Afrika tips voor huren auto gevraagd

26-09-2018 15:37 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Begin november ben ik van plan naar Afrika te gaan, de tickets zijn nog niet geboekt omdat ik nog niet 100% helder heb waar ik naar toe vlieg en waar vandaan weer terug. Het plan is inmiddels ook alweer gewijzigd ;-)
Ik wil dan een auto (4wd) kunnen huren waarmee ik deze rondreis kan maken en de auto kan ophalen en terugbrengen op dezelfde plek.
Ik weet niet of het moeilijkheden aan de grens oplevert om met een huurauto meerdere omringende landen te bezoeken. Heb uiteraard al gegoogled en het een en ander gevonden aan bedrijven, maar hoor graag persoonlijke ervaringen.
Iemand tips?
anoniem_169698 wijzigde dit bericht op 29-09-2018 17:16
11.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in zuid-Afrika geweest met huurauto de grens over met Swaziland. Daar moest bij ons de verhuurder wel op de hoogte van zijn en kregen we papieren mee die we zouden kunnen laten zien.

Ik zou deze vraag stellen aan de verhuurder die je op het oog hebt. In Canada hebben we ook wel eens extra moeten betalen toen we de grens met Amerika met onze huurauto overstaken, en de laatste keer bij andere verhuurder niet. Het kan dus heel verschillend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ok, dank je wel @ brownie84!
Alle reacties Link kopieren
Hier zuid Afrika en Namibië. Leverde geen problemen op. Maar idd bij de verhuurder informeren.
Alle reacties Link kopieren
LandCruiser Heavy Duty huren lijkt mij wel slim :)

Zoiets:

https://www.toyota.co.nz/new-car/land-c ... ruiser-70/

En een kalashnikov kopen daar.....
Neem een tyre and windscreen waiver...
Hoe lang ga je wel niet weg? En waarom ook terug vanaf Tanzania, dat maakt de reis nog langer (en duurder)?
Sowieso snap ik Tanzania niet in dit rijtje..
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
26-09-2018 18:51
Hoe lang ga je wel niet weg? En waarom ook terug vanaf Tanzania, dat maakt de reis nog langer (en duurder)?
Sowieso snap ik Tanzania niet in dit rijtje..
Lullig voor je dat je dat niet snapt..
Alle reacties Link kopieren
Heb in Tanzania gewoond: houd er rekening mee dat het voor een vrouw alleen niet veilig is àvonds......
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
27-09-2018 09:26
Heb in Tanzania gewoond: houd er rekening mee dat het voor een vrouw alleen niet veilig is àvonds......
Ah wat bijzonder dat je daar gewoond hebt!
Zal er zeker rekening mee houden, dank je wel. Ik reis met een man, dus ben niet alleen.
Als je nog meer tips hebt, dan hoor ik ze graag!
Alle reacties Link kopieren
*kopstoot weet alles beter dus heb mijn adviezen maar weggehaald*
patsy--stone wijzigde dit bericht op 30-09-2018 03:15
95.27% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
kopstoot schreef:
27-09-2018 09:24
Lullig voor je dat je dat niet snapt..
.
Ben je zelf wel helemaal lekker om zo lullig te reageren?
Alle reacties Link kopieren
kopstoot schreef:
27-09-2018 09:48
Ah wat bijzonder dat je daar gewoond hebt!
Zal er zeker rekening mee houden, dank je wel. Ik reis met een man, dus ben niet alleen.
Als je nog meer tips hebt, dan hoor ik ze graag!
Twee westerse mensen 's avonds in het donker zonder lokale mensen erbij, is niet veilig, punt. Ook niet als het twee mannen zijn. Ik ken genoeg verhalen van overvallen, ook op mannen. Zelf zorgde ik ook altijd dat ik voor het donker bij met hotel was of hooguit heel dichtbij in een restaurantje. Of anders nam ik een taxi.
Ben je wel eens eerder in die regio geweest?
You can never have too many hats, gloves and shoes
zimbabwe raad ik niet aan qua veiligheid
Alle reacties Link kopieren
Ik moet toch altijd lachen hier op het forum, wat een aannames dat ik alleen maar info aan het zoeken ben over huurauto's en verder nog geen leeswerk heb gedaan.
Inmiddels ben ik al wijzer geworden via andere bronnen op het huurauto gebied gelukkig. En ik weet ook niet waar vandaan wordt gehaald dat wij 's avonds willen gaan rijden.. Heel bijzonder!
Maar dank voor alle tips!
kopstoot schreef:
28-09-2018 15:42
Ik moet toch altijd lachen hier op het forum, wat een aannames dat ik alleen maar info aan het zoeken ben over huurauto's en verder nog geen leeswerk heb gedaan.
Inmiddels ben ik al wijzer geworden via andere bronnen op het huurauto gebied gelukkig. En ik weet ook niet waar vandaan wordt gehaald dat wij 's avonds willen gaan rijden.. Heel bijzonder!
Maar dank voor alle tips!
Auto huren en alsof je in Europa bent gaan toeren in Afrika. Het maakt geen zak uit of er een man bij is trouwens.
2 blanke vakantiegangers in een huurauto. Een verstandig besluit :HA:
Wel eens in Afrika geweest to?
Alle reacties Link kopieren
Bryndise schreef:
28-09-2018 15:47
Auto huren en alsof je in Europa bent gaan toeren in Afrika. Het maakt geen zak uit of er een man bij is trouwens.
2 blanke vakantiegangers in een huurauto. Een verstandig besluit :HA:
Waar lees je dat wij gaan toeren 'alsof we in Europa zijn?'
En wie zegt dat mijn vriend blank en NL is? Of ikzelf?
Zomaar een paar aannames hoor...
Alle reacties Link kopieren
kopstoot schreef:
28-09-2018 15:42
Ik moet toch altijd lachen hier op het forum, wat een aannames dat ik alleen maar info aan het zoeken ben over huurauto's en verder nog geen leeswerk heb gedaan.
Inmiddels ben ik al wijzer geworden via andere bronnen op het huurauto gebied gelukkig. En ik weet ook niet waar vandaan wordt gehaald dat wij 's avonds willen gaan rijden.. Heel bijzonder!
Maar dank voor alle tips!
Hork..
Mensen nemen de moeite om te reageren met adviezen en informatie en dan reageer je zo?
Alle reacties Link kopieren
En je hebt je zo goed voorbereidt dat je nu nog tickets moet gaan boeken ? Lekker kostbaar grapje..
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
28-09-2018 16:02
En je hebt je zo goed voorbereidt dat je nu nog tickets moet gaan boeken ? Lekker kostbaar grapje..
Zijn dat jouw zaken?
Of jij levend en ongedeerd terugkomt uit Afrika is onze zaak ook niet, maar kennelijk kan het vreemden toch wat schelen dat ze je goedbedoelde adviezen geven. Doe er je voordeel mee.
Alle reacties Link kopieren
kopstoot schreef:
28-09-2018 15:42
Ik moet toch altijd lachen hier op het forum, wat een aannames dat ik alleen maar info aan het zoeken ben over huurauto's en verder nog geen leeswerk heb gedaan.
Inmiddels ben ik al wijzer geworden via andere bronnen op het huurauto gebied gelukkig. En ik weet ook niet waar vandaan wordt gehaald dat wij 's avonds willen gaan rijden.. Heel bijzonder!
Maar dank voor alle tips!
Wauw wat een ondankbare, bitchy reacties geef je. Je hebt er nogal moeite mee dat mensen je willen helpen? Wat zoek je hier dan eigenlijk wél?

Als je wilt dat mensen reageren op wat jij al wel en nog niet weet, moet je dat ook uit de doeken doen. Je vraag kwam nogal onnozel over dus dan krijg je ook reacties die jou alleen maar willen behoeden voor onnozele acties ter plaatse. Maar je weet alles zelf al beter (overigens zonder te reageren op mijn vragen of je er zelf al eens geweest bent). Nou succes. Dat zal je nodig hebben.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 30-09-2018 03:17
0.71% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik je moet nageven: toepasselijke nickname.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
kopstoot schreef:
28-09-2018 16:12
Zijn dat jouw zaken?

nee hoor, maar dit soort dingen zou ik niet zo stel op sprong boeken, dat zou ik redelijk van te voren bedenken omdat ik niet de hoofdprijs wil betalen voor een vliegticket. Ik ben redelijk flexibel en kan gerust binnen een week naar Verweggistan als het moet, maar ik bereid mij liever goed voor als ik naar minder handige gebieden ga..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven