Weekend P+R VUMC

26-09-2018 15:23 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand al eens gebruik gemaakt van de weekend P+R bij het VUMC in Amsterdam? Hoe is de beschikbaarheid daar op zaterdagochtend vroeg?

Ik wil daar binnenkort parkeren als ik een nachtje wegga vanaf Schiphol. Ik vertrek zaterdagochtend en kom zondag halverwege de middag terug. Heen kan ik dan gewoon met de rechtstreekse bus of via station Zuid naar Schiphol. Terug vind ik het niet erg om eerst met de trein naar CS te gaan en vanaf daar naar het VUMC om van het voordelige tarief gebruik te maken. Maar dan wil ik wel zeker weten dat ik niet voor een volle garage sta als ik daar zaterdagochtend omstreeks 7 uur aan kom rijden.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Andere optie is gratis parkeren bij de P+R station Weesp. Ik hoor wel eens dat mensen dat doen, maar ik weet niet hoe veilig je auto daar 's nachts staat. Dus daar ben ik ook wel benieuwd naar ervaringen.
Waaromga je niet gratis op straat staan? Rond Zuid is het za/zo gratis.
Alle reacties Link kopieren
Kan volgens mij niet, want het reizen telt alleen als je laatste incheck in Amsterdam zone centrum is geweest.
Sowieso weet ik niet of ‘overnachten’ kan.
.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet dat wel kunnen; bij RAI bijvoorbeeld staat er dat je maximaal 24 uur mag parkeren, maar hier staat dat het van vrijdag 18 uur tot maandag 04 uur is.

EDIT - Ah, gevonden, het kan! https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/? ... 777CFD0%7D

Ik weet dat je laatste incheck in het centrum moet zijn. Daarom zou ik ook van Schiphol naar Centraal reizen en vanaf daar weer naar VUMC dus dat is het probleem niet. Wat ik me afvraag is hoe groot de kans is dat ik voor een volle garage sta. Heb ik bij Olympisch Stadion al eens meegemaakt en dat vond ik op een doordeweekse dag rond 10 uur al niet grappig, laat staan dat ik ook nog een vlucht zou moeten halen. Gewoon op straat doe ik liever niet. Vind ik aso en ook een beetje link 's nachts.
Erizon schreef:
26-09-2018 15:26
Waaromga je niet gratis op straat staan? Rond Zuid is het za/zo gratis.
Ehm, nee hoor.

Zondag is gratis, op zaterdag moet je echt betalen.
De keren dat ik bij het vumc heb geparkeerd was hier plek zat (in tegenstelling tot het stadionplein). Maar je moet wel zowel heen als terug het ov kaartje naar het centrum gebruiken, alleen terug is niet voldoende.
Voor het stadionplein kun je idd in de file staan, maar vumc heb ik nog nooit druk meegemaakt, sterker nog, ik vind het daar soms te eenzaam in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
26-09-2018 15:46
De keren dat ik bij het vumc heb geparkeerd was hier plek zat (in tegenstelling tot het stadionplein). Maar je moet wel zowel heen als terug het ov kaartje naar het centrum gebruiken, alleen terug is niet voldoende.
Is dat zo? Ik lees in de algemene voorwaarden dit:

I. Om in aanmerking te komen van het P+R-parkeertarief dient de P+R- parkeerder naast het
bepaalde in artikel 3:
a. op de terugweg naar de P+R-locatie te reizen vanaf een aangewezen OV-halte binnen
het Centrumgebied zodanig dat de laatst geregistreerde check-in op de OV-kaart een
openbaar vervoerhalte binnen het Centrumgebied is;

b. bij terugkeer naar de P+R-locatie binnen één uur na het uitchecken in het openbaar
vervoer, af te rekenen bij het parkeerbetaalautomaat;
c. bij het afrekenen van het parkeertarief de OV-kaart te scannen zodat de laatste
instaphalte en de verstreken tijd sinds de laatste check-uit kan worden gecontroleerd.

Volgens mij kun je gewoon met je eigen OV chipkaart reizen en hoef je die van de P+R van 5 euro in principe niet te kopen of te gebruiken. Maar misschien begrijp ik het verkeerd?
Madre schreef:
26-09-2018 15:45
Ehm, nee hoor.

Zondag is gratis, op zaterdag moet je echt betalen.
.
Ik ken de buurt, Zuidas-kant is gratis op zaterdag. Dus bij Arnold Schonberglaan / Gustav Mahlerlaan of - als Zuidas vol - De Boelelaan op straat. Stuk sneller dan via CS reizen.
Alle reacties Link kopieren
Drukte zou ik ook niet bang voor zijn, zeker zo vroeg niet.
.
Alle reacties Link kopieren
Voorheen was Gustav Mahlerplein betaald op zaterdag en gratis op zondag. Zie nu op de site van de gemeente dat alleen ma t/m vrij nog betaald is. Zou daar gaan staan.
Heavydrizzle, misschien heb ik het dan mis! Ik heb overigens geen ov kaart dus koop altijd die kaartjes en dacht dat ik ze verplicht was te gebruiken.
Er staat ook:

P+R tarief alleen als u via GVB of OV-chip kaart kunt aantonen dat u naar Amsterdam Centrum bent afgereisd


Verwarrend zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ah, en is dat dan een garage of gewoon een parkeerterrein op het plein? Ik ben daar totaal niet bekend.
Het is een parkeergarage, als je buiten bent dan is het 2 min naar de tram.
Ik ben echt fan van deze parkeergarage, niet zo groot als stadionplein dus ik verdwaal niet er in. Altijd rustig, en de tram is altijd leeg als je hier instapt.
Alle reacties Link kopieren
OK, en hoe heet de garage? Sorry voor de stomme vragen, maar ik zie alleen QParks en ParkBee en die vragen gewoon geld in het weekend.
Vumc P+r, mijn navigatie herkent dat als ik het intik.

Gustav mahlerplein, maar als je Gustav mahlerplein in je nav zet dan beland je 50m verderop.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erop dat het niet meer nodig is! Mijn vriend heeft aangeboden me te brengen. Terug kan ik dan wel met de trein.
Wou net zeggen dat station Weesp echt prima te doen is. Regelmatig de auto een lang weekend laten staan, dus alleen zaterdag en zondag lijkt me geen probleem. Maar fijn dat je vriend je brengt!
Alle reacties Link kopieren
Goed om dat te weten! Mocht mijn vriend tzt toch geen zin hebben om me te brengen, dan is dat dus nog altijd een optie. Overigens heb ik ook even bij de gemeente Amsterdam nagevraagd hoe het nu zit en ik heb antwoord gekregen:
Dank voor uw mail van 26 september 2018. U hebt een vraag over P+R. U weet dat u als laatste moet inchecken in het centrumgebied voordat u naar de garage reist. U vraagt of u ook op de heenreis eerst naar het centrum moet reizen.

Alleen terugreis van belang
De voorwaarden voor het voordelige P+R parkeertarief spreken alleen van de terugreis naar de P+R-locatie. Uw vraag is dus terecht. Inderdaad gaat het alleen om de terugreis. Hoe en waarheen u reist op de heenreis is van geen belang. Op amsterdam.nl/folder p+r vindt u een uitgebreide folder. Ik wens u een goed bezoek aan Amsterdam.
Het gaat dus toch alleen om de terugreis. Goed om te weten!
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
26-09-2018 15:36
Kan volgens mij niet, want het reizen telt alleen als je laatste incheck in Amsterdam zone centrum is geweest.
Sowieso weet ik niet of ‘overnachten’ kan.
Ja anders betaal je het normale tarief, niet het P+R tarief.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Bedankt heavydrizzle! Handig om te weten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven