Betalen openbaar vervoer in Londen met bankpas?

08-10-2018 14:09 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over twee weken gaan wij een weekendje naar Londen, twee nachten.
Een paar jaar geleden zijn we er ook geweest (oke, 10 jaar geleden..) en hebben toen de Oyster Card gekocht voor het reizen met het ov.

Nu lees ik dat het ook mogelijk is om in het OV contactloos te betalen met een creditcard of bankpas. Maar ik kan niet goed vinden of dat ook al kan met NL bankpassen of creditcard.
Weet iemand of dat kan en of dat ook handiger is dan een Oyster card? Het lijkt mij namelijk erg handig om met je eigen bankpas of credit card te betalen.
Je moet daarvoor wel iets activeren dacht ik. Kan niet zomaar met elke pinpas.

Zou gewoon je Oystercard opladen.
Alle reacties Link kopieren
Je oystercard opladen is makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Hangt af van de kaart - niet alle kaarten die niet uitgegeven zijn in de UK komen in aanmerking om dit te activeren. Je kan dat best gewoon eens checken op hun website. Daar moet je trouwens toch heen om een oyster/contactless account aan te maken: https://contactless.tfl.gov.uk/
Wij waren het vergeten en je kunt inderdaad een oyster daar kopen en steeds opladen.
Van te voren een toeristen oyster card aanvragen is beter want dat scheelt reiskosten, volgens mij zit er op een toeristen oysterkaart als je die via de website aanvraagt korting. Ik zou dus de kaart van te voren aanvragen.
Wij hebben ons gek betaald aan ov.
Alle reacties Link kopieren
De oyster card blijft eeuwig geldig. Wij hebben de onzen als een jaar of 8 en laden ze ieder jaar op bij aankomst op LCY. Fluitje van een cent.
Het voordeel van de oyster card is dat er een dagmaximum op staat. Je kunt zoveel reizen als je wilt en bent op een dag nooit meer dan een bepaald bedrag kwijt. Dat maakt het OV in London minder duur dan het lijkt.
Alle reacties Link kopieren
De toeristen Oystercard is goedkoper inderdaad. Als je voor x-bedrag hebt gereisd op een dag, stopt de teller (weet het bedrag niet uit mijn hoofd). Het is dus veel gunstiger om die Oystercard op te laden.
Alle reacties Link kopieren
O, dan ga ik nog eens kijken of wij de oude oyster card nog hebben.
Dat is dan idd het handigst.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal..!
Alle reacties Link kopieren
oyster.. Je eigen pas werkt niet in OV London. Gewoon dus je oyster opladen
Alle reacties Link kopieren
dutchsuzanne schreef:
08-10-2018 15:00
De toeristen Oystercard is goedkoper inderdaad. Als je voor x-bedrag hebt gereisd op een dag, stopt de teller (weet het bedrag niet uit mijn hoofd). Het is dus veel gunstiger om die Oystercard op te laden.
is met gewone oyster ook hoor.. je betaalt maar een max. bedrag per dag.. ongeacht welke oyster je hebt. Ik heb een toeristen en een gewone en beiden hebben zelfde dagmax. Wel is het slim om voor kinderen een aparte aan te schaffen zij reizen goedkoper. Kan gewoon bij loket op station
Alle reacties Link kopieren
https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/o ... his-page-1
Dat is volgens mij met je pinpas ook, dat er een limiet op zit. Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan (met je oyster card).
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
08-10-2018 15:16
Dat is volgens mij met je pinpas ook, dat er een limiet op zit. Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan (met je oyster card).
buitenlandse passen worden nauwelijks geaccepteerd.. Oyster zit je altijd goed en is goedkoper dan travelercard
Alle reacties Link kopieren
Nog recente ervaringen? Wij gaan binnenkort en ik lees in onderstaand artikel dat je met een bankpas ook met 50% korting reist en met max. dagtarief.
https://explorista.nl/zo-werkt-openbaar ... soTT-aP4iQ
Alle reacties Link kopieren
In juli in de bus probleemloos contactloos betaald met ING pas, oystercard was leeg, was onze laatste dag. In de bus hoef je ook niet uit te checken in Londen. In de metro niet geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Wat handig!
Alle reacties Link kopieren
fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben twee maanden geleden in Londen geweest. Zowel mijn ING bankpas als mijn Visa credit card werkten in de metro in Londen. Ook met deze kaarten betaal je niet meer dan het maximale dagtarief. Super handig vond ik. Hoef je geen oyster card aan te schaffen en te zorgen voor genoeg tegoed.
Alle reacties Link kopieren
B-M-Z schreef:
23-09-2019 16:50
Ik ben twee maanden geleden in Londen geweest. Zowel mijn ING bankpas als mijn Visa credit card werkten in de metro in Londen. Ook met deze kaarten betaal je niet meer dan het maximale dagtarief. Super handig vond ik. Hoef je geen oyster card aan te schaffen en te zorgen voor genoeg tegoed.
Fijn om te horen. Lijkt ons echt heel handig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven