Alleen naar Ibiza: alle tips zijn welkom!

23-09-2018 16:51 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Een tijdje geleden vroeg ik jullie om reistips voor mijn aanstaande vakantie, jullie inspiratie heeft ervoor gezorgd dat de keuze nog lastiger werd.. Zoveel moois te zien!

Uiteindelijk is zojuist de keuze gevallen op Ibiza (ik kreeg vooral veel tips voor Sicilië en de Canarische Eilanden, maar ik ben dit jaar al op Gran Canaria geweest en Sicilië was niet helemaal handig in verband met mijn vakantiedagen. Vandaar nu naar dit eiland!). Ik heb het ticket net geboekt, aankomende woensdagmiddag vlieg ik al! Verder heb ik nog helemaal niks geboekt. Ben aan het denken om in een hostel te slapen (misschien twee nachtjes wat luxer in een mooi hotel), maar hebben jullie nog tips?

- Waar moet ik slapen?
- Waar moet ik eten?
- Waar moet ik stappen?
- Waar moet ik aan het strand liggen?
- Is het te doen om een scooter te huren voor een week en daarmee over het eiland te crossen, of is een auto een betere keus?

Ik ben zelf al veel aan het rondkijken op blogs, Expedia, Booking.com en Pinterest, maar jullie advies was de vorige keer zo top dat ik nu weer heel benieuwd ben naar jullie tips.

Bedankt alvast! (misschien handig om te weten: ik reis alleen, ben net single en 26 geworden en wil vooral lekker luieren, lezen, eten, beetje feesten en slapen. En ik hou van natuur!)
spiksplinternieuw.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tips over waar te slapen, maar ik zou een auto huren. Ik heb regelmatig gruwelijke ongelukken met motoren en scooters gezien op Ibiza namelijk.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde hetzelfde zeggen.

Ga een dagje naar Formentera en daar met de scooter rondrijden.
Ik zou een auto huren als ik jou was. Kun je net wat makkelijker iets grotere afstanden rijden.
Iedere dag een ander mooi strandje.

www.easyterra.nl
Voor onder de €100 heb je een hele week een auto zonder eigen risico (kiezen voor 'worry free'+ zonder eigen risico)
Alle reacties Link kopieren
Als je écht rust wilt dan stel ik voor om een huisje ergens op een heuvel te huren. Can Bossa gebied vermijden, is namelijk vooral (Engelse) toerist en de proppers vliegen je om de oren.
Ga een dagje met de ferry naar Formentera! Kunt daar ook een airbnb pakken voor 'n dag als je toch nog niets hebt geboekt. Vond Playa de Ses Illetas erg mooi, zag er bijna Caribisch uit.

Afbeelding

Afbeelding
Ik zou ook n auto huren. Zelfs op Formentera vond ik tweewielers niet verantwoord gezien de smalle wegen en de onverharde wegen met gaten in het natuurpark.
Check de site van walking ibiza, ik zou via die site een paar dingen boeken. Je ziet dan echt de mooie plekjes. Ze hebben ook een fb pagina.

Verder idd een auto huren, op zondag naar benirras gaan. Als het goed is dan is het daar nu wat rustiger.
St antonio vermijden.
De stranden van sta eulalia en ten noorden daarvan zijn erg mooi.
Verder maakt het niet uit waar je heen gaat, je komt altijd bij het strand uit. ;)
Ik ben in Es Cana geweest, vond ik erg leuk. Restaurants ook goed betaalbaar. Keer daarvoor in de buurt van St. Josep ergens op een berg, was ook leuk maar als je alleen bent minder leuk denk ik. Ik zou zeker een auto huren. In het noorden bij Cala de Benirras, kun je zondagavond naar de zonsondergang kijken en spelen ze op trommels, is echt gaaf!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips allemaal! Heb zojuist het boek I never believed in love at first sight until I saw Ibiza van Anne Poelmans‎ besteld, komt morgen binnen. Ben benieuwd welke tips daar nog allemaal in staan, kan niet meer wachten!
spiksplinternieuw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven