Help! Iemand ervaring met een noodpaspoort?

15-09-2018 18:15 79 berichten
Hoi!

Ik vlieg morgen naar Italië, vanaf vliegveld Eindhoven en kan mijn id-kaart nergens vinden! Hele huis op de kop gezet, en niks!

Ik vlieg pas aan het einde vd middag. Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een nooddocument? Ik lees overal dat je ook bewijsstukken van de gemeente nodig hebt. Maar het is zaterdag, dus dat wordt m niet

Aaaaah! :-(
Alle reacties Link kopieren
https://www.promovendum.nl/blog/paspoor ... -aanvragen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
0800-1814

Info nummer van de marechaussee. Ik zou daar je vragen neerleggen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rt-krijgen

Hier staat van alles. Je moet inderdaad bewijsstukken hebben van de gemeente. Ik zou bellen en vragen wat je moet doen.

Ik ken alleen verhaal van mijn broer waar zijn portomonee van gestolen is in Spanje en daar zijn ID dus "kwijt" raakte. Doormiddel van kopieën van zijn paspoort die mijn ouders mailde kon hij naar huis. ( die lag thuis) Mja dat is anders als nu naar ander land gaan.
anoniem_6505e2960a66b wijzigde dit bericht op 15-09-2018 18:25
14.54% gewijzigd
Thnx alvast voor de reacties!

Alleen staat er op de ene site: neem bewijsstukken van de gemeente mee en bewijs van proces verbaal. En op de andere site staat dat weer niet.

Heb de marachaussee op Eindhoven net gebeld, en die zeggen mee te nemen:

- pasfoto
- rijbewijs
- vliegtickets

Alleen mocht hij mij niet telefonisch toezeggen of het zo 100% zou lukken. Dus zit in de stress nu! :-(
Je kan toch nu naar het politiebureau om een proces verbaal op te laten maken.
Alle reacties Link kopieren
Madelon1234 schreef:
15-09-2018 18:24
Thnx alvast voor de reacties!

Alleen staat er op de ene site: neem bewijsstukken van de gemeente mee en bewijs van proces verbaal. En op de andere site staat dat weer niet.

Heb de marachaussee op Eindhoven net gebeld, en die zeggen mee te nemen:

- pasfoto
- rijbewijs
- vliegtickets

Alleen mocht hij mij niet telefonisch toezeggen of het zo 100% zou lukken. Dus zit in de stress nu! :-(
Heeft te maken met antecedenten onderzoek. Check even cjib online of je niets hebt open staan enzo.
Nemaìn’ schreef:
15-09-2018 18:26
Je kan toch nu naar het politiebureau om een proces verbaal op te laten maken.
Politie doet dat niet meer, vermissing van ID bewijs moet je melden bij de gemeente.
Tante_Ans schreef:
15-09-2018 18:27
Heeft te maken met antecedenten onderzoek. Check even cjib online of je niets hebt open staan enzo.
Goeie tip. Geen boetes, net gecheckt
Alle reacties Link kopieren
Wanneer heb je je id voor het laatst gebruikt of nodig gehad?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tiana_76 schreef:
15-09-2018 18:29
Politie doet dat niet meer, vermissing van ID bewijs moet je melden bij de gemeente.
Precies. Alleen lukt dat nu niet meer. Vandaar ook de stress
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat wel door blijft zoeken? ;-D
¡Apagando las luces!
viva-amber schreef:
15-09-2018 18:32
Wanneer heb je je id voor het laatst gebruikt of nodig gehad?
Toen ik de reis boekte. Voor het documentnummer etc. Daarna foetsie. Echt superraar. En dom natuurlijk!
Tiana_76 schreef:
15-09-2018 18:29
Politie doet dat niet meer, vermissing van ID bewijs moet je melden bij de gemeente.
Ah, dat is jammer.
SombraOnline schreef:
15-09-2018 18:32
Ik neem aan dat wel door blijft zoeken? ;-D
Zeker! Alleen heb ik werkelijk alle plekken al gehad haha. Super Superirritant!
Madelon1234 schreef:
15-09-2018 18:33
Zeker! Alleen heb ik werkelijk alle plekken al gehad haha. Super Superirritant!
Niet in je portemonnee (echt alles er uit gehad) of in een vakje van een (hand)tas?
Alle reacties Link kopieren
Madelon1234 schreef:
15-09-2018 18:33
Zeker! Alleen heb ik werkelijk alle plekken al gehad haha. Super Superirritant!
Computerkast gecheckt?
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Heb je een bank waar het tussen kan zijn gevallen. Hier was het tussen 2 kussens gevallen. Wel tussen de kussens gevoeld maar pas 2 maanden later bij alle kussens van de bank eraf pas gevonden 😇 ging bij mij om mijn rijbewijs
Starting from zero got nothing to lose
Ik heb laatst ook een aantal uur lopen zoeken. Paspoort bleek uiteindelijk in de tas te zitten die ik bij de laatste vakantie (in Drenthe :$ ) had gebruikt. Dus mijn tip: Check oude tassen ook ff goed! :p
Waar heb je je tickets geboekt? Bij het boeken moet je je id nr opgeven, mss ligt het daar.
Alle reacties Link kopieren
Op het kopieerapparaat/printer? Is me al meer dan 1 keer overkomen.
Vraag ook iemand om te komen helpen zoeken, soms zie je zelf niet meer wat voor de hand liggende plaatsen zijn om te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Greendale schreef:
15-09-2018 18:41
Op het kopieerapparaat/printer? Is me al meer dan 1 keer overkomen.
Dit! Zo vaak dat je iets onder die klep laat liggen..
Geen ervaring met helemaal je ID kwijt zijn maar ik weet nog dat eind jaren '90 we met het gezin naar Engeland gingen. Maar toen bleek de ID kaart van mijn broertje ongeldig want die was teveel beschadigd. Dus hij mocht de boot eigenlijk niet op maar men besloot na een hoop overleg even te bellen met de Nederlandse ambassade en die heeft toen een aantal documenten doorgefaxt waardoor we toch die boot op konden. Wat een stress was dat, hopelijk komt het voor jou ook alsnog goed.
Toen ik een jaar of 10 geleden vast zat in Spanje (portefeuille gestolen) heeft zo'n nood-ding toch echt een dag of 3 à 4 geduurd.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar hou er rekening mee dat de kans bestaat dat je niet kan vertrekken.

(Je kan toevallig niet in een auto springen en met de auto naar Italië?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven