met de camper door West Usa

14-09-2018 21:16 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, volgend jaar zomer gaan wij met ons gezin met de camper door Californië, Nevada, Utah en Arizona reizen.
In de Nationale Parken verblijven we op campings in het park zelf en willen dan met de gratis shuttle ons verplaatsen binnen de parken.
In de SF en Las Vegas heb ik campings op het oog waar vandaan we makkelijk met het OV de stad in kunnen.
Nu ik de reis wat concreter aan het invullen ben vraag ik me af waar je met de camper kan parkeren in Carmel ,Monterey en Moss Landing (walvistocht) Iemand een idee? google maakt me niks wijzer.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al op het AllesAmerika forum gekeken? Daar moet google je toch wel langs hebben gestuurd. Hét startpunt voor al je USA trips!! Je kunt daar meer dan genoeg voorbeeldroutes en tips vinden.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker, daar kijk ik heel veel, maar er zijn daar maar weinig camperreizigers.
Alle reacties Link kopieren
Superreis in t vooruitzicht👍 Welk formaat camper gaat t om?
Alle reacties Link kopieren
Misschien hier iets te vinden?

https://www.monterey.org/Services/Parking
Alle reacties Link kopieren
Moss landing:

http://www.parks.ca.gov/?page_id=574
Alle reacties Link kopieren
Carmel:

http://www.carmelcalifornia.com/pdf/Car ... ea-Map.pdf
Wat bedoel je met parkeren?

Gewoon een paar uur stil staan om een uitje te doen?

In Amerika zijn parkeerplaatsen over het algemeen wat groter en anders ga je op een mall parkeerplaats staan (achterin ergens) en neem je een uber.

Of bedoel je iets anders?

Wij hebben dit vorig jaar gedaan en gaan het volgend jaar weer doen. We hebben nergens echt last gehad met parkeren.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties. Het gaat inderdaad om een parkeerplaats om de camper een paar uurtjes neer te zetten als we bijvoorbeeld carmel of Monterey bezoeken. In Santa Monica blijken heel veel parkings niet voor campers te zijn (heb een site gevonden waar dan staat : no RV's.
Bij Carmel en Monterey zie ik dat niet er bij staan maar ik vraag me dus af of je dan wel met een camper mag parkeren en voor een schappelijke prijs. In Santa Monica betaal je 40 dollar (het dagtarief, ook al ga je een uur) omdat je daar 4 parkeerplaatsen mag afrekenen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Dogcrazy; deze sites had ik inderdaad gevonden maar ik zie niet staan of RV;s toegelaten zijn. Als ik op foto's kijk bij google reviews zie ik geen RV's staan.
Moss Landing is opgelost: heb even gemaild met een bedrijf dat walvistochten aanbied en gevraagd waar ik de RV kan parkeren. Daar geen probleem.
eva1977 wijzigde dit bericht op 15-09-2018 08:56
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Madre schreef:
15-09-2018 07:42
Wat bedoel je met parkeren?

Gewoon een paar uur stil staan om een uitje te doen?

In Amerika zijn parkeerplaatsen over het algemeen wat groter en anders ga je op een mall parkeerplaats staan (achterin ergens) en neem je een uber.

Of bedoel je iets anders?

Wij hebben dit vorig jaar gedaan en gaan het volgend jaar weer doen. We hebben nergens echt last gehad met parkeren.
Goed om te lezen. Ook in het hoogseizoen?
Eva1977 schreef:
15-09-2018 08:29
Goed om te lezen. Ook in het hoogseizoen?
Wij waren er augustus 2017.

Het is wel zo dat wij in de grote steden een auto hebben gehuurd als we er meer dan 2 nachten verbleven. Niet omdat we bang waren dat we geen parkeerplek konden vinden trouwens, maar gewoon omdat we dat praktischer vonden.
Maar uber werkt ook heel goed hoor.
Alle reacties Link kopieren
Madre schreef:
15-09-2018 08:41
Wij waren er augustus 2017.

Het is wel zo dat wij in de grote steden een auto hebben gehuurd als we er meer dan 2 nachten verbleven. Niet omdat we bang waren dat we geen parkeerplek konden vinden trouwens, maar gewoon omdat we dat praktischer vonden.
Maar uber werkt ook heel goed hoor.
Dank je. In SF staan we 2 nachten op een camping op loopafstand van metro (BART) en dan is het 15 minuten naar centrum. In Las Vegas staan we 2 nachten net buiten de stad en is de uber goedkoop heb ik gelezen. In LA huren we als we de camper hebben ingeleverd nog 2 dagen een auto.
Hebben er erg veel zin in; nu alles concreet aan het maken (campings zoeken, dagindeling etc)
Eva1977 schreef:
15-09-2018 08:55
Dank je. In SF staan we 2 nachten op een camping op loopafstand van metro (BART) en dan is het 15 minuten naar centrum. In Las Vegas staan we 2 nachten net buiten de stad en is de uber goedkoop heb ik gelezen. In LA huren we als we de camper hebben ingeleverd nog 2 dagen een auto.
Hebben er erg veel zin in; nu alles concreet aan het maken (campings zoeken, dagindeling etc)
Super leuk.
Ik vond het allemaal zo spannend.
Vooral een campsite in Yosemite heeft mij veel kopzorgen bezorgd, maar het is uiteindelijk gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Madre: op welke campings zaten jullie? Wij hebben nu dit op het oog:
eerste dag camper: niet te ver (landen op LA): Malibu RV
Kustweg: Bella Vista by the Sea (iets ten noorden van Morro Bay)
Kustweg: Koa camping Moss Landing
SF: Treasure Island RV parking
Yosemite: 1 van de pines campings in het park
Lee Vining of Bishop: nog in te vullen
Las Vegas: Oasis RV resort
Zion: Watchman
Bryce: Ruby's inn
Page: whaweap of page lake powel
Monument Valley: the view of gouldings
Grand Canyon: mather campground
Needles: palm river resort

Misschien nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben afgelopen zomer min of meer hetzelfde rondje gedaan met een huurauto; in Monterey kun je met een RV parkeren ter hoogte van de twee pieren, weliswaar betaald parkeren maar normaal tarief. Verder het plaatsje in, is er in de straat parallel aan het aquarium ook een ruime parking waar toen wij we er waren ook RVs stonden.
Als je in Page naar de horseshoe bend wilt gaan moet je zorgen dat je of vroeg of laat bent (sowieso gezien de 40+ graden overdag wel fijn) want er zijn daar maar een beperkt aantal parkeerplaatsen voor grotere auto’s.
In Las Vegas is er ook een monorail systeem dat ip verschillende plekken langs de strip komt, misschien ook praktisch om even naar te kijken.
Verder komt het vast goed, de parkeerplaatsen zijn groot in de VS!
Even ons reisschema opgezocht:


Moss Landing KOA Express - Monterey

Pismo Coast Village RV Resort - Pismo beach

Walnut RV park - Los Angeles


Desert View - Needles

Wahweap - Lake Powell

Ruby's Inn - Bryce

Zion Canyon Campground - Zion

Circus Circus - Las Vegas

Mono Vista RV Park - Lee Vining.

Lower Pines RV Park- Yosemite
Dit is een stressfactor. Als je in de pines wil reserveren moet je (precies!) 3 maanden van te voren om 9:00 lokale tijd (Dat was bij ons toen om 15 uur geloof ik) met meedere laptops blijven proberen en refreshen. Het is ons uiteindelijk gelukt. We hadden niet de beste plaats, maar we hadden plaats.
Alle reacties Link kopieren
Ja, de camping in Yosemite reserveren schijnt inderdaad stress te zijn; ik las er al over. Dat je zelfs een keer moet oefenen om dan precies 6 maanden voor aankomst om 15 uur met diverse laptops klaar te zitten. Bizar.
Wat vonden jullie van de campings waar jullie zijn geweest? Zaten er do's en don'ts tussen?
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
15-09-2018 09:17
Wij hebben afgelopen zomer min of meer hetzelfde rondje gedaan met een huurauto; in Monterey kun je met een RV parkeren ter hoogte van de twee pieren, weliswaar betaald parkeren maar normaal tarief. Verder het plaatsje in, is er in de straat parallel aan het aquarium ook een ruime parking waar toen wij we er waren ook RVs stonden.
Als je in Page naar de horseshoe bend wilt gaan moet je zorgen dat je of vroeg of laat bent (sowieso gezien de 40+ graden overdag wel fijn) want er zijn daar maar een beperkt aantal parkeerplaatsen voor grotere auto’s.
In Las Vegas is er ook een monorail systeem dat ip verschillende plekken langs de strip komt, misschien ook praktisch om even naar te kijken.
Verder komt het vast goed, de parkeerplaatsen zijn groot in de VS!
Dank je wel voor de tips! Klnkt goed!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zo’n beetje de hele US met camper doorkruist, en je hoeft je echt geen zorgen te maken. Bijna alle toeristische attracties hebben speciale RV parkeerplaatsen, en anders parkeer je hem op twee gewone plaatsen. Ook kan hij vaak gewoon aan de stoep geparkeerd worden, in het ergste geval vul je twee parkeermeters i.p.v. een.
Alle reacties Link kopieren
ik zou n lekkere suv huren en in motels of b en b's gaan slapen.
(ik ben een mooie vrouw)
Alle reacties Link kopieren
Dogcrazy schreef:
14-09-2018 23:29
Superreis in t vooruitzicht👍 Welk formaat camper gaat t om?
25 feet
Alle reacties Link kopieren
JettaPoen schreef:
15-09-2018 19:28
ik zou n lekkere suv huren en in motels of b en b's gaan slapen.
Haha, dat willen we juist niet; vandaar de camper :-) Lekker je eigen plekje, niet elke dag koffers in en uitpakken en lekker je eigen keukentje bij. En ja, dan nemen we af en toe zoeken naar een parkeerplek voor lief.
Alle reacties Link kopieren
En je mag op iedere Target of Wallmart parkeerplaats staan.
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
15-09-2018 19:26
Wij hebben zo’n beetje de hele US met camper doorkruist, en je hoeft je echt geen zorgen te maken. Bijna alle toeristische attracties hebben speciale RV parkeerplaatsen, en anders parkeer je hem op twee gewone plaatsen. Ook kan hij vaak gewoon aan de stoep geparkeerd worden, in het ergste geval vul je twee parkeermeters i.p.v. een.
Goed om te horen, ook in het hoogseizoen? dat scheelt namelijk nogal denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven