Mooiste land/stad ter wereld

08-10-2018 10:01 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat de topics over de lelijkste landen en steden erg hard gaan. Ik ben juist wel benieuwd naar wat jullie het mooiste land of de mooiste stad ter wereld vinden. Misschien doe ik ook wel wat reisinspiratie op.

Ik zal wel aftrappen: ik vond Zuid-Afrika het mooiste land waar ik geweest ben en Kaapstad de mooiste stad.
De USA mooiste/leukste land
Sydney fijnste stad
Alle reacties Link kopieren
Israel het mooiste land (politiek daargelaten) en Tel Aviv de leukste stad. Verder ook heel mooi: New Mexico.
Alle reacties Link kopieren
Ijsland het mooiste land, fantastische natuur en vriendelijke mensen.

Zutphen en Edinburgh de mooiste steden.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
In Europa beginnen:
Zeker niet mooi, maar ik :flirting: Berlijn (vooral voormalig oost) .
De kustlijn van Zuid Engeland, maar ook van Wales
De Veluwe (mooie kleuren nu)
De pleinen van Parijs
Alle reacties Link kopieren
De Malediven is voor mij het mooiste land. De hagelwitte stranden, de prachtige turquoise zee, het klimaat, de vriendelijkheid; ik zal er nooit genoeg van krijgen.

En ik vind Singapore de leukste stad. Ik vind steden niet perse mooi, dus ook Singapore niet, maar ik vind het zo fijn dat alles daar schoon en netjes is.
Alle reacties Link kopieren
Mooiste land: Argentinië. Zo ruig, zo divers, zulk lekker eten, zulke eindeloze afstanden, geweldige bergen in de Andes. Amerika ook intens mooi en Zwitserland ook fantastisch. Maar Namibië is ook geweldig. Ik hou van ruigheid in het landschap: bergen en woestijnen

Qua stad: Mendoza in Argentinië is heerlijk: fantastisch weer, superwijnen, aardige mensen, heel groen, dichtbij de Andes. New York: alles is mogelijk, écht een stad, en je hebt de hele tijd het gevoel dat je op een filmset loopt. Heel cool.
Singapore is idd geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van havensteden die echt eeuwen oud zijn, maar nog volop in beweging.
Genua, Portsmouth, Vlissingen
Mooi? nee, maar wel heerlijke plekken
Alle reacties Link kopieren
Bolivia het mooiste en bizarste land (maar ik ben nog niet in Nieuw-Zeeland geweest; wel in IJsland maar Bolivia is nog diverser). Die gigantische zoutvlakte met geometrische patronen, dat gekke eiland vol metershoge cactussen, dat knalrode en knalgroene meer met flamingo's, de moddergeisers en hot springs, die bizarre geërodeerde rotsen, die lila bergen, het Andesgebergte, de koloniale stadjes en dorpen, het Amazonegebied...

Berlijn de leukste stad maar niet mooi.

Mooiste stad? Lastig, vaak is alleen het oude centrum van een stad mooi en dan zijn er weer zo vele... Lucca... Sevilla... Toledo... Amsterdam... Stockholm... Stone Town op Zanzibar... Quedlinburg en Münster...
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, Nieuw Zeeland vind ik ook het mooiste land :D
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
08-10-2018 10:38
Oh ja, Nieuw Zeeland vind ik ook het mooiste land :D
met de engste beesten! :-(
lilalinda schreef:
08-10-2018 10:23
In Europa beginnen:
Zeker niet mooi, maar ik :flirting: Berlijn (vooral voormalig oost) .
De kustlijn van Zuid Engeland, maar ook van Wales
De Veluwe (mooie kleuren nu)
De pleinen van Parijs
De veluwe is helaas verdroogd deze zomer. Weinig over van de hei :-|
Noorwegen en Zwitserland. Ik kan niet kiezen.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 08-10-2018 12:51
9.30% gewijzigd
Ik vind de USA geweldig. Maar ook Oostenrijk en Italie.
New York, Venetië, Londen.
Mooiste land: Ecuador
Super divers. Gewoon prachtig.

Mooiste stad: Rome / New York
Ik hou dan ook van steden die net zo zijn als in de film / in de boeken

Leukste stad: Tokyo
lilalinda schreef:
08-10-2018 10:39
met de engste beesten! :-(
NZ toch niet? Da's Australie met al die slangen en spinnen.

NZ vind ik ook n prachtig land maar de USA biedt meer veelzijdigheid in natuur en landschappen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-10-2018 10:39
met de engste beesten! :-(
Juist niet! Dat is Australie!

Ik ben ook dol op Australie. Tasmanie vond ik zo ontzettend mooi. Maar ik durfde daar niet in de zee, en ook niet op blote voeten door de duinen.
Zuid Mexico
Lady_Day schreef:
08-10-2018 10:48
Juist niet! Dat is Australie!

Ik ben ook dol op Australie. Tasmanie vond ik zo ontzettend mooi. Maar ik durfde daar niet in de zee, en ook niet op blote voeten door de duinen.
Serieus niet? Ik heb er heerlijk gezwommen bij Binalong Bay. Dat zand was zo wit en knisperde als verse sneeuw onder mijn voeten en het water was zo ontzettend helder en fris.
Alle reacties Link kopieren
Land: Vietnam, Sri Lanka en Turkije. Allen door de enorme diversiteit in de landen zowel qua natuur als ook steden (Sri Lanka dan weer minder mooie steden). Turkije zou ik nu om politieke redenen niet heen gaan, maar wat een prachtig land is dat als je echt eens rondreist ipv naar de all inclusive resorts aan de kust.

Steden: Ho Chi Minh City (niet perse mooi, maar heerlijke stad), Berlijn (ook niet altijd mooi, maar fantastische sfeer en veel geschiedenis), Parijs (goede herinneringen aan), Ljubljana (echt een pareltje en niet zo groot, leuke studentikoze sfeer), Praag (mooi vooral ook buiten het centrum een leuke sfeer en nog wat rauwe oostblok randjes), Barcelona (toeristisch maar ik hou wel van oude steden aan het water), Istanbul (geschiedenis, lekker eten en ook mooie niet touristische stukken te vinden).
Als landen bepaalde veiligheidsissues hebben voor toeristen kunnen ze nog zo mooi zijn (Zuid Afrika o.a.) maar kunnen ze voor mij nooit op de eerste plaats komen te staan. ZA was echter wel één van mijn mooiere reizen. Een westerse bevolking heeft voor mij een pré.
Lady_Day schreef:
08-10-2018 10:48
Juist niet! Dat is Australie!

Ik ben ook dol op Australie. Tasmanie vond ik zo ontzettend mooi. Maar ik durfde daar niet in de zee, en ook niet op blote voeten door de duinen.
Tasmanië :heart:
Heeft vrijwel alles wat Australië heeft, maar dan op een veel kleiner oppervlak.

Mooiste land? Erg lastig, ik vond zoveel landen mooi.
Net terug uit Nieuw-Zeeland, dat was fantastisch!
Alle reacties Link kopieren
Slovenië tot dusver! En qua stad, ondanks dat ik veel gereisd heb, nog altijd Brugge met stip op nummer 1.
Poeh, van wat ik heb gezien...

Landen: Groot-Brittannië en dan met name Schotland en Engeland. Zuid-Afrika heeft ook mijn hart gestolen...
Mijn favoriete steden zijn en blijven Edinburgh en Londen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven