Reistips gezocht

24-09-2018 20:36 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Volgend jaar gaan wij (drie vrienden, leeftijd 25) samen op reis.

We hebben alle drie al een aantal reizen gemaakt, waaronder Canada, Vietnam, Thailand en Sri Lanka. Momenteel zijn we op zoek naar een nieuwe bestemming. We willen de rondreis gaan maken in Juli 2019. Ons budget ligt tussen de 2500 en 300 euro. Reisduur circa 3 weken (kunnen helaas niet langer vakantie krijgen).

We staan eigenlijk overal voor open. Wel zouden we het liefst niet naar Azië gaan aangezien we hier al een aantal keer geweest zijn. Europa ook liever niet, zouden graag naar een ander werelddeel willen.

Wie heeft er tips?
Life begins at the end of your comfortzone
Peru en Ecuador.
Alle reacties Link kopieren
Zuid-Afrika?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Mexico, Yucatan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Verenigde Staten. Een stukje dan. Het westen ofzo.
Hebben jullie alle drie je rijbewijs?
Al langere tijd? Zodat jullie ook makkelijk in een linksrijdend land kunnen rijden?
Vinden jullie een autorondreis leuk?

Kijk eens op kras.nl bij de rondreizen. Volop inspiratie.

En dat budget van € 2500 - € 3000 is voor 3 personen, neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
24-09-2018 20:45


En dat budget van € 2500 - € 3000 is voor 3 personen, neem ik aan?
Ik nam aan per persoon..
TO, ga je de reis samen met je vriend en nog iemand maken?

Denk a.j.b. heel goed na of zo'n reis van stelletje + 3e persoon wel een goed idee is.
Zeker omdat je introvert bent en je rust nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje...de hele wereld ligt voor je open en dan moeten wij landen gaan roepen ? Jullie kunnen zelf niks bedenken op basis van interesses ( steden, cultuur, natuur, architectuur, musea, wildlife, avontuur ) en beste reistijd ivm regenseizoen en orkanen en zo ?
Print een wereldkaart uit, blindeer een van je vrienden en prik een punaise in de kaart : daar gaan jullie heen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
24-09-2018 20:45
Hebben jullie alle drie je rijbewijs?
Al langere tijd? Zodat jullie ook makkelijk in een linksrijdend land kunnen rijden?
Vinden jullie een autorondreis leuk?

Kijk eens op kras.nl bij de rondreizen. Volop inspiratie.

En dat budget van € 2500 - € 3000 is voor 3 personen, neem ik aan?
1000 euro pp en dan 3 weken op een verre reis??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
24-09-2018 21:05
1000 euro pp en dan 3 weken op een verre reis??
Oeps. *Denkt terug aan eigen reisbudget als 25-jarige.*
Voor een net-afgestudeerde leek € 2500 p.p. me een hoog budget.

TO, kom je nog reageren in je eigen topic?
Alle reacties Link kopieren
Pak een wereldkaart, streep de landen weg waar je al geweest bent of waar je om andere redenen niet heen zou willen, of waar het slecht weer is in de gewenste periode en dan kijk je wat er over blijft.

Dan ga je met z'n drieën overleggen en brainstormen. Wat wil je? Actief, natuur, strand, steden? Dat hoef je niet hier te antwoorden, maar overleg daar samen over.
Waarom wil je in juli? Studeren jullie nog? Anders zou ik zeker wachten tot in het naseizoen. Kun je je budget nog proberen te verdubbelen zodat je wellicht naar Australie kunt gaan in de winter. Als je met 3 een auto huurt ben je ook goedkoper uit dan in je uppie.
Rusland?

Vietnam. Cambodja. China ( super goedkoop en divers ).
Brazilie, Argentinie, Chili.

Zoiets?
Rusland lijkt me trouwens echt enorm interessant. Ook China staat hier nog op de wenslijst.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens naar Namibie (die staat hier voor volgend jaar op de planning) of Zuid-Afrika.
Alle reacties Link kopieren
Mexico! Boek een goedkope vlucht naar Cancun, vaakt goedkoper vanaf Brussel. En ga rondreizen. Goede te doen met zowel de auto als de bus.

Je kan bijvoorbeeld het stuk doen van Cancun naar Mexico City en dan terug vliegen naar Cancun, nog een paar dagen strand en naar huis. Binnenlandse vlucht is hooguit 100 euro. Als je tijdig boekt eerder 50.

Of je kan een rondje doen Mexico, Guatemala, Belize. Hier zou ik wel de bus aanraden, aangezien je met een huurauto niet de grens over kan.

Beide zijn prima te doen in 3 weken zonder je erg te haasten. Je ziet in beide stukjes van de landen maar hebt afwisseling van natuur en cultuur. Leuke steden, maya tempels, prachtige watervallen, mooie stranden etc. EN met het budget prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Bolivia of Peru of Colombia.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
24-09-2018 20:39
Zuid-Afrika?
Wel winter dan.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
24-09-2018 21:01
Jeetje...de hele wereld ligt voor je open en dan moeten wij landen gaan roepen ? Jullie kunnen zelf niks bedenken op basis van interesses ( steden, cultuur, natuur, architectuur, musea, wildlife, avontuur ) en beste reistijd ivm regenseizoen en orkanen en zo ?
Print een wereldkaart uit, blindeer een van je vrienden en prik een punaise in de kaart : daar gaan jullie heen.
:rofl:
Ja ik vind dit ook altijd best wel raar. Waarom zou je op reis gaan als je niet eens interesse hebt in een land? Alleen maar omdat anderen het roepen?
Zelf heb ik juist altijd zoveel landen in mijn hoofd waar ik nog eens heen zou willen, dat het soms moeilijk kiezen is. Maar dan helpt het om te kijken naar klimaat, prijzen van vliegtickets, en naar waar ik op dat moment het mééste zin in heb qua cultuur, eten, bezienswaardigheden en klimaat. Maar ik heb nog nooit gedacht: jemig waar moet ik heen?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
26-09-2018 21:04
:rofl:
Ja ik vind dit ook altijd best wel raar. Waarom zou je op reis gaan als je niet eens interesse hebt in een land? Alleen maar omdat anderen het roepen?
Zelf heb ik juist altijd zoveel landen in mijn hoofd waar ik nog eens heen zou willen, dat het soms moeilijk kiezen is. Maar dan helpt het om te kijken naar klimaat, prijzen van vliegtickets, en naar waar ik op dat moment het mééste zin in heb qua cultuur, eten, bezienswaardigheden en klimaat. Maar ik heb nog nooit gedacht: jemig waar moet ik heen?
Ik ook niet, sterker nog hoe ouder ik word hoe meer wensen ik lijk te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
26-09-2018 21:02
Wel winter dan.
Vond ik juist fijn! Veel dieren te zien in de parken want minder blad en meer dieren bij de drinkplaatsen door de droogte. Niet zo bloedheet maar overdag nog best aangenaam en zomers. Zou het zo weer doen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
26-09-2018 21:09
Vond ik juist fijn! Veel dieren te zien in de parken want minder blad en meer dieren bij de drinkplaatsen door de droogte. Niet zo bloedheet maar overdag nog best aangenaam en zomers. Zou het zo weer doen.
Goed om te weten. :-)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
26-09-2018 21:09
Ik ook niet, sterker nog hoe ouder ik word hoe meer wensen ik lijk te krijgen.
Mooie quote die ik een keer tegenkwam van een andere reiziger: "The more I see the more I want to see; and the more I know I don’t know. It is wonderful."
Dat heb ik zelf ook: hoe meer ik zie van de wereld, hoe meer ik weet dat er zoveel is dat ik niet weet (en wat wij allemáál in Nederland niet weten omdat je het hier nooit ziet op tv of in de kranten). Dat mensen zo anders kunnen leven en dat wat wij normaal vinden, helemaal niet zo normaal is. Maar dat er ook veel meer overeenkomsten zijn tussen mensen over de hele wereld, meer dan sommigen willen doen geloven.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
26-09-2018 23:03
Goed om te weten. :-)
Ja, ze noemen het winter, maar het is niet te vergelijken met onze winters ;-) Daarentegen zijn hun zomers ook niet met de onze te vergelijken, want toen ik daar vertelde dat wij een hittegolf hadden waarbij het vijf dagen boven de 30 (35?) graden was, werd ik heel hard uitgelachen.
dolfje schreef:
26-09-2018 21:09
Ik ook niet, sterker nog hoe ouder ik word hoe meer wensen ik lijk te krijgen.
Ik krijg er juist minder. Heb van elke cultuur geproeft en nu is duidelijk voor mij dat ik het gelukkigst word van veel ruimte en natuur en een moderne westerse omgeving. Noord Amerika is mijn alltime favorite.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven