Costa Rica met 2 jongens (8 en 14 jaar)

05-10-2018 10:40 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij (man, vrouw en 2 jongens) hebben het plan om volgend jaar zomervakantie 3 weken door Costa Rica te reizen met 2 jongens van 8 en 14 jaar.
Dit is onze eerste verre reis met de kinderen. Is dit land geschikt om door te reizen met kinderen (volgens het internet wel, maar ik hoor graag persoonlijke verhalen)? Nu ben ik benieuwd of er iemand nog tips voor ons heeft. Wat moeten we absoluut wel doen en wat zouden jullie uit ons reisplan verwijderen. Welke excursie mogen we niet overslaan? Het reisschema is nu als volgt:

San Jose - 1 nacht
Tortuguero - 2 nachten
Puerto Vieja - 3 nachten (even relaxen en bij komen, vinden we belangrijk)
Sarapiqui - 2 nachten (raften maar kan dit met een kind van 8 jaar?)
Arenal - 2 nachten
Rio Celeste - 2 nachten
Rincon de la Vieja - 2 nachten (glijbaan door het bos, is dit echt een ervaring?)
Samara - 2 nachten
Monteverde - 2 nachten
Manuel Antonio - 2 nachten
San Jose - 1 nacht

We twijfelen tussen Rincon de la Vieja of Concovado, wat is jullie ervaring?

We willen een auto huren en zelf rond rijden maar wel vooraf alle accomodaties boeken. Het duurt natuurlijk nog wel even, we vinden het leuk om alles lekker uitgebreid uit te pluizen.
Ik hoop dat er iemand op het forum zit, die er ook met de kinderen is geweest. Alle info is welkom! Alvast bedankt.
Niet met kinderen geweest, maar wel met ouders en zus. En laten we zeggen, het is wel redelijk hetzelfde, of iets geschikt is voor kinderen, of mijn ouders ;).

En mijn ouders vonden het fantastisch. M'n vader heeft zelf gereden. Ze hadden zo'n reis geboekt met alle hotels erbij. Maar denk dat je het ook prima zelf kan doen. De wegen zijn brak tot goed. Er is genoeg te eten wat ze lusten.

Wij hadden op het einde vier dagen op dezelfde plek in een lekker groot hotel met entertainment enzo. Dat vind ik wel een aanrader. Dus op het einde even 'gewoon' vakantie. Kunnen ze ook nog uitrusten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie.

Weet je naam/plaats nog van dit lekkere grote hotel met entertainment? Dan kan ik eens kijken.

O ja het eten is ook nog wel een dingetje, ze lusten niet bijzonder veel. Ik heb wel gelezen dat er overal heel veel fruit is en daar zijn ze wel dol op. Klopt dit?
Puur op herinnering, ik was er 11 jaar geleden, was het Parador Resort en Spa bij Manuel Antonio in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er geweest met een kind van 13 met backpack en ov. Ik vind jullie plan wel veel plekken en kort, maar misschien is dat met eigen vervoer beter te doen dan met ov.

Qua eten vond ons kind de wraps niet lekker de rest allemaal wel, maar is geen moeilijke eter.

Dingen zien als schildpadden, kikkers, walvissen en een nachttour vond kind supergaaf.
Veel plezier!
Zeker doen!! Kan echt prima en het is een prachtig land en heel geschikt voor zelfstandig rondreizen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen maar qua land lijkt het me prima te doen met kinderen,
het is een vrij welvarend land en heb vernomen dat de voorzieningen als ziekenhuis etc prima zijn. Hier zou ik dan eerder aan denken als dat je alleen gaat.

Zeer aan te bevelen voor mensen met lef is de zipline in Monteverde.
En wij hadden een nacht tour door de jungle, erg gaaf maar kan alleen als je kinderen ook rustig kunnen blijven, anders jaag je alle dieren weg.


Eten kun je er eigenlijk prima maar in de wat minder toeristische gebieden is het vooral rijst, bonen en kip. Maar we hebben ook een paar x prima gegeten, vooral in de wat grotere plaatsen.

San Jose zou ik alleen gebruiken idd als doorreis plaats, dit was echt het minst mooie van de hele reis. Verder zijn wij overal slechts 1 a 2 dagen geweest, erg intensief maar waanzinnig genoten !!
Zie ook https://reizen.shoestring.nl/groepsreis ... en-amerika
Raften zou ik overslaan, hebben wij wel gedaan en ik vond het super gaaf, maar met kinderen zou ik het te gevaarlijk vinden.
Verder is Costa Rica heel geschikt om met kinderen te reizen! Bezoek ook zeker een national parc en huur daar een gids, je ziet dan zoveel meer dieren.
Alle reacties Link kopieren
ik zou op het forum verrereizenmetkinderen eens je licht opsteken, die mensen doen niet anders dan ver reizen met hun kinderen..

en lastig dat je kinderen niet veel lusten.. daar zou ik ook aan werken :-)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips!
We hebben de reis inmiddels geboekt en we gaan idd 1 plaats minder bezoeken zodat we wat langer op 2 andere plaatsen kunnen verblijven.
We gaan ter plaatse even bekijken of we het raften aan durven.
De site verre reizen met kinderen ga ik eens bekijken wellicht vind ik hier nog wat ideeën. En tja dat de kinderen niet veel lusten komt natuurlijk deels door ons zelf en daar gaan we idd aan werken :-D , we zijn hier inmiddels zelf ook een beetje klaar mee.
Wij zijn vorig jaar geweest met onze zoons van 6 en 10 jaar toen. Ongeveer dezelfde reis gemaakt als jullie. We hebben Corcovado en Rincon beide gedaan en Manuel Antonio overslagen.

12 jaar geleden zijn we er ook geweest en we wisten toen meteen dat dit het ideale land zou zijn voor een eerste verre reis met kinderen. Het is veilig, veel moois te zien en avontuurlijke dingen te doen.

Qua eten zou ik me niet druk maken. Desnoods leven ze 3 weken op yoghurtjes en fruit. Het wordt een belevenis om nooit te vergeten!

Ziplinen kon al vanaf 6 jaar. Was prachtig, in monteverde.

Als je wilt, kun je me een pb sturen voor veel tips onderweg. Overnachtingen en bezienswaardigheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven