Stedentrip NYC

29-09-2018 23:24 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,
Ik zou graag met m’n zusje medio februari een weekje naar NYC willen, maar ik heb stempels in m’n paspoort van vakanties oa Marokko en Turkije. Kan dit evt. consequenties hebben op bv luchthaven of douane. Of kan ik beter een nieuw paspoort aanvragen (wat weer veel geld kost :) of kunnen zij sowieso via het systeem achterhalen waar ik de afg. 5 jaar ben geweest.
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk jij dat dit problemen zou geven? En aan wat voor problemen denk je dan?
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, dat is alleen lastig als je bijvoorbeeld stempels uit het Midden-Oosten hebt in je paspoort, en je wil naar Israël. Of andersom. Dan gaan ze moeilijk doen bij de douane.
Turkse en Marokkaanse stempels niet in de VS.
Always look on the bright side of life
Turkije en Marokko staan niet echt bekend als terrorlanden. Ik zou niet weten waarom dat persé een probleem zou moeten zijn.
Ik snap wat je bedoelt. Ik werd een keer uitgebreid doorgezaagd over wat ik ooit in Egypte had gedaan (vakantie). Ze vinden in Amerika alles al snel eng of verdacht. Maar goed, een aantal strenge vragen, een duidelijk antwoord en je loopt zo door.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet in februari gaan. Volgens mij is het dan daar veel te koud.
Alle reacties Link kopieren
Turkije en Marokko staan niet op de lijst met verdachte landen. Turkije is zelfs NAVO bondgenoot van de VS. Marokkaanse en Turkse Nederlanders hebben in de regel ook geen problemen wanneer ze op hun Nederlandse paspoort visumvrij naar de VS reizen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Flowerspowers schreef:
30-09-2018 00:27
Nee joh, dat is alleen lastig als je bijvoorbeeld stempels uit het Midden-Oosten hebt in je paspoort, en je wil naar Israël. Of andersom. Dan gaan ze moeilijk doen bij de douane.
Turkse en Marokkaanse stempels niet in de VS.
Wat Turkije en Marokko betreft valt het wel mee. Ook veel Israëli reizen naar deze landen, en Marokko heeft geeneens officiële betrekkingen met Israël.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
30-09-2018 12:05
Turkije en Marokko staan niet op de lijst met verdachte landen. Turkije is zelfs NAVO bondgenoot van de VS. Marokkaanse en Turkse Nederlanders hebben in de regel ook geen problemen wanneer ze op hun Nederlandse paspoort visumvrij naar de VS reizen.

Volgens mij is de liefde tussen Tr en US wel weer over

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b830a7c7/
Alle reacties Link kopieren
Je moet een Esta aanvragen, een ‘vergunning om naar de USA te mogen afreizen’.
Bij de Esta aanvraag worden je ook vragen gesteld over het reizen naar risicolanden. Turkije /Marokko vallen daar niet onder hoor.
Je kan dit via het internet regelen. Let wel op dat je de officiële site van de US overheid hebt en geen tussendienstverlener
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
Alle reacties Link kopieren
Niet helemaal waar:
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/islamiti ... -geweigerd

maar dat terzijde

T ging mij meer om de ruzie tussen Turkije en US
Alle reacties Link kopieren
opoetet schreef:
30-09-2018 13:21
Je moet een Esta aanvragen, een ‘vergunning om naar de USA te mogen afreizen’.
Bij de Esta aanvraag worden je ook vragen gesteld over het reizen naar risicolanden. Turkije /Marokko vallen daar niet onder hoor.
Je kan dit via het internet regelen. Let wel op dat je de officiële site van de US overheid hebt en geen tussendienstverlener
Ja, ik bezit geen creditcard dus ik moet toch helaas een tussendore hebben.
Alle reacties Link kopieren
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applicati ... ution=e1s1

Dit is de officiële site.
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
Alle reacties Link kopieren
Ik bezit helaas geen creditcard dus moet wel een tussensite voor iDeal maar thnx
Alle reacties Link kopieren
Dit soort dingen kan je gewoon zelf opzoeken onder "vragen ESTA"...
Alle reacties Link kopieren
Gebruikersnaam87 schreef:
30-09-2018 13:24
Ja, ik bezit geen creditcard dus ik moet toch helaas een tussendore hebben.
Als je naar de VS gaat is een creditcard erg handig. In de VS wordt er veel gebruik van gemaakt.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Gebruikersnaam87 schreef:
30-09-2018 13:19
Volgens mij is de liefde tussen Tr en US wel weer over

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b830a7c7/
Daar heb je als Nederlander geen last van.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
30-09-2018 15:55
Als je naar de VS gaat is een creditcard erg handig. In de VS wordt er veel gebruik van gemaakt.
Het ging anders prima in april zonder creditcard
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
30-09-2018 11:47
Ik zou niet in februari gaan. Volgens mij is het dan daar veel te koud.
Misschien wel, misschien niet. Die keer dat ik er was in januari was het +11 graden Celsius. Winterjas was eigenlijk net te warm.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
30-09-2018 07:50
Ik snap wat je bedoelt. Ik werd een keer uitgebreid doorgezaagd over wat ik ooit in Egypte had gedaan (vakantie). Ze vinden in Amerika alles al snel eng of verdacht. Maar goed, een aantal strenge vragen, een duidelijk antwoord en je loopt zo door.
Sowieso zijn die Amerikanen een stelletje paranoïde angsthazen. Ik had niet dat soort stempels in mijn paspoort maar alleen al het feit dat je uit Amsterdam komt gevlogen kan ervoor zorgen dat je ondervraagd wordt alsof je 10 kilo coke in je koffer hebt. Kan je nagaan hoe het ging toen ik uit Colombia via de VS terug naar huis vloog. Ik was 2,5 uur zoet met die shizzle van ondervragingen en schoenen uit en vingerafdrukken en nog net niet je pincode moeten geven.

Geef gewoon op alles serieus antwoord, en ga vooral geen grapjes maken, die lui hebben geen humor.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook eigenlijk niet echt van plan om een creditcard aan te schaffen, wellicht is het handig maar noodzakelijk?!?
Alle reacties Link kopieren
Klaaglinn schreef:
30-09-2018 15:52
Dit soort dingen kan je gewoon zelf opzoeken onder "vragen ESTA"...
Hoe dan
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
30-09-2018 07:50
Ik snap wat je bedoelt. Ik werd een keer uitgebreid doorgezaagd over wat ik ooit in Egypte had gedaan (vakantie). Ze vinden in Amerika alles al snel eng of verdacht. Maar goed, een aantal strenge vragen, een duidelijk antwoord en je loopt zo door.
Kak, ben ook x aantal jaar terug op vak. naar Egypte geweest :lol:
dolfje schreef:
30-09-2018 11:47
Ik zou niet in februari gaan. Volgens mij is het dan daar veel te koud.
Dit!!
Wacht minimaal tot april ofzo.

En als je je zorgen maakt over paspoortstempels vraag je gewoon een nieuwe aan. Slechts 65 euro voor de extra gemoedsrust.
Gebruikersnaam87 schreef:
30-09-2018 13:24
Ja, ik bezit geen creditcard dus ik moet toch helaas een tussendore hebben.
Hoe wil je in Amerika reizen zonder creditcard? Je hebt t nodig bij boeken van je vliegticket en je hotels. Zou er maar eentje aanvragen, je hebt gelukkig nog ruim de tijd daarvoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven