Opeens druk in de efteling, iemand een idee?

07-10-2018 02:00 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan maandag 8 oktober naar de Efteling. We hebben er extra op gelet dat het groene dag is op de kalender van de Efteling, zodat het rustig is.
Groen - rust
Oranje: normaal
Rood: druk
En opeens is de kleur dus veranderd naar rood! Iemand een idee hoe dit kan?? Volgens mij zijn er geen vakanties of vrije dagen! Het enige wat ik kan bedenken is dat het mooi weer is, maar er zijn toch gewoon scholen en het is nog geen herfstvakantie. Dus ik zit me de hele tijd te bedenken waarom er een drukke dag verwacht wordt?! Zijn er vrije dagen of scholen vrij?? Ook voor Duitsland en België zijn er volgens mij geen vrije dagen.
superduba wijzigde dit bericht op 07-10-2018 02:07
7.91% gewijzigd
Het zuiden heeft dan herfstvakantie.

Niet goed gelezen, morgen dus al. (oh wacht gewijzigd, er stond eerst volgende week maandag)

Wij gaan (bijna) wekelijks naar de Efteling en vorige week was het ook al zo belachelijk druk. Ik had het gevraagd aan een medewerker en die zei inderdaad het weer. Ik zou de gok wel durven nemen om maandag te gaan, maar ik ben verwend.
anoniem_181954 wijzigde dit bericht op 07-10-2018 02:14
82.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Regio Zuid heeft herfstvakantie vanaf 13 oktober. Misschien iets i.v.m. de Kinderboekenweek?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
vroosje schreef:
07-10-2018 02:06
Het zuiden heeft dan herfstvakantie.
Nee we gaan maandag 8 oktober en volgens mij nog geen herfst vakantie...
Alle reacties Link kopieren
Niet goed gekeken. Denk vanwege de kortingen (25% in oktober)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Misschien boekingen van groepen, bedrijfsuitje, zoiets.
.
De school van mijn kinderen hebben studiedag, dus misschien dat meer scholen dat maandag ook hebben? Mijn dochter gaat ook maandag naar de Efteling toevallig. Maar ik denk ook door het weer, dan gaan de mensen er toch nog vaker op uit.
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag was het krankzinnig druk. Mooi weer is genoeg
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Verlopen de kaartjes van de AH niet bijna, dat mensen die nog gauw willen gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Ervaring uit een ander (maar wel vergelijkbaar) park. Als het op een maandag druk gaat zijn, dan zijn de belangrijkste redenen events (bedrijfsuitjes), schoolreisjes (maar die zijn meestal in de lente), goed weer, aflopen kortingsacties en vrije dagen in Duitsland/België.

Het jammere bij de Efteling is dat druk ook echt druk is. Dus veel wachtrijen bij attracties en vooral de horeca.

Had je al kaartjes gekocht?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Ik heb net in de app gekeken en hij staat op normale drukte. Dus een lading aan scholieren en mensen die de huisjes en het hotel verlaten en een dag toegang hebben.
Waarschijnlijk door het mooie weer.
Alle reacties Link kopieren
Het mooie weer en door de hitte van de zomer zijn veel mensen met Albert Hein kaartjes nog niet geweest, deze mensen komen allemaal nog en ze verwachten er nu dus meer dan gemiddeld,
Van die AH kaartjes weten ze precies hoeveel er gekocht zijn en hoeveel er al gebruikt zijn.
Ik denk veel studiedagen op scholen. Bij ons hadden ze hem vrijdag, maar sowieso zijn vrijdag en maandag op veel scholen de dagen voor studiedagen. En ik ben ook eens op een studiedag gegaan, was echt druk. Blijkbaar had half Nederland toen studiedag. Evenement is er niet, dat zou ook aangegeven staan in de kalender dan. Veel deelstaten in Duitsland hebben ook al vakantie zie ik. Ook een aantal deelstaten langs de grens met Nederland en België. Je hebt dus ook kans dat er veel Duitsers komen met het mooie weer.
En de AH actie loopt bijna af ja. Oktober is daardoor vaak druk, omdat mensen het toch uitstellen tot na de zomerdrukte (en daardoor oktoberdrukte creëren, maar goed).
Hij staat trouwens op geel, dus geen megadrukte die ze verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij staat hij ook op geel (normaal). Ik ben 2 weken terug geweest met mooi weer op een gele dag en ik vond het echt rustig. Het langste wat we moesten wachten was 20 min bij symbolica. In het begin van de dag was het daar nog wat drukker, maar dat was waarschijnlijk omdat hij nog nieuw is. En baron hebben we 20 min staan wachten, bij de rest was het allemaal 5 min of minder. Ik zou gewoon lekker gaan en je niet te druk maken. Het zal op een maandag echt niet zo overdreven druk zijn. Er zullen natuurlijk altijd andere mensen zijn, dat blijft helaas zo.
Alle reacties Link kopieren
O ja ik zie dat het nu op GEEL staat. Gisteren was het nog rood. Dat is een geruststelling 😊
Gisteren:
Afbeelding

Dankjewel iedereen. Als het druk is, vrees ik dat het idd komt door hotel verlaters van de drukte van vandaag (evenement: rood bolletje op kalender) en eventuele studie dagen op scholen.
Dat rode bolletje staat er voor vandaag ook niet meer nu.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
07-10-2018 08:34
Dat rode bolletje staat er voor vandaag ook niet meer nu.
Ik zie het ja!! Bijzonder! Denk dat het weer van vandaag even roet in het eten heeft gegooid voor het evenement haha!
Schijnbaar wordt het (automatisch?) bijgewerkt aan het de hand van de verkoop van het online systeem of zo..? Gisteren echt nog rood, nu geel. Morgen groen 😀 😂
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben de kinderen een studiedag, openbare school dus dat zal landelijk kunnen zijn
Alle reacties Link kopieren
De school van mijn kinderen heeft wel deze week al (een extra week) herfstvakantie (regio Noord-Brabant)
. En wat ik om me heen hoor inderdaad veel studiedagen rond deze tijd!
Is er ergens 'n website waar al die studiedagen op te vinden zijn? Vroeger was het veel overzichtelijker, dan ging ik op 'n doordeweekse dinsdag of donderdag tussen hemelvaart en pinksteren naar de Efteling en dan was 't altijd rustig. Nu zijn er continu vakanties en studiedagen. De tijd dat er nog geen vakantiespreiding was, was 'n zege!
redbulletje schreef:
07-10-2018 09:08
Is er ergens 'n website waar al die studiedagen op te vinden zijn? Vroeger was het veel overzichtelijker, dan ging ik op 'n doordeweekse dinsdag of donderdag tussen hemelvaart en pinksteren naar de Efteling en dan was 't altijd rustig. Nu zijn er continu vakanties en studiedagen. De tijd dat er nog geen vakantiespreiding was, was 'n zege!
Een site met alle studiedagen is er niet, want de school bepaalt zelf wanneer die studiedagen zijn. Maar ik vind het wel veel dagen. Dochter heeft er nu al 2 gehad en ze zit net 6 weken op school. Mijn moeder vertelde dat het vroeger 1 dag per jaar was. Bij ons zijn het er dit schooljaar 6. Als je dat dus berekend over alle scholen dan zijn er dus heeeeel veel studiedagen gedurende het jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ook de school waar ik op rijd heeft studiedag.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Hier (30 km van de efteling) hebben we 2 weken herfstvakantie die afgelopen vrijdag begonnen is (studiedag)
Wij waren vrijdag in de efteling, het was enorm druk. Niet verwacht, maar ik vermoed dat meer scholen hier in de regio 2 weken vakantie hebben.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen vrijdag, 5 oktober, was de dag van de leerkracht en dat is een dag dat heel veel besturen een overkoepelende studiedag hebben of een vrije dag. Dat is een dag waar je drukte kan verwachten. Hele besturen waren de scholen dicht zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven