Waar chillen in (Zuid) Thailand?

03-10-2018 22:11 16 berichten
De volgende vakantie zit alweer in de planning :sun: . In maart wil ik gaan duiken vanaf Khao Lak. Daarna wil ik een aantal dagen lekker bijkomen en chillen, en misschien nog wat mooie dingen zien. En ik ben op zoek naar tips, waar ik dan het beste heen kan.

Ik ben twee keer eerder in Thailand geweest. Een keer op rondreis en toen ben ik wel in Khao Sok en bij Ko Phi Phi geweest. Ko Phi Phi vond ik veel te veel party island. Koh Tao vond ik al leuker, op de rustige stukken. Maar daar ben ik nu al twee keer geweest.

Misschien willen jullie meedenken?

Ik zoek:
- iets aan het strand
- rust (zeker geen Ko Phi Phi en het mag ook nog wel een paar slagen rustiger dan Koh Tao)
- restaurantjes en massages op loopafstand
- niet te ver van Phuket (vanwege vliegveld), dus laten we zeggen max 4 a 5 uur rijden
- er hoeft niet mega veel te beleven te zijn, want het is vooral om uit te rusten, maar een mooie waterval of leuk dorpje in de buurt is wel leuk

Misschien nog goed om te weten. Ik was dit jaar op Bali. Ik vond Pemuteran echt perfect: heerlijk rustig, maar toch nog een paar massages om uit te kiezen en voldoende restaurantjes. Ik vond Ubud veeeeeel te druk en Nusa Lembongan (wat in de laatste drie jaar erg veranderd schijnt te zijn, maar ik was er voor het eerst) op het randje van te druk en te party.

Ik dacht zelf misschien aan Koh Yao Noi of Koh Lanta. Maar weet dus niet echt hoe het daar is en of dat dan is wat ik zoek.

Heeft iemand de gouden tip? Hotel tips dan uiteraard ook welkom. Alvast bedankt :kneel: :D
Khao Lak ben ik afgelopen jaar geweest en daar vond ik 't wel lekker rustig. Mooie stranden ook en de mogelijkheid om naar de Similan eilanden te gaan (al vond ik het daar wel mega druk met Chinese toeristen, als je het kan betalen zou ik 'n privétour regelen zodat je voor de drukte uit kunt)

Ik heb in The Leaf on the Sands hotel gezeten en dat is me prima bevallen:
http://www.theleafresort.com/onthesands/
Alle reacties Link kopieren
Koh Lanta is denk ik een goede optie, maar ik weet niet hoever het vanaf Phuket ligt.
Wij vlogen op Krabi en hebben daar een auto gehuurd en zijn naar Koh Lanta gereden.

Het originele plan was om twee/drie nachten daar te blijven en dan door te touren. Maar KL beviel zo goed dat we er een heerlijke week zijn gebleven. En brommertje huren kan daar ook (hoewel je voor de verzekering wel een motorrijbewijs moet hebben). Er is genoeg te zien en te doen om je er een weekje te vermaken. Relaxt eiland!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik naar koh Phayam of koh Chang gaan, aan de westkust, bereikbaar vanaf Ranong. Met name Chang is erg rustig. Ik heb zelf op Phatam gezeten, op Long Beach en vond het heerlijk.
Thanks allemaal!

Khao Lak ga ik al heen, omdat ik vanuit daar idd naar de Similan islands ga. Koh Phayam en Koh Chang aan deze kant van Thailand ken ik nog niet. Waarmee zou je ze vergelijken, Mayou? Ik heb nog een oude Lonely Planet uit 2010 en daarin staat dat er eigenlijk echt niets te doen is. Dat kan natuurlijk veranderd zijn.

Een scooter huren durf ik overigens niet. Ooit in Vietnam gedaan en niet goed afgelopen, zeg maar.

Oh ja, op Con Dao in Vietnam vond ik het bijvoorbeeld té rustig. Benieuwd of er nog meer inzichten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Koh Phayam is lekker. Long Beach is een groot, breed strand met allemaal loungetentjes naast elkaar, waar je op van die matrasjes kan liggen/zitten en erg lekker kan eten. Er gebeurt net genoeg om je niet te vervelen. Gewoon heerlijk relaxed. Het hele eiland is autovrij. Je kunt er prima wandelen/fietsen. En er zit een goeie duikschool mocht je toch nog een duikje willen doen...
Alle reacties Link kopieren
http://www.booking.com/Share-Ox1wKg Hier zaten wij toen in een luxury tent op een plateautje met goeie badkamer erbij. Was schoon, niet duur en heerlijk eten.
mayou schreef:
04-10-2018 10:59
http://www.booking.com/Share-Ox1wKg Hier zaten wij toen in een luxury tent op een plateautje met goeie badkamer erbij. Was schoon, niet duur en heerlijk eten.
Geen airco? Dat zou ik niet trekken.
Dit jaar in maart was het gruwelijk regenachtig in het zuiden en op Khao Lak was het het benauwdst van mijn hele rondreis. Noord Thailand en Laos waren qua klimaat het meest aangenaam. Je krijgt 'n enorme klap als je vanuit de Nederlandse winter naar de tropen gaat en helemaal op plekken waar de luchtvochtigheid gigantisch is.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-10-2018 11:47
Geen airco? Dat zou ik niet trekken.
Er was een fan en aan het strand, dus geen airco nodig. Heb ook liever geen airco, fan is genoeg.
mayou schreef:
04-10-2018 13:40
Er was een fan en aan het strand, dus geen airco nodig. Heb ook liever geen airco, fan is genoeg.
Vind ik niet, een fan haalt t vocht niet uit de lucht zoals een airco.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-10-2018 13:41
Vind ik niet, een fan haalt t vocht niet uit de lucht zoals een airco.
Ieder z'n ding.
mayou wijzigde dit bericht op 04-10-2018 21:41
0.61% gewijzigd
Hmm tja ik ben ook wel van de airco. En een hotel met zwembad. Ook tegen de muggen. En hoewel die andere kleinere eilanden idyllisch klinken, ga ik toch iets meer voor comfort en luxe... maar wel tot een bedrag van 50 euro per nacht. Mochten er nog andere ideeën zijn, dan hoor ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
Heb deze met zwembad en voor 30 euro pn nog gevonden op Phayam: http://www.booking.com/Share-UiI0Us en anders zou ik op Phuket, Lanta of koh Lipe kijken, daar zijn ook genoeg leuke baaien, hoewel Lipe wel duurder is.
Alle reacties Link kopieren
Koh Lanta! Vond het daar top. Zat zelf op Cast Away Resort, vond ik super, maar er is wel meer te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Koh Lanta ... echt de hemel! Rust, rust, rust maar toch alle mogelijkheden om leuke restaurantjes uit te proberen, lekker gemasseerd te worden. Wij zaten in het zuiden, Anda Lanta Resort. Zo fijn! Vanuit daar konden we ook makkelijk het Klong Chak gebied verkennen. Scooter rijden is daar ook heel relaxt, lekker rustig op het eiland. En dan kun je 1 van de vele restaurantjes langs de weg proberen met prachtige uitzichten. Oh en de Pad Thai bij Klong Chak beach is echt hemels. En dan met je voeten in het zand de zon zien ondergaan ... nog een cocktail bestellen omdat het toch niets kost. Je hoort het .. ik wil ook weer terug.

Deze: https://www.booking.com/hotel/th/anda-l ... rt.nl.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven