Weekendje weg met klein kind

20-09-2018 11:26 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Binnenkort wil ik een weekendje weg met mijn dochter van ruim 2. Dit is de eerste keer dat dat dit kan. Ik heb dit niet eerder gedaan, en weet daarom ook niet zo goed wat leuk is om te doen. Ik heb gedacht aan een vakantie park in Nederland, maar zou weet niet direct welke leuk is op dit moment.
Een stedentrip lijkt mij wel leuk, maar niet echt voor haar.

Wie heeft ervaring en/ of tips?
Alles waar een grote speeltuin, zwembad en/of kinderboerderij voor handen is, is goed :)
Alle reacties Link kopieren
Kinderboerderij is een goeie inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is een bungalowpark met kinderboerderij leuk, dan heb je ook gelijk zwembad en speeltuin onder handbereik? Heb even gezocht:

https://www.bungalowspecials.nl/facilit ... derij.html

Even kijken welk park kleine huisjes of appartementjes verhuurt, anders zit je met zijn tweeën in zo'n grote bungalow.

O, en ik zou niet per se heel ver gaan rijden, behalve als je dat juist leuk vindt natuurlijk. Op zo'n park ben je er sowieso toch uit. Ik ben wel eens met mijn dochter naar het Holiday Inn in onze eigen stad geweest (met zwembad, speelruimte, film/activiteitenzaal) en dat vond ze helemaal het einde, maakte echt niet uit dat we op een half uur fietsafstand van huis zaten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Meestal
Bonte wever
Alle reacties Link kopieren
Niet je hele leven hoeft om je dochter te draaien. Als jij een stedentrip leuk vindt dan gewoon doen.

Kies een hotel. Met zwembad, een stad met dierentuin en ga op zoek naar het plaatselijke speeltuintje dan is het voor dochter ook leuk. Daarnaast kan je dan ook bezienswaardigheden bezichtigen of winkelen wat jij leuk vindt.
Center parcs. Dat beviel mij, met toen twee kleine kinderen, het beste.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de tips alvast.

@ sugarmiss ; dat is ook nog een optie inderdaad.

Of dichtbij huis waar alles onder 1 dak zit:-)

Ik heb in ieder geval al wat dingen om naar te zoeken
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laatst met mijn dochters bij een B&B geweest in Arnhem, de Teerplaats. Vlakbij het park en bij de dierentuin en met een paar geitjes in de tuin die ze mochten voeren. Ook fijn was dat er een woonkamer was, zodat ik ook nog wat kon lezen als ze in bed lagen. Wat mij betreft een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Sprookjeswonderland? Of kijk even op https://www.bungalowspecials.nl/ voor een Bungalow park, hebben ze vanalles.
Landal en dan Land van Bartje in Drenthe. Kunnen paardjes geaaid/geborsteld worden. Zelf mogelijk om er op te rijden.
Leuk zwembad (niet heel groot maar wel leuk voor kids) en een leuke binnen speeltuin/zandbak. Onze oudste was razend enthousiast!
Alle reacties Link kopieren
Met zoon ben ik eens een weekend naar zee geweest, in een B&B. Waaide ontzettend hard maar wat vond hij het toen leuk (hij zal toen rond de drie jaar zijn geweest).Schelpjes zoeken, in de wind ‘leunen’, vliegeren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Iets waar een sauna/ hottub of open haard bij het huisje (in) zit is ook leuk. Voor jou en je partner als je kind slaapt. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou een stedentrip niet leuk zijn ? Metro, tram, rondvaart ( of watertaxi of zo’n bus die ook kan varen ) , leuk museum ( Plons in Rotterdam, Naturalis in Leiden bijvoorbeeld ) iets hoogs voor uitzicht ( kerktoren, Euromast, oid )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
@blijf gewoon bianca: iemand had er al wat over gezegd en dat klonk ook leuk.
Die Euromast, daar durft mama niet in ;-)

Voor de rest weer leuke dingen gelezen!
Niet alleen voor het aanstaande weekendje leuk om te doen, maar ik kan er een aantal ook in gedachten houden voor een volgende keer :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven