hebt je koffers bij de treindeuren staan, en die deuren gaan open in Antwerpen en Brussel... Ben toch altijd weer blij, als in Parijs mijn koffers er nog staan
Taralina schreef:
14-09-2018 12:48
Je bent gek als je naar Parijs gaat vliegen, als je in veel kortere tijd in hartje parijs kunt zijn met de trein.
Nou, ik ging vroeger vaak voor werk en toch duurt trein vaak wel langer hoor. Ik woon in Amsterdam, dat maakt wel uit natuurlijk. Voor mij sinds treinreis langer en ik zit dicht bij het vliegveld.

Het is in theorie sneller, maar in werkelijkheid niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak regelmatig gebruik van de Thalys (parijs -> R'dam), 2e klasse, en vind het erg confortabel. In Parijs moet je wel tijdig van te voren aanwezig zijn, want ze hebben controles/security. In Rdam kan je gewoon instappen wanneer hij aankomt, net als een gewone trein.
Vind de Thalys veel confortabeler als Nlse treinen maar ietsjes minder confortabel als de Franse TGV (in de 2e klas zijn de zitplaatsen ietsjes kleiner als in de TGV)
Kortom, heel goed te doen, erg confortabel en het is ook leuk om uit het raampje te kijken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben absoluut geen milieubewust type. Maar vind het wel opmerkelijk dat helemaal niemand hier dat meeneemt in zijn of haar overwegingen.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
14-09-2018 13:07
Ik ben absoluut geen milieubewust type. Maar vind het wel opmerkelijk dat helemaal niemand hier dat meeneemt in zijn of haar overwegingen.
foei voor ons!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de Thalys prima, maar man is te lang voor tussen de banken. Voor zijn comfort hebben we meer in de restauratiewagen gezeten, daar kon hij zijn benen kwijt.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Prima te doen
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik reis graag met de trein en ik heb een hekel aan vliegen, dus voor mij is de keuze simpel. Milieu vind ik ook zeker meewegen, en is dan is voor die kleine stukje vliegen een no go vind ik persoonlijk.
Ik vind t heerlijk reizen. Kunt ook even lopen/benen strekken en voor uit milieuoogpunt voelt het heel goed. Ik zag iemand de Schiphol tijdberekening maken en kun je echt 30 minuten voor je vlucht vertrekt nog op Schiphol aankomen? Dan begint het boarden toch al zo ongeveer. De trein is zoveel beter voor het milieu!
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het 2:37u vanuit Rotterdam en was 35 p.p. enkele reis. Hoe kan dat duurder en langzamer zijn dan vliegen?
Alle reacties Link kopieren
rozegeranium schreef:
14-09-2018 13:40
Ik vind t heerlijk reizen. Kunt ook even lopen/benen strekken en voor uit milieuoogpunt voelt het heel goed. Ik zag iemand de Schiphol tijdberekening maken en kun je echt 30 minuten voor je vlucht vertrekt nog op Schiphol aankomen? Dan begint het boarden toch al zo ongeveer. De trein is zoveel beter voor het milieu!
Hangt heel erg af van wanneer je vliegt (en of je met priority de rijen bij security voorbij kunt lopen.).
Babette2017 schreef:
14-09-2018 13:51
Voor mij is het 2:37u vanuit Rotterdam en was 35 p.p. enkele reis. Hoe kan dat duurder en langzamer zijn dan vliegen?
Dan heb je wel ruim van tevoren geboekt en dan reis je niet op piektijden. Zo goedkoop is mij nog nooit gelukt.

Helaas is er gewoon echt vaak vertraging.
rozegeranium schreef:
14-09-2018 13:40
Ik vind t heerlijk reizen. Kunt ook even lopen/benen strekken en voor uit milieuoogpunt voelt het heel goed. Ik zag iemand de Schiphol tijdberekening maken en kun je echt 30 minuten voor je vlucht vertrekt nog op Schiphol aankomen? Dan begint het boarden toch al zo ongeveer. De trein is zoveel beter voor het milieu!
Als je vanuit Rotterdam vliegt ofzo, dan kan dat nog wel hoor ik van collega’s. Ik vlieg zelf nooit van Rotterdam, maar daar gaat het heel vlot allemaal. Ik houd voor Schiphol gewoon de drukte-app in de gaten en pas mijn tijd er op aan. Maar laatste tijd moet je toch wel vaak 40 min/een uur aanhouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven