Weg met Kerst dilemma

22-09-2018 00:25 20 berichten
Hoi allemaal,

Ik weet 't ik ben vroeg, maar nooit vroeg genoeg! Ik hou van Kerst! En na die hoosbuien van vandaag verlang ik naar winterse dagen, met leuke kerstverlichting, koude gure wind en soms sneeuw.

Maar kerst, dat is een ding dit jaar, voor mij. Normaal vieren we het met familie, en alhoewel ik het super gezellig vind wil ik dit jaar het totaal anders doen. Als in helemaal niets. Doen. Want normaal organiseer ik hier een kerstdag, avond met een buffet of een 6 gangen diner.

Geen zin in.

Vraag 1:

* hoe breng ik dat netjes naar familieleden
* waar gaan we heen?
* kan ik dat wel maken?

Overige details; 2 dagen vrij, maandag 17:00 tot woensdag.

Alle tips zijn welkom!
Ik zou het gewoon luchtig aan je familie vertellen en ja je kan dit maken. Je familie bepaalt je leven niet. Maar waar je heen kan geen idee? Duitsland of België (of Nederland als je uit België komt)

En je kan altijd nog een diner verzorgen voor je familie. Ik doe zelf ook niks aan kerst, tenzij ik uitgenodigd word, maar heb wel zelf z'n instelling dat het altijd wel een keer mag en niet verplicht met de kerstdagen. Maar mijn kerst bestaat uit een pyjama dag en kapsalon, ik ben niet zo moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Mam... ik ga dit jaar niet wat organiseren hoor. Heb er even geen behoefte aan.

Oh trouwens over kerst. Ik heb nagedacht en wil dit jaar sowieso even overslaan met organiseren.
Waarom? Ja gewoon, even geen behoefte. Misschien is iets anders ook een keer leuk.

En dan zelf nadenken wat je wil. Wel bij anderen of helemaal niks. Opties genoeg. Zo moeilijk is het toch niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook al jaren met kerst op vakantie en ik vind het heerlijk. Geen verplichtingen, geen gestress. Lekker eerste kerstdag uit eten en zelf geen gedoe in de keuken.
Tegen je familie terloops gewoon vermelden dat je een reisje geboekt hebt en er dus met kerst dit jaar niet bent. Niet moeilijk om doen hoor...
Voor sneeuw met kerst is Oostenrijk de laatste jaren niet echt een stabiele factor. Je zou kunnen kijken naar iets als Zweden/Noorwegen/Lapland ofzo. Lijkt me geweldig in de winter :heart:
Chiiaraaaaa schreef:
22-09-2018 00:30
Ik zou het gewoon luchtig aan je familie vertellen en ja je kan dit maken. Je familie bepaalt je leven niet. Maar waar je heen kan geen idee? Duitsland of België (of Nederland als je uit België komt)

En je kan altijd nog een diner verzorgen voor je familie. Ik doe zelf ook niks aan kerst, tenzij ik uitgenodigd word, maar heb wel zelf z'n instelling dat het altijd wel een keer mag en niet verplicht met de kerstdagen. Maar mijn kerst bestaat uit een pyjama dag en kapsalon, ik ben niet zo moeilijk.

Het is nogal dubbel, ik hou van Kerst! En omdat we maar een zeer beperkte tijd hebben kom ik niet veel verder als Centerparcs of snel naar Disney, lijkt me koud, vooral in de rijen brrr..
CherryBlossom- schreef:
22-09-2018 00:42
Mam... ik ga dit jaar niet wat organiseren hoor. Heb er even geen behoefte aan.

Oh trouwens over kerst. Ik heb nagedacht en wil dit jaar sowieso even overslaan met organiseren.
Waarom? Ja gewoon, even geen behoefte. Misschien is iets anders ook een keer leuk.

En dan zelf nadenken wat je wil. Wel bij anderen of helemaal niks. Opties genoeg. Zo moeilijk is het toch niet.
Ik heb geen ouders meer, sorry de op was niet duidelijk. Kun je ook niet weten.
-
anoniem_374754 wijzigde dit bericht op 22-09-2018 00:53
0.00% gewijzigd
Almdudler schreef:
22-09-2018 00:45
Wij gaan ook al jaren met kerst op vakantie en ik vind het heerlijk. Geen verplichtingen, geen gestress. Lekker eerste kerstdag uit eten en zelf geen gedoe in de keuken.
Tegen je familie terloops gewoon vermelden dat je een reisje geboekt hebt en er dus met kerst dit jaar niet bent. Niet moeilijk om doen hoor...
Voor sneeuw met kerst is Oostenrijk de laatste jaren niet echt een stabiele factor. Je zou kunnen kijken naar iets als Zweden/Noorwegen/Lapland ofzo. Lijkt me geweldig in de winter :heart:
Deze tips wil ik alvast voor onze skivakantie! Noorwegen! We willen in de voorjaarsvakantie die kant op dus alle tips zijn zeer welkom.

Terugkomend op de Kerst. Dan hebben we helaas maar 2 dagen.
Alle reacties Link kopieren
* hoe breng ik dat netjes naar familieleden

Zo:

Normaal vieren we de Kerst met familie, en alhoewel ik het super gezellig vind wil ik dit jaar het totaal anders doen. Als in helemaal niets. Doen. We hebben dan ook besloten om er dit jaar (als gezin) even een paar dagen tussenuit te gaan met Kerst.
S-Groot schreef:
22-09-2018 01:09
Zo:

Normaal vieren we de Kerst met familie, en alhoewel ik het super gezellig vind wil ik dit jaar het totaal anders doen. Als in helemaal niets. Doen. We hebben dan ook besloten om er dit jaar (als gezin) even een paar dagen tussenuit te gaan met Kerst.
Dank je! keurige woorden, ga ik onthouden. (en stiekem al in een wrd bestand opgeslagen)
Als je maar 2 dagen hebt zou ik thuisblijven. Kerst is wel de meest ongezellige tijd om in een hotel te gaan zitten. Voor restaurants moet je reserveren, niet spontaan binnenlopen voor een hapje. Laat gewoon weten dat je deze keer rust wil met kerst en dat je familiebezoek ditmaal overslaat. Wellicht vindt de familie het stiekem wel een opluchting dat dat verplichte nummertje wegvalt.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Redbulletje. Of je moet een hotel met kerstarrangement nemen, met diner en muziek e.d.
Alle reacties Link kopieren
Kerst ergens anders lokt me niet aan. Je doet niet voor niks zo je best om het thuis gezellig te maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
* hoe breng ik dat netjes naar familieleden
Je doet net of je verwacht dat anderen er helemaal kapot van zouden zijn als je niet komt. Dat lijkt mij overdreven. Misschien denken de anderen wel dat jij juist de gezamenlijke dag niet missen kan en offeren ze zich op voor jou. Je weet maar nooit. ;-)

Maar als je zoiets veronderstelt dan wordt het inderdaad een drama als je het gaat afzeggen.

Je vraagt gewoon wat zij gaan doen deze kerst. Jij gaat naar een hut in de Alpen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
22-09-2018 07:32
Kerst ergens anders lokt me niet aan. Je doet niet voor niks zo je best om het thuis gezellig te maken.
Dit dus. Thuis heb je het helemaal opgepimpt met kerstboom en lichtjes en dan zou je in 'n kale hotelkamer of huurhuisje gaan zitten.

Als je dit forum leest zit vrijwel niemand te wachten op al die familieverplichtingen met kerst, dus door zelf de stekker eruit te trekken geef je anderen weer wat minder kerst stress.
Wil je na dit jaar weer dat jij het elk jaar organiseert? Of wil je dat ook niet meer?
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je niks wil doen, maar vraagt ondertussen naar wat je wel kan gaan doen. Wat wil je nou? Bedoel je dat je iets anders wil plannen? En wil je dat dan zèlf of heb je het idee dat je het zo beter aan je familie kan verkopen? Als je ècht niks wil doen, dan plan je toch gewoon niks en blijf je gezellig thuis! Voor je familie is de reden dat je afzegt, dat je dit jaar een rustige kerst wil. En dat is voldoende. Hun maakt het echt niet uit of je vervolgens een tweedaags sauna-arrangement boekt of thuis met een berg tapas op de bank films gaat kijken.
Ja, wil je gewoon dit jaar dat diner niet regelen en hele dag hosten? Zeg dat dan.

Wil je gewoon een jaar weg. Zeg dat gewoon eerlijk.

Wil je met je gezin op de bankl in pyama en niet afklepperen. Gewoon doen en zeg dat jullie een jaar alle kerstdingen even overslaan.
Gewoon,zo snel mogelijk, vertellen om verwachtingen tegen te gaan. Zo heeft familie ook tijd genoegen zelf wat te bedenken.
Beste familie, dit jaar zijn wij er niet met de kerst. Gr. Sushy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven