Vakantie Denemarken - Jutland met 2 kinderen (5 & 7) 201

09-10-2018 08:39 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik wil graag met mijn gezin in 2019 op vakantie naar Denemarken, 2 ouders, 2 kinderen van 5 & 7. Na al flink wat google werk verricht te hebben kom ik tot de conclusie dat Jutland een goede keuze lijkt.

In Jutland kan ik veel uitjes plannen voor de kids, zoals bijv.:
- Krabbenvangen
- Legoland
- Givskud Zoo
- Dinos Legeland
- Madsby Park
- Labyrinthia
- Snorkelen
- Geocaching
- Djurs Sommerland
- Ribe Vikingecenter

Maar ik kom er niet uit waar ik huisje wil boeken, er zijn zoveel plaatsen en ik ken er 0 :).
Wij willen graag 1 huisje en niet hele tijd verplaatsen. Uurtje of anderhalf rijden naar een uitje is geen probleem. Wij zoeken een beetje luxe huisje (het zou maar regenen en dan moet je er dagen in verblijven) en een stadje in de buurt, loopafstand? voor boodschappen en wat te kijken en ja toch graag strand.

Heeft iemand tips voor een leuke stad?

Ik hoor heeel graag tips.

Dank!

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
ferieland bij jegum. Wij hebben via novasol huisje gehuurd
Alle reacties Link kopieren
Dagje fanø is leuk. Ribe is leuk Legoland. Verder vond ik Denemarken niet spectaculair
Alle reacties Link kopieren
Bij Ribe zit een huisjespark en Ribe is een heel leuk stadje en je zit dicht bij de Waddeneilanden en het strand. Legoland is een uur rijden, dat is dus wel een nadeel, je zit vrij zuidelijk en niet centraal.
Lalandia bij Legoland is wel centraal en je hebt een geweldig zwembad en nog veel meer indoor entertainment, maar Billund is dan weer niet zo leuk als stad.
Alle reacties Link kopieren
Denemarken is het enige land waarbij wij eerder naar huis terug keerden dan de bedoeling was.
Zo saai.

Maar misschien is het wel leuker met kinderen erbij.
Alle reacties Link kopieren
Legoland is leuk en ze hebben ook mooie brede stranden maar toch zou ik je een vakantie in Denemarken afraden.

Het is er zo verschrikkelijk saai.

Ga desnoods voor een paar dagen en zoek daarna een mooie bestemming in Duitsland.
Alle reacties Link kopieren
grappig dat iedereen het saai vond.. Wij dus ook.. Landschap is niet echt super bijzonder, mensen vond ik niet enorm vriendelijk, het was er duur (wisten we) en met het weer moet je geluk hebben..

Wij gaan er lig niet meer heen.. 1 x was genoeg
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hele fijne vakanties gehad in Denemarken.
Alle reacties Link kopieren
Vejle is de meest centrale plek in Denemarken. Je kan al je bovengenoemde attracties binnen 1,5 uur bereiken. Vejle is ook een stadje waar wat te doen is en niet ieniemienie klein is.
Als je niet eerder in Denemarken bent geweest, het is er inderdaad rustig. Ik vind dat erg prettig.
Dus als ik jou was, zou ik iets in de buurt van Vejle zoeken. Ligt ook aan de zee en er zijn stranden.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
09-10-2018 14:58
Wij hebben hele fijne vakanties gehad in Denemarken.
ik zeg ook niet dat ik geen fijne vakantie heb gehad, dat was het ook wel, maar niet voor herhaling vatbaar.
Alle reacties Link kopieren
Rik78 schreef:
09-10-2018 15:05

Als je niet eerder in Denemarken bent geweest, het is er inderdaad rustig. Ik vind dat erg prettig.
Er zijn ook plaatsen in Europa te vinden die heel erg rustig zijn maar die een veel mooier en afwisselender landschap hebben.
Wij zaten in Seeland, Hillerod. Hebben daar gekampeerd dus geen huisjes tips. Fantastische uitjes met de kinderen gehad. Veel viking-achtige dingen. Super tijd gehad.
Succes met huisjes zoeken en een hele leuke vakantie gehad gewenst.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
09-10-2018 15:38
ik zeg ook niet dat ik geen fijne vakantie heb gehad, dat was het ook wel, maar niet voor herhaling vatbaar.
Wij hebben er heus wel wat van gemaakt, maar na anderhalve week hielden we het voor gezien.
Alle reacties Link kopieren
Wow bedankt voor de tips antwoorden en waarschuwingen voor saaiheid :).

Ik ga de alle plekjes bekijken en zal laten weten wat gaat worden.
Waarschijnlijk ga ik 1x naar Denemarken, dus ik wil graag veel in Jutland zien.

Wat veel mensen aangeven is dat het 1x wel genoeg is, dus daar ga ik ook vanuit. Fijne van Denemarken is dat het goed aan te rijden is vanuit Nederland en het geen "enge" bergachtige wegen zijn. Ben daar geen fan van, nare ervaringen in Yosemite brr :)
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag zeggen dat Denemarken boeiend is, maar nee, dit is saai.

Ik leer Deens en daarom heb ik een aantal keren naar Denemarken geweest. Ik ben bijna overal geweest en heb mijn voorkeuren.

Als jullie Jutland willen bezoeken, is Kolding, Vejle of Horsens de beste keuze. Vandaar kunnen jullie zowel naar Legoland en Givskud Zoo als naar het zuiden of Funen reizen. Westkust heb ik doodsaai gevonden, niks te zien behalve Ribe.

Van Vejle/Kolding kunnen jullie ook naar Funen.
Egeskov Slot biedt veel attracties zowel voor kinderen als hun ouders.
Odense is zeker niet te vergeten: Odense Zoo en Spoorwegmuseum (Jernbanemuseum). Andere bezienswaardigheden (musea, cultuurhuizen) zijn vooral voor volwassenen.

In het noorden ligt Aarhus met Den Gamle By (Het Oude Stad), een openluchtmuseum met oude huisjes.

Er zijn nog twee oceanaria in het land: Den Blå Planet (Het Blauwe Planeet) en Nordsøen Oceanarium. Het eerste ligt in Kopenhagen, het tweede in Noord-Jutland. Dus, beide zijn ver van Zuid-Jutland. Maar ik zou sowieso een daguitstap naar Kopenhagen aanraden met bootexcursies, musea en kastelen. Het zal waarschijnlijk lastig voor kinderen zijn.
Ik heb 4,5 jaar in Denemarken gewoond. En precies net als wat de anderen zeggen: SAAAAAAI ;-). (voor ons was dit, naast het kwalitatief lage onderwijs de reden geweest om er weer weg te gaan)
ik denk dat het best te doen is voor 1 vakantie. Maar haal droombeelden uit je hoofd als je denkt aan Scandinavië = indrukwekkende natuur.
Dan moet je echt nog even doorrijden naar Noorwegen;-).
Maar misschien wel leuk om minstens 2 huisjes aan te doen? Elke week een ander? Een andere omgeving biedt ook weer iets meer dan 3 weken op dezelfde plek.
Je hebt de highlights van Jutland inderdaad opgeschreven. Legoland en lalandia zijn superleuk.
Maar hou bij al het andere in gedachten: leuk bedoeld, best gezellig, maar het is het net niet ;-).
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 2 weken geleden onverwachts naar Denemarken geweest . De planning was iets totaal anders maar moesten gedwongen plannen omgooien.
Met
De auto 2 weken door Denemarken getrokken. Ik vond het landschap met name op Jutland ook saai. Meer richting het oosten vond ik het een stuk mooier.
De margrietenroute is leuk om te rijden als je stuk van natuur wilt zien. ( handig om al kaart in Nederland D aan te schaffen mocht je dat willen doen, niet alle bordjes kloppen die er staan , of juist niet meer staan ...)

Met kinderen is het anders denk ik. Die zijn al snel tevreden met lekker weer water en zand. Vikingencentre is niet zo groot
. Maar in aseizzoen is er ook veel dicht of al heel vroeg dicht dus daar aangekomen konden we om 1500 u al niet meer binnen. Zag er in ieder geval niet groot uit
Den gamle by openluchtmuseum in arhus vonden we wel leuk en verrassend groot. Allerlei oude huizen uit verschillende regio’s

Hebben iedere dag ergens anders geslapen dus met accommodatie kan ik niet helpen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten op Skaerbaek Ferieby.
https://www.dansk.nl/vakantieparken/den ... k-ferieby/
Prima park met prima huisjes. Speeltuintje met o.a. springkussen, voetbalveld. Binnenzwembad met glijbaan en duikplanken. Prima supermarkt aan de overkant van het park.

Het is een goede uitvalsbasis voor de uitstapjes die je noemde. Wij hebben er ook een aantal gedaan. Ik vond het prima voor een weekje herfstvakantie, we hadden ook nog eens goed weer. Maar verder.... vrij ......verrassend.... saai :)

Boek bij Dansk, dan krijg je korting op Legoland en soms een gratis cadeau.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven