Vluchttijden Schiphol uit het verleden opzoeken?

09-10-2018 09:01 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand waar je een soort archief van vertrektijden en aankomsttijden van Schiphol kan vinden? Waar je bijvoorbeeld kunt opzoeken hoe laat een bepaalde vlucht op de donderdag in de afgelopen maanden ging?

Ik denk erover om een losse vlucht te boeken met TUIfly naar Cancun maar die staan er volgens mij nogal om bekend dat vluchttijden vaak wijzigen (daar waarschuwen ze zelf op de site ook voor) maar ik heb ook al gelezen dat soms de hele vlucht geschrapt wordt en je twee dagen later gaat.

Omdat we aansluitend aan die vlucht aansluiten bij een groepsreis die de dag daarna vertrekt, kunnen we het ons niet veroorloven om bv. een dag later pas aan te komen. TUIfly is volgens mij de enige die rechtstreeks naar Cancun vliegt (en voor een aantrekkelijke prijs) maar als de vluchttijden zo onzeker zijn, is een andere maatschappij met overstap misschien niet eens zo'n slechte optie...

Vandaar dat ik even de track record van die specifieke vlucht op die dag in de week wil checken. Dan weet ik een beetje of de vlucht over het algemeen wel doorgaat, en of de geadverteerde tijden een beetje worden aangehouden.
Alle reacties Link kopieren
Google op vluchtnr. Dan zie je zo de afgelopen vluchten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij probeer jij iets heel anders uit te zoeken....??

Vertrouw jij je partner niet helemaal??

Maar hopelijk heb ik het mis. In dat geval een hele fijne vakantie gewenst.
Pindakaasjes schreef:
09-10-2018 09:14
Volgens mij probeer jij iets heel anders uit te zoeken....??

Vertrouw jij je partner niet helemaal??

Maar hopelijk heb ik het mis. In dat geval een hele fijne vakantie gewenst.
Huh, wat een rare reactie. Waarom denk je dit?
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
09-10-2018 09:14
Volgens mij probeer jij iets heel anders uit te zoeken....??

Vertrouw jij je partner niet helemaal??

Maar hopelijk heb ik het mis. In dat geval een hele fijne vakantie gewenst.
:facepalm:
Mocht je twijfelen over deze maatschappij, dan zou ik toch gaan voor een tussenstop. Als je dan meer vertrouwen hebt in de maatschappij. Het zou inderdaad wel vervelend zijn als je je groepsreis mist. Hoe vliegen zij? Kun je niet met hen meevliegen op de heenweg?
Pindakaasjes schreef:
09-10-2018 09:14
Volgens mij probeer jij iets heel anders uit te zoeken....??

Vertrouw jij je partner niet helemaal??

Maar hopelijk heb ik het mis. In dat geval een hele fijne vakantie gewenst.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet beter even Googelen op TUI Fly & ervaringen?
Via flightstats.com kun je ‘on time performance rating’ bekijken.

Bijvoorbeeld:

https://www.flightstats.com/v2/flight-o ... L/1049/AMS

(KL1049 = ochtendvlucht van Schiphol naar Bristol)
Plan gewoon eerst een dagje in een hotel in de plaats waar de groepsreis begint. Dan ben je zeker op tijd. En ben je goed uitgerust.

Ook bij een andere vlucht heb je kans op vertraging.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
09-10-2018 09:14
Volgens mij probeer jij iets heel anders uit te zoeken....??

Vertrouw jij je partner niet helemaal??

Maar hopelijk heb ik het mis. In dat geval een hele fijne vakantie gewenst.
Jeetje, elke idioot mag ook maar een internetaansluiting en een mailadres aanvragen hè, tegenwoordig? Ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt of wie je denkt dat ik ben, maar als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niks...
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
09-10-2018 09:32
Via flightstats.com kun je ‘on time performance rating’ bekijken.

Bijvoorbeeld:

https://www.flightstats.com/v2/flight-o ... L/1049/AMS

(KL1049 = ochtendvlucht van Schiphol naar Bristol)
Thanks! Naar zoiets was ik op zoek, maar als ik dan de betreffende vlucht invoer, zegt-ie

SORRY, THIS FLIGHT DOES NOT HAVE AN ON-TIME PERFORMANCE RATING
Ratings are calculated twice per month and require that the flight has flown a minimum number of times in the past two months in order to accurately judge performance against other flights.
Carrier: OR
Flight Number: 335
Departure Airport: AMS
Date Range: 01-Aug-2018 to 30-Sep-2018

Dus dat helpt me helaas niet verder in dit geval...
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
09-10-2018 09:20
Mocht je twijfelen over deze maatschappij, dan zou ik toch gaan voor een tussenstop. Als je dan meer vertrouwen hebt in de maatschappij. Het zou inderdaad wel vervelend zijn als je je groepsreis mist. Hoe vliegen zij? Kun je niet met hen meevliegen op de heenweg?
Het is een groepsreis van Mextrotter, waarbij je de vlucht nog los moet boeken. Je neemt bij hen alleen de rondreis zelf af, zeg maar, niet het vervoer naar Mexico.

Ik denk dat ik dan voor mijn gemoedsrust misschien inderdaad misschien een andere maatschappij moet kiezen, of een dag eerder (dat zal dan sowieso met een andere maatschappij zijn). We zijn nog aan het oriënteren, hoor. Maar dat is dan denk ik wel het veiligst.
Alle reacties Link kopieren
Nou je mag er over vallen maar dat was ook mijn eerste gedachte, je probeert iemand op een leugen te betrappen. :D
Het heeft namelijk helemaal geen nut om dat te checken. Er kan veel regen, storm, een vervelende passagier zijn etc waardoor een vlucht vertraging oploopt. Pak je ook het nieuws en de weerberichten er bij?
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
09-10-2018 09:53
Nou je mag er over vallen maar dat was ook mijn eerste gedachte, je probeert iemand op een leugen te betrappen. :D
Het heeft namelijk helemaal geen nut om dat te checken. Er kan veel regen, storm, een vervelende passagier zijn etc waardoor een vlucht vertraging oploopt. Pak je ook het nieuws en de weerberichten er bij?
Mijne ook trouwens
anders zou je wel op een andere manier zoeken, niet naar een specifieke vlucht
Ga gewoon 1-2 dagen eerder zodat je rustig van je jetlag kan bekomen voor je bij de rondreis aansluit.
Alle reacties Link kopieren
Djiez, wat een gemiep hier zeg!!! Ik stel een heel praktische vraag en krijg meteen een of andere niet-relevante flutreactie als antwoord. Zeg dan gewoon niks. :facepalm:

Maar goed, omdat je je hier blijkbaar zelfs al moet verdedigen als je gewoon een heel simpele vraag stelt: mijn vriend is al in geen jaren meer zonder mij van huis geweest en al helemaal niet met het vliegtuig, dus rest assured, mensen. Ik heb niks te controleren.

Kunnen we nu dan alsjeblieft allemaal weer gewoon normaal doen?

Nina1996, Ik snap dat er veel kan veranderen en dat slecht weer roet e.d. in het eten kan gooien. Maar wat ik wél wil kunnen zien is of die vlucht over het algemeen gewoon op de tijd gaat zoals die nu ook wordt gecommuniceerd, of dat hij vaker een andere vertrektijd krijgt - en er dus een soort 'patroon' is. Dan heb ik een beter beeld bij de betrouwbaarheid van de aangegeven tijd.
Alle reacties Link kopieren
https://www.flightradar24.com/data/flights/or335

Dit is slechts 1 resultaat
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
09-10-2018 09:19
Huh, wat een rare reactie. Waarom denk je dit?

Ik plaagde maar wat. Sorry, niks van aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-10-2018 09:56
anders zou je wel op een andere manier zoeken, niet naar een specifieke vlucht
Dezelfde vlucht/hetzelfde vluchtnummer gaat vaker, hè? :facepalm: Ik zoek niet naar een specifieke datum. Maar naar een specifieke route, op een specifieke dag in de week, bij een specifieke maatschappij, en dat dan over een langere periode.
Alle reacties Link kopieren
Waar lees je dan dat die tijden fluctueren ?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je je vraag ook stellen bij het topic "Ask the captain". Daar zitten een aantal mensen die werken bij vluchtmaatschappijen, wie weet heeft iemand een tip voor je ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vrij regelmatig vaak dat TUIfly vluchttijden op het laatste moment aanpast, bijvoorbeeld op fora als Tros Radar. Vandaar mijn vraag.

Grappig trouwens dat Flightradar helemaal geen info heeft van de vlucht van vorige week na de tussenstop! Ik ga dat de komende tijd maar even in de gaten houden. Dan krijg ik ook een beetje een beeld. Duurt alleen wat langer ;-)
Pindakaasjes schreef:
09-10-2018 10:06
Ik plaagde maar wat. Sorry, niks van aantrekken.
Sure
Alle reacties Link kopieren
Als ik de recensies lees van tui fly dan zou ik niet vliegen. Wat een ellende lees ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven