ervaringen Karpathos

17-09-2018 19:17 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar weken vertrekken we voor een weekje naar Karpathos. Ik ben eerder op Griekse eilanden geweest maar dit ken ik nog niet. Iemand leuke tips?
Alle reacties Link kopieren
Wind of kitesurfen! Als je die sporten leuk vindt dan is Karpathos een paradijs (heel harde en constante wind).
Ik heb er mooie wandelingen gemaakt (begeleid) en heerlijk gegeten. Neem wel waterschoenen oid mee, het is daar veel rotsstrand.
Olympos vonden we heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wij verbleven in juni een week in Pigadia (Karpathos Stad), prima eiland maar er staat idd altijd een harde wind. Olympos en Mesochori vonden wij erg de moeite waard. Wij hadden een auto gehuurd, je kunt daar prima het eiland zelf verkennen. Al rijdend kom je de leukste dorpjes tegen. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Auto zit bij t appartement dus da's geregeld. Waterschoenen hebben we... die heb je meestal nodig in Griekenland. En op andere eilanden staat meestal ook veel wind... is t daar dan echt zoveel meer?
Alle reacties Link kopieren
En hopen dat het niet te hard waait als je moet vliegen. Mijn dochter zou vorig jaar gaan maar er werd toen 5 dagen niet op gevlogen. Ze was onderweg en toen zijn ze geland op Santorini en weer teruggevlogen naar Schiphol. De dagen erna werd helemaal niet gevlogen.
Alle reacties Link kopieren
Karpathos is leuk!
In Pigadia is qua restaurants Sofia's Place een echte aanrader, je kan er in het stadje ook heel goed sushi eten maar daar ga je vast niet voor naar Griekenland. :)

Je kan er ook heel leuk snorkelen, je kan spullen huren bij de lokale duikschool maar bij de lokale supermarkt heb je ook zat prima snorkelspullen voor een prima prijs.
Die wind inderdaad. Op sommige stranden werd je gezandstraald.
Alle reacties Link kopieren
runningmonster schreef:
18-09-2018 14:23
En hopen dat het niet te hard waait als je moet vliegen. Mijn dochter zou vorig jaar gaan maar er werd toen 5 dagen niet op gevlogen. Ze was onderweg en toen zijn ze geland op Santorini en weer teruggevlogen naar Schiphol. De dagen erna werd helemaal niet gevlogen.

Oei. Da's inderdaad wel heel vervelend. Op Santorini blijven was geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Rattatata schreef:
18-09-2018 14:58
Karpathos is leuk!
In Pigadia is qua restaurants Sofia's Place een echte aanrader, je kan er in het stadje ook heel goed sushi eten maar daar ga je vast niet voor naar Griekenland. :)

Je kan er ook heel leuk snorkelen, je kan spullen huren bij de lokale duikschool maar bij de lokale supermarkt heb je ook zat prima snorkelspullen voor een prima prijs.
Snorkelen, leuk! Zit eigenlijk standaard in mn koffer. Sofia's Place gaat op mn lijstje, dankje.
Alle reacties Link kopieren
In de zomervakantie 2 weken naar Karpathos geweest.
Pigadia/Karpathos stad is inderdaad erg leuk. Veel echte toeristen restaurants. Wil je kwalitatief wat beter eten, dan is Thalassa echt een aanrader en inderdaad het sushi restaurant. Sofia's place vonden wij juist echt verschrikkelijk, net een fabriek. Maar ja, zo heeft iedereen een andere smaak.
Finiki en Lefkos zijn erg leuke kleine badplaatsje om naar toe te gaan en inderdaad Olympos moet je ook gezien hebben.

Wat betreft de wind: Ja, er staat een heel stevige wind. In de zomervakantie vond ik het heerlijk, want het was niet te warm. Nu in het naseizoen zal het wat minder prettig zijn, denk ik.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
We zitten 2 km van Finiki af, dat schijnt een leuke wandeling te zijn.
Sophia's Place komt goed uit de Zoover beoordelingen, Maar smaken verschillen inderdaad. Mijn man houdt niet van sushi dus dat zal ik niet uitproberen... niet heel erg gezellig om apart uit eten te gaan!
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
18-09-2018 16:43
Oei. Da's inderdaad wel heel vervelend. Op Santorini blijven was geen optie?
Nee, terwijl ze Karpathos aan de overkant zagen liggen maar niet genoeg accommodatie dus terug naar Schiphol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven