07:00 AM vliegen

10-10-2018 20:29 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de herfstvakantie ga ik met een vriendin op vakantie naar het buitenland. Het vliegtuig vertrekt s'ochtends rond 6:00 op een doordeweekse dag. Iedereen in onze omgeving werkt dus we zijn van plan om het openbaar vervoer te pakken. Als we de laatste trein pakken dan zijn we circa 6 á 7 uur te vroeg op het vliegtuigveld.

Wat zouden jullie doen? Hotel boeken, hostel boeken, op het vliegveld rond lopen etc? Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Hotel boeken, dan ga je uitgerust op vakantie.

Als je uren van tevoren op het vliegveld bent, is er niet veel te doen want je kunt nog niet inchecken, dus moet je in de vertrek- of aankomsthal blijven hangen op een stoel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
schipholtaxi. Vaak voor een euro of 70 te boeken.
Schipholtaxi.
En is het nou 6 of 7 uur? Nogal belangrijk voor jullie :)
Schipholtaxi inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk wat voor soort vakantie je gaat doen wat mij betreft. Ik heb het weleens zo gedaan. Laatste trein gepakt. Op Schiphol beetje lopen slapen in een stoel, ging verbazend goed. Maar wist ook dat ik volgende dag lekker kon chillen/slapen op strand.

Heb je intensieve vakantie voor de boeg zou ik idd voor taxi/hostel gaan.
Schipholtaxi, vrienden of familie lief aankijken of overnachten in een hotel op de luchthaven. Met de laatste trein is verschrikkelijk, je blijft dan de hele nacht op en dan moet je je eerste vakantiedagen alleen maar bijkomen. Het allerergste vind ik als je na zo'n doorwaakte nacht + vliegen + transfer naar verblijf te horen krijgt dat je pas 's middags kunt inchecken omdat de kamers niet eerder schoon zijn. Sta je daar met je brakke hoofd...
Alle reacties Link kopieren
Citizen-M
It's a jungle out there
Alle reacties Link kopieren
Gewoon met de auto, parkeren op bijv P3. Waarschijnlijk ben je dan goedkoper uit dan een hotel of schipholtaxi. Of je moet drie weken gaan....?
Alle reacties Link kopieren
Als het eventueel lowbudget moet... Vlieg je om zes uur, dan kun je om vier uur vaak je bagage al inchecken. En als je met de laatste trein komt, ben je rond half één/één uur op Schiphol? Dat zijn maar drie uurtjes om te overbruggen met rondhangen op een leeg vliegveld.

Anders een hotel boeken daar, maar dan moet je er nog midden in de nacht uit voor de shuttlebus.

Tip voor de volgende keer: een latere vlucht boeken, ook als die een paar tientjes duurder is, want nu geef je die tientjes waarschijnlijk uit aan een hotel of taxi.
stippensokken wijzigde dit bericht op 11-10-2018 08:11
2.35% gewijzigd
Verschillende mogelijkheden al gegeven, schipholtaxi, langparkeren. Een weekje parkeren of samen een taxi is wel te betalen samen, toch?

Ook mogelijk:
https://www.yotel.com/en/hotels/yotelai ... m-schiphol

In Lounge 2, dus na de paspoortcontrole, dan ben je helemaal ingecheckt en klaar, hoef je alleen op te staan en naar de gate te rollen. Per uur te boeken.
Hotel pakken.

Mocht je vanaf Eindhoven vertrekken, daar zit 'n goeie parkeeroptie vlak tegenover de terminal waar je -na reservatie- je autosleutel in de keydrop kunt doen als je voor hun openingstijd moet vliegen.
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
11-10-2018 08:07
Ook mogelijk:
https://www.yotel.com/en/hotels/yotelai ... m-schiphol

In Lounge 2, dus na de paspoortcontrole, dan ben je helemaal ingecheckt en klaar, hoef je alleen op te staan en naar de gate te rollen. Per uur te boeken.
Dat kan alleen als je geen ruimbagage hoeft in te checken. Wel een goede optie hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ga je vanaf Schiphol? Dan van de Valk de boeken.
Alle reacties Link kopieren
Schiphol, dan zou ik voor het Sheraton kiezen. Goed hotel, en je rolt zo uit je bed het vliegtuig in
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
11-10-2018 07:36
Als het eventueel lowbudget moet... Vlieg je om zes uur, dan kun je om vier uur vaak je bagage al inchecken. En als je met de laatste trein komt, ben je rond half één/één uur op Schiphol? Dat zijn maar drie uurtjes om te overbruggen met rondhangen op een leeg vliegveld.
Drie uur rondhangen voor de checkin. En daarna nog 3 uur rondhangen na de checkin. Ik weet niet of dat nou beter is.
Anders een hotel boeken daar, maar dan moet je er nog midden in de nacht uit voor de shuttlebus.

Tip voor de volgende keer: een latere vlucht boeken, ook als die een paar tientjes duurder is, want nu geef je die tientjes waarschijnlijk uit aan een hotel of taxi.
Zo erg is een hotel toch niet? Lekker op tijd naar bed, vroeg eruit, bus brengt je naar de terminal. Geen stress met vertraagd OV en zoeken van een parkeerplek. En een 2-persoons kamer kun je al voor zo'n 80 euro vinden, dus dat is 4 tientjes per persoon.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Hoe laat moeten ouders, vrienden, andere familieleden werken dan? Ik vertrok laatst om 7.45 en mijn man heeft ons weggebracht en is naar zijn werk doorgereden. Was extra vroeg klaar, want hij was heel vroeg op zijn werk :) we moesten er zo’n 3 uur van tevoren zijn (vlucht naar Amerika), dus gingen om half 5 weg thuis. Het is vroeg, maar voor 1 dagje trekt man dat wel.
Whomi schreef:
11-10-2018 10:53
Hoe laat moeten ouders, vrienden, andere familieleden werken dan? Ik vertrok laatst om 7.45 en mijn man heeft ons weggebracht en is naar zijn werk doorgereden. Was extra vroeg klaar, want hij was heel vroeg op zijn werk :) we moesten er zo’n 3 uur van tevoren zijn (vlucht naar Amerika), dus gingen om half 5 weg thuis. Het is vroeg, maar voor 1 dagje trekt man dat wel.
Je woont dus vlakbij Schiphol. Even op en neer rijden zit er voor mensen die verder van de luchthaven wonen niet in.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-10-2018 10:57
Je woont dus vlakbij Schiphol. Even op en neer rijden zit er voor mensen die verder van de luchthaven wonen niet in.
Valt wel mee hoor. Ik heb vriend ook al eens op eens heel vroeg weggebracht, had zelfs nog tijd om een uurtje te liggen voor ik moest werken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
redbulletje schreef:
11-10-2018 10:57
Je woont dus vlakbij Schiphol. Even op en neer rijden zit er voor mensen die verder van de luchthaven wonen niet in.
TO geeft het in de OP wel als optie, maar wil het niet vragen omdat mensen werken. Ik neem dus aan dat rijden wel een optie is. En in het uiterste geval, als ze om 6 uur vertrekt, moet je er om 4 uur zijn. Zelfs als je om 8 uur moet beginnen en in Maastricht werkt, zou je dat in principe nog halen :) maar dat is wel een nachtje doorhalen dan.
Whomi schreef:
11-10-2018 11:41
TO geeft het in de OP wel als optie, maar wil het niet vragen omdat mensen werken. Ik neem dus aan dat rijden wel een optie is. En in het uiterste geval, als ze om 6 uur vertrekt, moet je er om 4 uur zijn. Zelfs als je om 8 uur moet beginnen en in Maastricht werkt, zou je dat in principe nog halen :) maar dat is wel een nachtje doorhalen dan.
Dan maak je meer benzinekosten en risico's op snelheidsboetes dan dat 't kost als je gewoon met de trein de avond ervoor gaat en 'n hotel pakt.
TO heeft nog steeds niet laten weten welk vliegveld ze gebruikt. Niet alle vliegvelden zijn met de trein te bereiken (Eindhoven in elk geval niet) maar daar is weer 'n goede betaalbare parkeeroptie aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
Eindhoeven heeft toch een prima airport shuttle vanaf station Eindhoven? Dat vind ik wel 'met de trein bereikbaar', al weet ik niet hoe vroeg in de ochtend die rijdt?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Mercure op Schiphol zelf als je tenminste vanaf daar vertrekt
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Dit doe ik in dit geval van favoriet tot minst favoriet
- iemand vragen te brengen
- zelf met de auto en parkeren (kan ook in Aalsmeer bij iemand op het terrein en die brengen je dan)
- Taxi (mits ik met meerdere mensen ben anders is het wel heel duur)
- Hotel
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
11-10-2018 10:01
Drie uur rondhangen voor de checkin. En daarna nog 3 uur rondhangen na de checkin. Ik weet niet of dat nou beter is.
Dat is ook zeker geen comfortabele optie. Maar wel de meest goedkope. Toen ik jong was en net genoeg geld had om de allergoedkoopste vlucht te boeken die op een onchristelijke tijd vertrok, haalde ik ook wel eens een nachtje door op een vliegveld.
Tegenwoordig kost me dat een dag doodmoe zijn, dus boek ik geen vluchten waarbij ik in het holst van de nacht wakker moet worden of zijn.

Maar goed, dat zijn persoonlijke overwegingen die TO zelf moet maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven