Afstanden patagonie

16-09-2018 16:56 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er wel eens met een auto door Patagonie gereisd?

Wij willen graag van puerto natales met de auto naar Torres del Paine, El Calafate, El Chalten en dan moeten we denk ik weer terug naar Puerto Natales omdat daar de auto ingeleverd moet worden..

Heeft iemand goede tips hoe we dit gedeelte het beste zouden kunnen doen?
We komen met de boot aan in puerto natales dus moeten wel vanaf daar vertrekken, maar willen na dit rondje door naar ushuaia
Alle reacties Link kopieren
https://www.ruta0.com/
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
Het rondje klinkt behapbaar.
Maar ik snap je vraag niet helemaal?
Wil je weten of het qua afstanden te doen is? Want dan is het handig dat je je globale planning even toevoegt in je OP.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vraag me af of de afstanden een beetje goed te berijden zijn en of het handig is om dit stuk met de auto te doen?
Want je moet weer terug naar Puerto Natales om de auto in te leveren, is zo onhandig dat je met 2 verschillende landen zit.
Dus vroeg me af of het dan toch handiger is om met de bus te gaan of dat dit wel goed te doen is?
We hebben voor het rondje Puerto Natales - Torres del Pain - El Calafate - El Chalten - Puerto Natales zo'n 6-7 dagen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in dat gebied met OV (bus) gereden. Bij de grens waren er- toen wij er waren- geen rijen met auto's wat me doet vermoeden dat de grensovergang het probleem niet zal zijn. Je moet natuurlijk wel even informeren of je zomaar de grens over mag met je huurauto. Soms kost dit iets extra.

Op zich rij je wel een stuk "dubbel" namelijk van El Chalten terug naar Puerto Natales. Volgens mij rij je dan weer via El Calafate naar de grens en dan naar Puerto Natales.
Hoe willen jullie daarna naar Ushaia?

Je hebt dus ongeveer 2 dagen per bestemming ingepland (in Puerto Natales zelf is niks te doen, behalve handige uitvalbasis voor torres del paine). Het kan denk ik wel- maar het is wel aan de korte kant, zeker met de reistijd tussen de plaatsen. Mede omdat de activiteiten die je wellicht gaat doen (hiken? Raften? YPaardrijden? Perito Moreno?) Wel intensief zijn dag een rustiger dagje ertussen fijn kan zijn. Gaan jullie 1 of 2 dagen een dayhike doen in Torres del Paine? Weet je al welk stuk je wil doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit jaar van Bariloche naar el calefate gereden. Rijden is goed te doen. Bij ons was bij de autoverhuur een extra verzekering nodig wanneer er met de huurauto vanuit Argentinie naar Chili gegaan werd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit per bus vanuit Bariloche naar Calafate gegaan. Die rit duurde een volle dag (meer dan 20 uur bussen en wachttijden in Rio Gallegos en Commodore Rivadavia). Dat heb je met de auto niet, alhoewel de gaspedaal intrappen er ook niet in zit. Verdwalen zul je ook niet want er loopt maar een weg. Als je vanuit Chili naar Patagonië reist, dan moet dat via Argentinië, verhuurbedrijf zal dus niet moeilijk doen. Je hebt wel weinig tijd genomen voor Puerto Natales, Calafate (ook hier duurde de busreis 6 uur) en El Chaltén. Achteraf gezien had ik de bootreis Puerto Natales naar Puerto Montt (waarschijnlijk heb jij ook de cargo?) niet moeten doen. Ja, het was een belevenis (vooral toen alle passagiers van de kapitein de foetushouding alvast goed moesten oefenen voor later die dag). De boot meert nergens aan, van de fjorden zie je haast niets. Had de tijd liever extra in Patagonië doorgebracht. En ik was in de plaatsen die TO noemde bijna 3 weken. Helaas ook niet in Ushu aia geweest. Maar geweldig mooi gebied, jammer dat je maar ruim een week hebt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!

Ja viel de boottocht je tegen? Wat jammer, die leek me juist zo gaaf om te doen! Dan zouden we inderdaad misschien toch moeten overwegen om van puerto montt met de auto naar puerto natales te rijden, door het merengebied naar patagonie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven