AirBnB cancellaties

01-10-2018 19:36 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe is jullie ervaring met AirBnB de laatste tijd? Ik heb net voor de tweede keer in korte tijd een host die de reservering cancelt (1 keer vier dagen van tevoren) en ben er eigenlijk wel klaar mee!
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit gehad. Je kunt wel zien als je boekt hoe vaak de verhuurder boekingen annuleert he? Dat helpt misschien wel.
Alle reacties Link kopieren
Cansellaties?

Meerdere malen via AirBNB geboekt en nooit aan de hand gehad.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook nog nooit gehad. Ik boek wel alleen bij hosts met alleen maar hele goede reviews, maar ik neem aan dat jij dat ook doet.
Wij hebben dit ook wel gehad. Eenmaal mochten we gratis op een andere dag komen (was iemand met goede beoordelingen). En een keer was het gewoon helaas pindakaas. Sja, kan gebeuren. Gewone hotels worden soms ook overboekt.
Ik heb het weleens gehad, dan zoek ik weer verder. Ook de hosts zijn maar mensen he.
Alle reacties Link kopieren
mss heb jij zelf slechte reviews
(ik ben een mooie vrouw)
Alle reacties Link kopieren
dat ze jou niet willen hebbdn
(ik ben een mooie vrouw)
Alle reacties Link kopieren
De meeste overnachtingen op vakanties boek ik via airbnb, maar nog nooit gehad dat het op korte termijn werd geannuleerd.

2x gehad dat mijn boeking enkele maanden voor vertrek werd geannuleerd (met begrijpelijke reden) maar dat vond ik geen probleem.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sowieso klaar met Airbnb omdat die alle regels van steden aan hun laars lappen, lekker doorgaan met het laten verhuren van sociale huurwoningen wat helemaal niet mag, en veel te veel dagen laten verhuren van schaarse woonruimte, discriminatie toestaan, mensen niet helpen als die opgelicht worden door een nep-host, etc etc... alles om maar geld te verdienen terwijl ze al miljardair zijn. Ik kots van dat bedrijf en heb er spijt van dat ik ooit appartementen heb gehuurd in Madrid en Berlijn die eigenlijk een local misschien wel had willen hebben maar die door een graaierige investeerder van de markt waren gehaald om uit te melken met toeristen die geen klap geven om de buren of de sociale samenhang in de buurt. (Zo is er in Montreal een heel flatgebouw waar nog maar 1 Montrealer woont en de rest is allemaal Airbnb's geworden.)
Maar toen wist ik nog niet dat het dat effect had.

Ik begrijp ook niet dat mensen nog steeds via dat platform willen huren nu er al zoveel bekend is over hun praktijken van illegale verhuur expres verbergen, cijfers manipuleren, medewerking weigeren, steden uithollen, etc. Voor mij zit het op één lijn met kleding kopen waarvan je weet dat het met kinderhandjes is gemaakt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik check altijd de reviews voor ik boek dus dat is het niet - wel denk ik dat mensen minder gauw negatieve feedback zullen geven omdat je een persoonlijke band met de eigenaar opbouwt. Terwijl je bij een hotel wel zou schrijven dat de douche een pisstraal had bijvoorbeeld.

De last minute cancellatie was omdat hij niet mocht verhuren van zijn complex dus Patsy je hebt inderdaad een punt.

Het vervelende is dat je maanden geleden hebt geboekt, niet meer weet wat de andere opties zijn en je dus weer opnieuw moet beginnen met zoeken.

Voor mij te veel werk, dus ik stop ermee. Met booking.com / expedia etc / direct boeken nog nooit gehad dat er werd gecanceled en ik heb veel gereisd.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
HelloFromTheOtherSide schreef:
02-10-2018 09:46
De last minute cancellatie was omdat hij niet mocht verhuren van zijn complex dus Patsy je hebt inderdaad een punt.
Ja in andere reisforums hoor ik dat vaak over Amsterdam en Barcelona. Boekt iemand bijvoorbeeld een Airbnb appartement voor koningsdag en de tulpentijd, en wordt het 1 dag van tevoren geannuleerd. Daar sta je dan. Ga dan nog maar eens een hotelkamer onder de 400 euro zien te vinden, zo last-minute.

Maar mijn punt was eigenlijk meer andersom. Niet zo van: balen voor de toerist. Maar: balen voor de lokale bewoners dat Airbnb überhaupt bestaat en hun stad uitholt, en dat het bedrijf er geen ene fuck om geeft, juist zijn best doet om de illegale verhuur extra mogelijk te maken en te verbergen voor de autoriteiten, want dan verdienen zij er meer geld aan. Kijk maar eens op http://insideairbnb.com/ hoe ze altijd de cijfers manipuleren en valse info verstrekken enzo.

Zoals Arjen Lubach het al zei, in het rijtje foute bedrijven scoort Airbnb nog slechter dan Shell en Monsanto.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
02-10-2018 10:37
Zoals Arjen Lubach het al zei, in het rijtje foute bedrijven scoort Airbnb nog slechter dan Shell en Monsanto.
Airbnb was voor mij een van de redenen om A'dam te verlaten. Ik ben dan ook altijd in shock als vrienden of kennissen vertellen hoe ze hele vakanties gebruik maken van Airbnb. Dat de perceptie van een fout bedrijf zo kan verschillen.
You have to trust me on this one. (Jack Bauer in 24)
Alle reacties Link kopieren
Planck schreef:
02-10-2018 10:47
Airbnb was voor mij een van de redenen om A'dam te verlaten. Ik ben dan ook altijd in shock als vrienden of kennissen vertellen hoe ze hele vakanties gebruik maken van Airbnb. Dat de perceptie van een fout bedrijf zo kan verschillen.
Ja ik was laatst ook in shock toen een vriendin doodleuk vertelde dat ze met 5 vrienden een Airbnb-appartement in Berlijn had gehuurd, terwijl het in Berlijn 100% verboden is om een volledig appartement te huren. En terwijl die vriendin zelf in Amsterdam woont en altijd klaagt over de Airbnb's in haar wijkje, en sowieso over mensen die dingen niet volgens de regels doen zoals vuil verkeerd plaatsen enzo. Echt bizar, dat heb ik haar ook wel laten weten... dat is toch hypocriet en egoïstisch dan? Niet willen dat je eigen buren aan toeristen verhuren, maar zelf in een andere stad wel een Airbnb boeken?!?!?!? o_o :nooo: Schiet mij maar lek.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
02-10-2018 11:15
Ja ik was laatst ook in shock toen een vriendin doodleuk vertelde dat ze met 5 vrienden een Airbnb-appartement in Berlijn had gehuurd, terwijl het in Berlijn 100% verboden is om een volledig appartement te huren. En terwijl die vriendin zelf in Amsterdam woont en altijd klaagt over de Airbnb's in haar wijkje, en sowieso over mensen die dingen niet volgens de regels doen zoals vuil verkeerd plaatsen enzo. Echt bizar, dat heb ik haar ook wel laten weten... dat is toch hypocriet en egoïstisch dan? Niet willen dat je eigen buren aan toeristen verhuren, maar zelf in een andere stad wel een Airbnb boeken?!?!?!? o_o :nooo: Schiet mij maar lek.
Dat is al niet meer zo: https://nos.nl/artikel/2207376-berlijn- ... terug.html
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
02-10-2018 16:44
Dat is al niet meer zo: https://nos.nl/artikel/2207376-berlijn- ... terug.html
Ah, dank je.
Dan nog vind ik het hypocriet van die vriendin die wel klaagt over Airbnb's in haar eigen wijk maar er vervolgens zelf aan meedoet.

En deze tekst in het artikel klopt niet: "Sinds begin dit jaar werkt Airbnb ook mee aan het handhaven van dat maximum." Pertinent niet waar. Want je kan gewoon een nieuwe advertentie maken (of meerdere) over precies hetzelfde appartement en het dan nóg 60 dagen verhuren. Airbnb geeft dat dan niet door aan de gemeente.
En ze staan ook toe dat mensen de onderhuur van sociale huurwoningen adverteren, sowieso 100% illegaal. Het zou een eitje zijn voor Airbnb om even het adressenbestand van sociale huurwoningen te koppelen aan hun systeem en die automatisch uit te sluiten. Maar nee hoor, dat doen ze niet en ze geven nooit antwoord waarom niet.

"Zo fraudeer je gemakkelijk met Airbnb (en verdien je 1500 euro in 12 uur)"
https://www.at5.nl/artikelen/186368/zo- ... -in-24-uur

Kortom Airbnb is een soort kroeg die cocaïnedealers verwelkomt, tegen provisie. In een achterkamertje, waar de gemeente niet komt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik huur altijd een kamer in een huis (of een bijgebouw), nooit een huis alleen. Eerste keuze is overigens altijd booking.com maar soms vind ik daar niks - vooral in het land waar ik woon en het buurland is dat soms lastig.

In mijn vorige appartementencomplex zaten veel AirBnBs maar gelukkig niet veel overlast van gehad, denk dankzij beveiliging. Maar hier in de stad hoge woningnood dus ook kut inderdaad.
Hello, can you hear me?
Wat ik me afvraag: veel Airbnb accomodaties zijn ook op andere sites te vinden zoals Booking.com.
Wat is daar anders aan dan?

Wij gebruiken geregeld Airbnb (tijdens rondreizen), omdat het zoveel fijner is een appartement/huis(je) te hebben met jonge kinderen ipv een hotel. En ik niet zo goed weet hoe ik anders aan (particuliere) accomodatie kom in veel verschillende landen.
anoniem_372853 wijzigde dit bericht op 02-10-2018 22:46
1.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik huur om vergelijkbare redenen nooit bij AirBnb. Mij staat het tegen dat ze helemaal niet controleren of de verhuurder gemachtigd is om dat huis te verhuren. Zoals hierboven ook iemand al zei, diegene bleek het niet te mogen verhuren. Dat is heel vaak zo, onderhuur is bijna nooit toe gestaan en ook bij eigendom mag het van de VVE vaak niet, als het om een appartement gaat. Maar in het ergst geval kun je ook gewoon het huis van de buurvrouw aanbieden als je op haar planten past in haar vakantie, niks wordt gecontroleerd. Niet eens of het jouw huis is.
Ik verhuurde een appartement voor permanente bewoning, tegen een zacht prijsje ook nog want was een bekende. Achteraf bleek hij het via AirBnb verhuurd te hebben, kreeg een totaal uitgewoond huis terug. In het huurcontract stond duidelijk dat onderhuur verboden was. Toen ik aan AirBnb vroeg om een overzicht wie in mijn huis had gezeten, wilden ze dat zonder gerechtelijk bevel niet geven ivm privacy! Nee dat lijkt me echt wel het toppunt van privacy zeg, gewoon maar willekeurig iedereens huis aanbieden. Als iemand je een streek wil leveren kunnen ze gewoon je huis erop zetten terwijl je er gewoon in zit, staat er opeens een groep toeristen voor je deur.
De vakantie-gangers van mijn huurder hadden geluk dat ik er achteraf achter kwam, want ik had me een flinke partij schennis geschopt daar (een paar bewoners uit het complex vonden het raar al die mensen en vroegen zich af of ze me moesten inseinen).
Overigens is bij ons nog nooit een boeking geannuleerd.
Maar ik ben sowieso erg kritisch met reviews. Als ik zie dat er ooit geannuleerd is, probeer ik iets anders te vinden.
Ik heb nog maar 1 keer gebruik gemaakt van airbnb en dat was 'n zeer positieve ervaring. Ik wilde niet in het centrum van Charleston zitten en vond een perfect authentiek huis in het buitengebied. De eigenaren woonden er zelf en verhuurden de bovenverdieping en een volledig huisje wat ook op hun grondgebied stond. Ik zou er zeker weer gebruik van maken als de gelegenheid zich voor doet.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
02-10-2018 22:37
Ik huur om vergelijkbare redenen nooit bij AirBnb. Mij staat het tegen dat ze helemaal niet controleren of de verhuurder gemachtigd is om dat huis te verhuren. Zoals hierboven ook iemand al zei, diegene bleek het niet te mogen verhuren. Dat is heel vaak zo, onderhuur is bijna nooit toe gestaan en ook bij eigendom mag het van de VVE vaak niet, als het om een appartement gaat. Maar in het ergst geval kun je ook gewoon het huis van de buurvrouw aanbieden als je op haar planten past in haar vakantie, niks wordt gecontroleerd. Niet eens of het jouw huis is.
Ik verhuurde een appartement voor permanente bewoning, tegen een zacht prijsje ook nog want was een bekende. Achteraf bleek hij het via AirBnb verhuurd te hebben, kreeg een totaal uitgewoond huis terug. In het huurcontract stond duidelijk dat onderhuur verboden was. Toen ik aan AirBnb vroeg om een overzicht wie in mijn huis had gezeten, wilden ze dat zonder gerechtelijk bevel niet geven ivm privacy! Nee dat lijkt me echt wel het toppunt van privacy zeg, gewoon maar willekeurig iedereens huis aanbieden. Als iemand je een streek wil leveren kunnen ze gewoon je huis erop zetten terwijl je er gewoon in zit, staat er opeens een groep toeristen voor je deur.
De vakantie-gangers van mijn huurder hadden geluk dat ik er achteraf achter kwam, want ik had me een flinke partij schennis geschopt daar (een paar bewoners uit het complex vonden het raar al die mensen en vroegen zich af of ze me moesten inseinen).
maar ik mag toch hopen dat je je pijlen vooral hebt gericht op jouw huurder die onderverhuurde terwijl contractueel vast was gelegd dat dit niet mocht? Die is toch degene die het meest fout zit dan? Gewoon kosten verhalen (de schade en de opbrengsten). Wat een verhaal joh.
lattemachiato schreef:
02-10-2018 22:37
Ik huur om vergelijkbare redenen nooit bij AirBnb. Mij staat het tegen dat ze helemaal niet controleren of de verhuurder gemachtigd is om dat huis te verhuren. Zoals hierboven ook iemand al zei, diegene bleek het niet te mogen verhuren. Dat is heel vaak zo, onderhuur is bijna nooit toe gestaan en ook bij eigendom mag het van de VVE vaak niet, als het om een appartement gaat. Maar in het ergst geval kun je ook gewoon het huis van de buurvrouw aanbieden als je op haar planten past in haar vakantie, niks wordt gecontroleerd. Niet eens of het jouw huis is.
Ik verhuurde een appartement voor permanente bewoning, tegen een zacht prijsje ook nog want was een bekende. Achteraf bleek hij het via AirBnb verhuurd te hebben, kreeg een totaal uitgewoond huis terug. In het huurcontract stond duidelijk dat onderhuur verboden was. Toen ik aan AirBnb vroeg om een overzicht wie in mijn huis had gezeten, wilden ze dat zonder gerechtelijk bevel niet geven ivm privacy! Nee dat lijkt me echt wel het toppunt van privacy zeg, gewoon maar willekeurig iedereens huis aanbieden. Als iemand je een streek wil leveren kunnen ze gewoon je huis erop zetten terwijl je er gewoon in zit, staat er opeens een groep toeristen voor je deur.
De vakantie-gangers van mijn huurder hadden geluk dat ik er achteraf achter kwam, want ik had me een flinke partij schennis geschopt daar (een paar bewoners uit het complex vonden het raar al die mensen en vroegen zich af of ze me moesten inseinen).
Wow, da's wel enorm asociaal zeg! Heb je jouw eigen huurder nog kunnen aanklagen? Of wat heb je gedaan om met die bekende van je af te rekenen?
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
02-10-2018 22:37
Ik huur om vergelijkbare redenen nooit bij AirBnb. Mij staat het tegen dat ze helemaal niet controleren of de verhuurder gemachtigd is om dat huis te verhuren. Zoals hierboven ook iemand al zei, diegene bleek het niet te mogen verhuren. Dat is heel vaak zo, onderhuur is bijna nooit toe gestaan en ook bij eigendom mag het van de VVE vaak niet, als het om een appartement gaat. Maar in het ergst geval kun je ook gewoon het huis van de buurvrouw aanbieden als je op haar planten past in haar vakantie, niks wordt gecontroleerd. Niet eens of het jouw huis is.
Ik verhuurde een appartement voor permanente bewoning, tegen een zacht prijsje ook nog want was een bekende. Achteraf bleek hij het via AirBnb verhuurd te hebben, kreeg een totaal uitgewoond huis terug. In het huurcontract stond duidelijk dat onderhuur verboden was. Toen ik aan AirBnb vroeg om een overzicht wie in mijn huis had gezeten, wilden ze dat zonder gerechtelijk bevel niet geven ivm privacy! Nee dat lijkt me echt wel het toppunt van privacy zeg, gewoon maar willekeurig iedereens huis aanbieden. Als iemand je een streek wil leveren kunnen ze gewoon je huis erop zetten terwijl je er gewoon in zit, staat er opeens een groep toeristen voor je deur.
De vakantie-gangers van mijn huurder hadden geluk dat ik er achteraf achter kwam, want ik had me een flinke partij schennis geschopt daar (een paar bewoners uit het complex vonden het raar al die mensen en vroegen zich af of ze me moesten inseinen).
Ja jouw verhaal herinner ik me uit een ander draadje, heftig man. Wat een schoft die dan geholpen wordt met dat vriendenprijsje en vervolgens jouw appartement doorverhuurt om er geld mee te verdienen!

En inderdaad wat je zegt over het huis van je buurvrouw zomaar kunnen verhuren, of toeristen af sturen op iemand die je een hak wilt zetten. Airbnb zal er niks tegen doen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een boeking waar ik net mazzel heb zag ik net - mag ook niet meer verhuren maar boekingen tot 31 oktober mochten doorgaan (ik heb 26-28).

Wellicht zijn ze hier in de regio strenger geworden met AirBnB - er is sowieso veel discussie over.
Hello, can you hear me?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven