Eerste verre reis in jan-febr

20-09-2018 10:03 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Voordat ik dit topic wilde openen heb ik gezocht naar een topic wat antwoord zou kunnen geven op mijn vraag, echter toen ik inlogde om te reageren verdween het topic weer. Vandaar het openen van een eigen topic.

De afgelopen jaren heb ik al een aantal keer leuke en bruikbare tips gehaald van het forum die ik kon gebruiken bij mijn reizen.

In januari of februari willen wij voor het eerste een verre reis gaan maken. Ik heb echter nog nooit zoiets geboekt en zit aan een pakketreis te denken om toch een hoop stress te voorkomen. Ik weet alleen niet waarheen. Hebben jullie tips voor mij? Wij gaan met z'n tweeën, hebben geen kinderen. Wij hebben de volgende wensen:

- Budget max 2500 euro;
- 2-3 weken(liefst ongeveer 3 weken);
- mag een groepsreis zijn(hoeft niet);
- warm weer;
- cultuur/natuur en als afsluiter een aantal dagen aan het strand;
- niet overvol van toeristen;
- Amerika hoeft voor ons niet;

Zelf heb ik al aan Azië(weet alleen niet goed welk land erg mooi is en die je kan afsluiten met een aantal dagen aan een mooi strand), Cuba of Costa rica zitten denken. Hebben jullie tips voor mij? Ook waar ik bijvoorbeeld op moet letten met boeken? Welke organisatie fijn is? Welk land echt een aanrader is?

Ik weet even niet waar ik moet beginnen en eindigen. Alvast heel erg bedankt!
Indonesië. Dat is zo'n mooi land. Je kan dan 2 of 3 eilanden bezoeken.
Je budget is per persoon, neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt per persoon. Anders komen we denk ik niet ver..
Alle reacties Link kopieren
Sri Lanka klassiek via Kras.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja idd Sri Lanka! Kan ook via NRV. Je kan dan ook een rondreis boeken met privéchauffeur/gids. Prachtig land en nog niet mega toeristisch.
Alle reacties Link kopieren
Een pakketreis lijkt me voor jullie een goed idee, aangezien jullie nooit eerder ver weg zijn gegaan. Scheelt een hoop gedoe. Thailand is ook erg mooi en goed te bereizen. Het is niet overal mega toeristisch, het binnenland en noorden is erg mooi.

Mexico (Yucatan) zal ook goed binnen jullie wensen passen. Ook makkelijk te bereizen, prachtige stranden maar ook veel mooie oude tempels en grotten. Je kunt er met elk budget terecht. TUI vliegt direct naar Cancun. Daar zijn veel toeristen, maar je bent er ook zo weer weg en de rest van de omgeving in.

Veel plezier met de voorpret.
Alle reacties Link kopieren
Zuid-Afrika misschien? Rond die tijd is het er erg warm en er is daar veel prachtige natuur, genoeg culturele dingen rond de grote steden én strand.
Alle reacties Link kopieren
Spannend! Wij hebben dit jaar voor het eerst een verre reis naar Thailand gemaakt. Super vriendelijke mensen en prima te doen als je voor het eerst zo´n reis maakt. Wij hebben in Nederland vast alle hotels en tussenvluchten geboekt om stress te voorkomen. Maar dan heb je verder wel de vrijheid om je activiteiten te plannen. We zijn begonnen in het noorden en afgezakt naar het zuiden om daar te eindigen met een paar dagen strand in een resort. Echt een aanrader! Alvast veel plezier met de voorbereidingen!
Alle reacties Link kopieren
Zwaluwtje123 schreef:
20-09-2018 13:21
Spannend! Wij hebben dit jaar voor het eerst een verre reis naar Thailand gemaakt. Super vriendelijke mensen en prima te doen als je voor het eerst zo´n reis maakt. Wij hebben in Nederland vast alle hotels en tussenvluchten geboekt om stress te voorkomen. Maar dan heb je verder wel de vrijheid om je activiteiten te plannen. We zijn begonnen in het noorden en afgezakt naar het zuiden om daar te eindigen met een paar dagen strand in een resort. Echt een aanrader! Alvast veel plezier met de voorbereidingen!
Maar Thailand is wel overvol van toeristen en dat wil TO niet.

Costa Rica noem je in je OP , zeker een aanrader en voldoet aan al je eisen. De prijzen liggen stukken hoger dan in Azië maar met 5000 euro ga je het wel redden met z'n 2en.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
20-09-2018 15:22
Maar Thailand is wel overvol van toeristen en dat wil TO niet.

Costa Rica noem je in je OP , zeker een aanrader en voldoet aan al je eisen. De prijzen liggen stukken hoger dan in Azië maar met 5000 euro ga je het wel redden met z'n 2en.
Dat ligt er natuurlijk wel aan waar je in Thailand zit. Ik ben in Thailand op plekken geweest waar we voor de kinderen als enige Europeanen nog net geen attractie waren :-P
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
20-09-2018 15:58
Dat ligt er natuurlijk wel aan waar je in Thailand zit. Ik ben in Thailand op plekken geweest waar we voor de kinderen als enige Europeanen nog net geen attractie waren :-P
Tuurlijk ligt dat er aan waar je bent. Maar dit wordt TO haar eerste verre reis, ze zal dan waarschijnlijk niet
van de geëikte paden afgaan.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
20-09-2018 16:00
Tuurlijk ligt dat er aan waar je bent. Maar dit wordt TO haar eerste verre reis, ze zal dan waarschijnlijk niet
van de geëikte paden afgaan.
Daar heb je een punt! Zelf heb ik dat toen wel gedaan, maar mijn reispartner was een ervaren reiziger. Als het allebei voor het eerst is dan is het inderdaad anders.
Alle reacties Link kopieren
Ken veel startende reizigers die naar Sri Lanka gaan inderdaad, wel het idee dat het nu al een stuk toeristischer is maar waarschijnlijk nog geen praktijken zoals op Bali of Koh Samui.
Ik denk ook ergens richting Azie. China, Japan en Zuid Korea vallen al af want daar is het vaak nog net te koud in die periode. Of wellicht Zuid Afrika, dat was geloof ik qua temperatuur wel lekker in die periode. Australie heeft ook mooi weer dan want het is er zomer maar ik denk dat dat weer buiten je budget valt.
Alle reacties Link kopieren
Zuid-Afrika is een mooie starter als het op een verre reis aankomt. Lekker zomers weer in jan/feb... en ze spreken engels en nederlands.
Denk ook aan Curacao, alhoewel ik dat meer een binnenlandse reis vind ;-) of Aruba of Saba.
Thailand of Vietnam ook easy to do en veilig.

Kijk naar Djoser of SNP qua organisatie.

Maar je zult honderden reacties ontvangen. Wat zoek je verder in je verre reis? Cultuur? Of juist dingen als de Big Five? Wandelen of juist relaxed? Kom met meer details en je krijgt gerichtere adviezen. Waarom geen Amerika?
Alle reacties Link kopieren
Zuid Afrika is idd ook nog een optie.

@daddy_gijs: mijn wensen zijn idd nog vrij beknopt. Maar ik zou graag wat willen zien, zeker wat cultuur en natuur. Liefst heel veel willen zien. Met als afsluiter ook een paar dagen strand zodat we weer redelijk uitgerust naar huis gaan.

Ik ben nu Sri Lanka aan het overwegen. Ik zag op de website van nrv al een paar mooie reizen.

Heb er zin in, maar vind het ook super spannend.
Alle reacties Link kopieren
Amerika is ook leuk en ik wil er zeker nog een keer heen in de toekomst, maar we willen graag echt iets heel anders. Hele andere cultuur ect, echt alle zintuigen laten prikkelen. Verder gaf mijn vriend ook de voorkeur voor Azië aan.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook Laos overwegen. Meestal is Bangkok dan wel de handigste luchthaven om op te vliegen. Dan eventueel nog een vlucht naar bijvoorbeeld Luang Prabang, of met de trein naar Laos. www.seat61.com voor info over treinen in Thailand (en de hele wereld, althans waar ze treinen hebben).

Laos is tenminste niet zo superdruk als Thailand. Er wonen minder mensen en er komen minder toeristen. Wel is het supermooi met groene steile karstbergen, grotten, rivieren waarop je kan kajakken bijvoorbeeld, mooie koloniale stadjes, leuke markten, superlekker eten (Laotiaans maar ook Thais en Vietnamees), goedkope massages. In veel stadjes kan je gewoon fietsen huren. Bij Vang Vieng kan je ook met een mountainbike de bergen in de omgeving verkennen en naar grotten.

Het is vrij makkelijk om alles zelf te regelen. Koop gewoon een Lonely Planet reisgids, daar staat alles in. Transport, openingstijden, gevaren, hoe het werkt met geld / betalen, gewoontes en wat je niet moet doen (beleefdheidsvormen), etc.

Veel plezier, wat het ook wordt. En lees sowieso over die beleefdheidsvormen en do's en don'ts voor het land waar je heen gaat. Bijvoorbeeld in de meeste Aziatische en Afrikaanse landen is het onbeleefd om iets aan te geven of pakken met je linkerhand (de hand waar je je kont mee wast ;-) ). En om in het openbaar affectie te tonen voor je geliefde / aan elkaar te zitten / te kussen.
In sommige landen is het onbeleefd om kinderen over hun hoofd te aaien, of om over uitgestoken benen van oude mensen heen te stappen. Dat soort dingen.

www.travelfish.org (let op: niet .com) is ook een handige site over Zuidoost Azië.

Als je zelf plant, plan de dingen niet te strak, het gaat niet altijd volgens plan. Hou wat marges in je planning voor als een bus vertraagd is ofzo.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
eilandje2015 schreef:
20-09-2018 21:30
Amerika is ook leuk en ik wil er zeker nog een keer heen in de toekomst, maar we willen graag echt iets heel anders. Hele andere cultuur ect, echt alle zintuigen laten prikkelen. Verder gaf mijn vriend ook de voorkeur voor Azië aan.
Dan zou ik idd voor een Aziatisch of Latijns Amerikaans land gaan. Je noemt Costa Rica en hoewel prachtig vond ik het een mix tussen Latijns Amerikaans en Amerikaans. Redelijk westers georiënteerd. Sri Lanka vind ik idd een aanrader die aan al je eisen voldoet. Andere Aziatische landen waarvan ik denk dat ze goed te doen zijn voor een eerste verre reis zijn Maleisië, Thailand (maar wel echt druk in de toeristengebieden), Vietnam.
En terug naar Latijns Amerika... Is Cuba nog een optie?
Alle reacties Link kopieren
Azië ik vond Vietnam erg leuk
Je kunt noord Thailand met Laos combineren.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
20-09-2018 15:22
Maar Thailand is wel overvol van toeristen en dat wil TO niet.

Costa Rica noem je in je OP , zeker een aanrader en voldoet aan al je eisen. De prijzen liggen stukken hoger dan in Azië maar met 5000 euro ga je het wel redden met z'n 2en.

Costa Roca is ook (over)vol met toeristen hoor, het is een EEG populaire bestemming voor Amerikanen.

TO, ik zou voor de eerste keer op verre reis een groepsreis of pakketreis aanbieden. Een reis in bijvoorbeeld Thailand is prima zelf te doen, maar ik kan me voorstellen dat het voor de eerste keer handig is om een reisbegeleider ‘achter de hand’ te hebben. Hij/zij kan je bijvoorbeeld vertellen over de gewoontes en de do’s en don’ts. Wel zo relaxed.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor Thailand kiezen. Gemakkelijk te bereizen, natuur, cultuur, eilanden met stranden. Niet erg duur, heerlijk eten. Ik was er zelf in maart en de drukte met toeristen is me niet enorm opgevallen, ze zaten me niet in de weg. Voor een eerste verre reis moet je ook niet teveel naar de middle of nowhere willen, toeristische gebieden zijn nou ook eenmaal makkelijker te bereizen. Thailand kan heel goed op eigen gelegenheid, ook als het de eerste keer is.
Alle reacties Link kopieren
Iedere toeristische bestemming is vol met toeristen


Ik zou starten met makkelijk bereisbaar land Ik zou zelf niet georganiseerd gaan maar dat heel persoonlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven