Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
1. Ik erger me zelden. Zelfs niet aan mensen die zich veel ergeren. Die vind ik vooral vrolijk makend onnozel
2. De zeldzame keer dat ik het ov neem kan ik me alweer verkneukelen op de volgende keer in de auto
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Mensen die hard bellen/ praten
Vies Gerochel / gehoest
Irritante schoolkinderen
Geen zitplaats
Vertraging

Genoeg dus. Het weerhoudt me niet om al 30 jaar te treinen :proud:
Harde muziek, zelfs door de oordoppen. Rochelende mensen, niet neussnuitende mensen, stinkende mensen, gesmak, stinkend eten mee, constant getik op toetsenbord laptop alsof ze er bijna doorheen willen rammen, geluid aan bij WhatsApp, dus elke letter geluid (kan ook uit). Luid tetterende mensen, kinderen die constant langs je afrennen en op stoelen springen... En nog wel wat meer. Maar goed...soms gewoon ff tot 10 tellen. Ik ben niet alleen op de wereld.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
04-10-2018 08:40


Genoeg dus. Het weerhoudt me niet om al 30 jaar te treinen :proud:
Mij ook niet hoor. Maar af en toe lekker klagen helpt bij mij wel :lol:
We’re all mad here
Cheshire-cat schreef:
04-10-2018 08:49
Mij ook niet hoor. Maar af en toe lekker klagen helpt bij mij wel :lol:
Zekers!
Alle reacties Link kopieren
Te druk, te veel stank, te veel herrie, te weinig ruimte, geen fatsoenlijke faciliteiten.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die later aan komen lopen, die zien dat er al een heel groepje mensen voor de trein staat te wachten om in te stappen, en die dan toch vinden dat ze eerst mogen en dus met een stalen gezicht zich langs je heen wurmen terwijl jij netjes in de rij staat te wachten. Dan denk ik echt "heb je nou geen ogen of gewoon geen fatsoen". Altijd maar dat ikke, ikke, ikke.
Ik vind het juist gezellig.
Ik zit in de nz lijn een paar keer per week, ben lekker snel waar ik moet zijn. Daarnaast vind ik het leuk om te zien hoe de brugklassers/ nieuwe studenten zich gedragen.
Je ziet de schattigste vriendschappen ontstaan. Vorige week nog twee meisjes, het leek wel een platonische versie van die ns reclame.
Of van die nerderige studenten die in een groepje dingen tegen elkaar roepen als 'er bestaat geen enkele relatie tussen de wanorde op mijn kamer en mijn verder heel ordelijke manier van werken'.
En dat ze dan uit elkaar gaan en allemaal lopen te glunderen omdat ze 'leuke mensen' hebben gevonden.
Ik reis 1e klas. Daar doen mensen over het algemeen heel normaal.
Tijdens mijn vakantie in het buitenland veel met ov gereisd en daar was het heel normaal om zodra de deuren open gingen in te stappen. Tenminste zo leek het aangezien je je door een menigte moest wurmen om in te stappen. Metro vol? Nee hoor gewoon wat meer proppen en hup. Ik dacht dan zelf altijd ik pak de volgende wel die 3 minuten later komt en die soms ook half leeg was omdat iedereen perse de vorige wilde hebben. Dus wat dat betreft zijn wij Nederlanders nog netjes.

En ik erger me ook wel aan die tassen en koffers die een zit plek bezet houden als het druk is. Tassen en ander spul wat makkelijk op schoot kan of voor de voeten van de eigenaar duw ik gewoon opzij als ik geen reactie krijg als ik ergens wil zitten. Met grote koffers die je gewoon nergens goed kwijt kan heb ik zoiets van ach daar kan die persoon ook niks aan doen dat daar geen ruimte voor is. En zodra je dan die tas pakt kijken ze verschrikt op van hey iemand pakt mijn tas, ja pak hem dan zelf dan kan ik zitten.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
04-10-2018 08:58
Mensen die later aan komen lopen, die zien dat er al een heel groepje mensen voor de trein staat te wachten om in te stappen, en die dan toch vinden dat ze eerst mogen en dus met een stalen gezicht zich langs je heen wurmen terwijl jij netjes in de rij staat te wachten. Dan denk ik echt "heb je nou geen ogen of gewoon geen fatsoen". Altijd maar dat ikke, ikke, ikke.
Dat ben ik, ik snap nooit dat mensen groepjes van vormen en niet gewoon instappen. In Nederland doen we niet aan rijen, dus stap gewoon in en houd de boel niet zo op aub.
Alle reacties Link kopieren
Mensen, meest mannen, die breeduit zitten. Luid bellende mensen. Bus/metro/tram die vrolijk wegrijdt terwijl ik ter hoogte van de deur sta. Mensen die (naar sigarettenrook) stinken. Mensen met een rugzak die niet in de gaten hebben dat dat ding uitsteekt... Zal ik nog even doorgaan? :furious:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
De trein is k*t. Het is dat parkeren bij mijn werk 3,50 per uur kost maar anders zou ik met de auto gaan.
Ik haat het wachten, het feit dat ik een halfuurssprinter heb dus als er een uitvalt (echt elke maand wel) sta je ruim een half uur te vernachelen. In de trein is het altijd te warm. Als je een raam open doet gaan mensen zeiken over tocht. Ik wil gewoon mijn tas naast me zetten en niet op schoot want dat ding weegt 6 kilo.
En zo kan ik nog wel een A4’tje doorgaan.
Annelleke schreef:
04-10-2018 09:25
Dat ben ik, ik snap nooit dat mensen groepjes van vormen en niet gewoon instappen. In Nederland doen we niet aan rijen, dus stap gewoon in en houd de boel niet zo op aub.

Held :applause: .
Inderdaad die zelf verzonnen regels. En dat er dan een te sloom persoon vooraan staat, ja doei.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
04-10-2018 09:13
Ik reis 1e klas. Daar doen mensen over het algemeen heel normaal.

Niet in de spits, dan buitelt iedereen over elkaar heen om een zitplaats te bemachtigen.
Alle reacties Link kopieren
Als de liften kapot zijn. Geloof mij maar dat het echt heel erg lastig is om met een duowagen met daarin een slapende baby en dreumes een enorme trap af te gaan terwijl je nog een peuter moet dragen. Goddank voor de hangjongeren type bontkraag die altijd bij de metro rond hangen en mij al zovaak hebben geholpen!
Oakes schreef:
04-10-2018 09:37
Niet in de spits, dan buitelt iedereen over elkaar heen om een zitplaats te bemachtigen.
Ik ga er vaak zitten als het in de 2e klas zo druk is dat er niet genoeg zuurstof is voor iedereen. Gelukkig zie ik er altijd netjes genoeg uit om niet de schijn te wekken dat ik geen 1e klas kaartje heb. Daarbij wordt er nooit gecontroleerd als je niet door de mensenmassa kunt lopen.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
04-10-2018 09:25
Dat ben ik, ik snap nooit dat mensen groepjes van vormen en niet gewoon instappen. In Nederland doen we niet aan rijen, dus stap gewoon in en houd de boel niet zo op aub.
Er is geen sprake van ophouden wanneer je staat te wachten omdat er nog allemaal mensen aan het uitstappen zijn. Het is niet alsof ik zomaar voor open treindeuren staan te wachten ofzo.
Mensen.
Daarom ov ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat voor de deur gaan staan zodat er niet eerst mensen uit kunnen is heel irritant Vooral met rollator. Wat ik van de ns vooral heel irritant vind is dat de rolstoel ingang moeilijk te vinden is. Het zou fijn zijn als je wist waar je ongeveer moet gaan staan zodat je niet met pijn en moeite een halve trein langs moet "rennen" om 'm te halen. Of noodgedwongen bij een andere deur instappen waardoor je in een heel klein tussenstuk moet zitten (met rollator kun je niet door de trein heen) en mensen er zeer moeilijk langs kunnen.
Oakes schreef:
04-10-2018 09:37
Niet in de spits, dan buitelt iedereen over elkaar heen om een zitplaats te bemachtigen.
Ik stap in op een eindpunt/beginpunt. Dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me eigenlijk niet zovaak. Wel aan:
- Het feit dat je bijna altijd te vroeg bent (want ja een trein later ben je 5 min te laat) en collega's niet want: file.
- Het gezeik over het ov als je dan een keer je trein mist en 5 minuten te laat bent.

Kom ik gelukkig steeds minder tegen:
- Mensen die roken op het perron
- Moeten staan op het balkon zonder goede airco
- Mensen die deo en nagellak doen in de trein :sick:

Ik erger me eigenlijk nooit aan tassen op stoelen. Ik neem het ze ook niet kwalijk. Iedereen schuift ze in mijn ervaring gewoon aan de kant als je het vraagt.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
04-10-2018 09:46
Niet op mijn traject kennelijk. Nergens last van.
Ik reis gelukkig niet meer met het OV, maar in de spits was het traject Eindhoven - Amsterdam overvol, ook in 1e klas.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
04-10-2018 09:46
Ik stap in op een eindpunt/beginpunt. Dat scheelt.
Ah ja!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven