Handbagage 45x40x25

28-09-2018 07:03 55 berichten
Wij gaan binnenkort vliegen. De touroperator geeft aan dat we handbagage mee mogen nemen met het maximum formaat van 45x40x25 cm.
Laat onze koffers van de vorige reis (4 jaar geleden) groter zijn.
En ook op internet, alle koffersvanaf 50 cm.
Waar kan ik koffers krijgen met de verplichte afmetingen?
Alle reacties Link kopieren
Welke maatschappij vlieg je? De een is strenger dan de ander als het op afmetingen aankomt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon schoolrugzakken gebruiken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wij vliegen met Transavia.
Had een koffer gevonden, maar die voldeed aan de formaten als de wieltjes er niet aan zouden zitten.
Vraag me inderdaad af hoe streng ze zijn.
Weinig vliegervaring eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon die oude trolly koffers gebruiken bij Transavia (mits niet extreem veel groter). Tansavia is niet zo moeilijk.
We willen eigenlijk alleen handbagage mee nemen.
Een extra koffer kost namelijk 30 euro.
We moeten best op het geld passen, namelijk.

En schoolrugzakken dus?
Kunnen we daar alles in kwijt voor een week in een appartement?
Handdoeken hoeven we niet mee, dat scheelt alvast.
Dan check je gewoon een koffer in en gebruik je een rugzak oid als handbagage.
Alle reacties Link kopieren
marjan77 schreef:
28-09-2018 07:15
We willen eigenlijk alleen handbagage mee nemen.
Een extra koffer kost namelijk 30 euro.
We moeten best op het geld passen, namelijk.

En schoolrugzakken dus?
Kunnen we daar alles in kwijt voor een week in een appartement?
Handdoeken hoeven we niet mee, dat scheelt alvast.
Wat heeft een mens nodig voor een week appartement?

Wij reizen als twee volwassenen +puber met drie rugzakjes en één koffer van 20 kilo twee weken langs hotels/b&b en dan zijn er nóg schone kleren over van ons alle drie.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
marjan77 schreef:
28-09-2018 07:15
We willen eigenlijk alleen handbagage mee nemen.
Een extra koffer kost namelijk 30 euro.
We moeten best op het geld passen, namelijk.

En schoolrugzakken dus?
Kunnen we daar alles in kwijt voor een week in een appartement?
Handdoeken hoeven we niet mee, dat scheelt alvast.
Twee nieuwe koffers kopen kost vast meer dan €30 om 1 koffer in te checken?

Ik neem vrijwel niks mee voor een weekje. Wat heb je nou helemaal nodig? Gewoon een beetje handig pakken of de trolly koffers die je al hebt (en ongeveer in die maten zijn) gebruiken.
Kijk even op de site van Transavia.
Je mag een koffertje met formaat 55 x 40 x 25 cm mee. Maar als de bagagevakken vol zijn, worden ze in het ruim vervoerd.
Formaat 45 x 40 x 25 cm mag zonder meer mee in de cabine en gaat onder de stoel voor je.
Alle reacties Link kopieren
Ze pikken je alleen eruit voor controle als de koffer/tas overduidelijk groter is. Ga anders naar een tassen- en kofferwinkel, daar weten ze het.
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
28-09-2018 07:38
Kijk even op de site van Transavia.
Je mag een koffertje met formaat 55 x 40 x 25 cm mee. Maar als de bagagevakken vol zijn, worden ze in het ruim vervoerd.
Formaat 45 x 40 x 25 cm mag zonder meer mee in de cabine en gaat onder de stoel voor je.
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik check trouwens altijd ( bij trips van langer dan 5 dagen) gewoon 1 koffer in. Voor die paar tientjes veel meer gemak en dan hoef ik ook niet te wassen.
Je kunt pech hebben. Zelf ben ik er wel doorheen gekomen met een koffer die 1 cm te groot was. Maar mijn voorkeur gaat uit naar een koffer inchecken. Hoef je ook niet moeilijk te doen met kleine flesjes in zakjes en minischaren.
Alle reacties Link kopieren
Ik check bij Transavia trouwens mijn handbagage trolley meteen in. Nemen alleen rugzak van man en mijn handtas mee aan boord.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
28-09-2018 07:48
Ik check trouwens altijd ( bij trips van langer dan 5 dagen) gewoon 1 koffer in. Voor die paar tientjes veel meer gemak en dan hoef ik ook niet te wassen.
Dit doen wij ook bij kortere (een week) reizen: een koffer met bagage voor twee. En dan de handbagage met leesvoer, papieren, snoep en geld.
dolfje schreef:
28-09-2018 07:48
Ik check trouwens altijd ( bij trips van langer dan 5 dagen) gewoon 1 koffer in. Voor die paar tientjes veel meer gemak en dan hoef ik ook niet te wassen.
Wij doen hetzelfde. Eén koffer voor het hele gezin en dan wat kleine dingen (boek/tablet etc) in de handbagage.
Die 30 euro kan er ook wel af en je kan tenminste je eigen shampoo etc meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan komende week twee weken en nu neem ik ook maar 1 koffer en 1 trolley mee. Lukt ook natuurlijk wel maar moet dan wel wassen.
Alle reacties Link kopieren
Je mag wel gewoon die 55x40x25 meenemen, alleen is het dan niet gegarandeerd dat hij bij je blijft in de cabine.

Dan is er niks aan de hand toch? Gewoon die koffers gebruiken die je al had (mits die aan de maten voldoen).
Alle reacties Link kopieren
En zorg er dan voor dat wat je wel perse aan boord mee wilt nemen in een klein tasje zit wat je er zo uit kan pakken. Dus je geld, telefoon en papieren oa.
Transavia hanteert een ruimer formaat, alleen dan kan het zijn dat op drukke vluchten je handbagagekoffertje alsnog het ruim in moet. Kost niets en als je je waardevolle spullen (telefoon, portemonnee, paspoort) alvast in een boodschappentas in je handbagagekoffertje doet kun je die gewoon meenemen aan boord.

Ik reis zelf met Transavia bij voorkeur met een cabinmaxx (tas van 55 x 40 x 20 cm), maar handbagagekoffertje in diezelfde maten heb ik ook regelmatig zonder probleem meegenomen, inclusief afgelopen zomer.

Fijne vakantie!
Wat zijn die 3 tientjes dan op een week vakantie?
Oh ik ben al mosterd :-$
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
28-09-2018 09:09
Wat zijn die 3 tientjes dan op een week vakantie?
Ja dat snap ik ook niet.
gizzmo-returns schreef:
28-09-2018 09:09
Wat zijn die 3 tientjes dan op een week vakantie?
Keer 2.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven