Wat is er te doen in Haarlem?

10-10-2018 21:33 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een dierenasiel en een van onze katten (een van mijn favorieten) is recentelijk verhuisd naar een kattencafé in Haarlem. Nu wil haar graag opzoeken in de herfstvakantie, maar aangezien Overijssel -> Haarlem nog al een eindje reizen is, willen we er misschien een overnachting bij doen. Ik ben natuurlijk niet het hele weekend in het kattencafé, dus wie weet er nog leuke dingen om te doen in Haarlem?
Alle reacties Link kopieren
Shoppen. Het Teyler museum heeft nu een hele mooie tentoonstelling van DaVinci. De kerk op de grote markt is ook mooi van binnen. Een hofjeswandeling.
Ik vond het Dolhuys zeer interssant.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben er een tof museum (Dolhuys) heb ik gehoord en een fijne dessertbar. Zal mijn bron even deze kant op schoppen. ;-D
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Hofjeswandeling
Alle reacties Link kopieren
Als je van bier houdt, is de Jopenkerk een aanrader. Sowieso een hele mooie locatie, het is dus in een oude kerk en er hangen echte vaten die ook daadwerkelijk gebruikt worden voor het zelfgebrouwen Jopen bier. Veel lekkere Jopen biertjes van de tap! Vlakbij de Jopenkerk zit een gezellige hamburgertent met de lekkerste hamburgers uit de regio: Ruben's Burger. Daarna een film kijken bij Pathé, zit daar ook.

Als je van tapas houdt is El Pincho een aanrader.
Winkelen is ook leuk in Haarlem, pak dan vooral de zijstraatjes mee want daar zitten de leuke boetiekjes.
Bij mooi weer kun je een bootje huren en Haarlem bekijken vanaf het water ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dolhys!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel superlief van TO om die kat op te zoeken! :love: :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee..
Alle reacties Link kopieren
Als je graag buiten bent, lekker de duinen in (NP Zuid Kennemerland, heb t nog even opgezocht ;-D) en naar zee. Wandelen of fietsen.
Ik ben in het voorjaar een weekend in mijn eentje naar Haarlem geweest, heb me geen moment verveeld. Leuke stad. Vrijdag gewandeld, zaterdag de stad verkend en zondag naar Teylers.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ga naar de dakkas, Frans hals museum, high tea bij Lima. Naar het strand eventueel. Winkelen in diverse straatjes. Biertje bij Uiltje.
Alle reacties Link kopieren
Dolhuys museum, Teylers museum, Corrie ten Boomhuis (waar Joden verstopt zaten in de oorlog).
Winkelen in de kleinere straatjes zoals Schagchelstraat, Warmoesstraat, Zijlstraat, Gierstraat, en de superschattige Kleine Houtstraat met boogjes van bomen waar je onderdoor loopt (niet de Korte Houtstraat alhoewel die ook leuk is). Mijn favoriete winkels zijn Ottomania (hammamdoeken in alle kleuren), Brand Mission (biologisch en fair trade enzo), Flying Tiger (soort Xenos maar dan leuker), Sjakie's (allerlei leuke hebbedingen en mooie ansichtkaarten).

Erg leuk lunchtentje, wel op tijd gaan als je een plekje wilt: "By Lima". Ook leuk: SLA. Heerlijke grote maaltijdsalades , ook veel met groenten/ paddenstoelen/ noten / avocado /... , en je kan ze helemaal zelf samenstellen als je wilt.
Voor de middagborrel en een bordspelletje: Bar Boef. 't Kantoor is ook een leuk bruin kroegje.
Bierbrouwerij in een kerk: Jopenkerk (wel een beetje suffig / mainstream).

Als het mooi weer is, fietsen huren en door Zuid-Kennemerland nationaal park fietsen, mooie duinen, poelen en bossen, met kans dat je Schotse hooglander runderen tegenkomt. In 30-45 minuten kan je vanaf Haarlem CS door die duinen tot aan het strand fietsen (als je nergens zou stoppen).

En dan is er ook nog dit goede blog dat eigenlijk al onze antwoorden overbodig maakt ;-) http://www.haarlemcityblog.nl/
You can never have too many hats, gloves and shoes
De Bavo bezoeken.

Lunchen bij: Hofje Zonder Zorgen of Fortuyn.

En als je van schoenen en bijpassende tasjes houdt: Noë.
Kleding: Olivia&Kate.
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
10-10-2018 21:37
De kerk op de grote markt is ook mooi van binnen.
Als je witgepleisterde graven mooi vindt en je er overheen kan zetten de resultaten van cultuurvernietiging waar de Taliban trots op zou zijn te zien dan inderdaad, heel mooi. Ik vond het vooral deprimerend dit symbool van godsdienstwaanzin en cultuurhaat te zien.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk bij Jippie’s kattencafe toevallig?

Ik heb daar laatst met mijn dochtertje ontbeten , ze vond het geweldig al die katten om haar heen , zo leuk!


Verder geen info over Haarlem zelf :P
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de vele antwoorden! Ik lees al wel dat we ons niet zullen vervelen in Haarlem. :) Ik ga alle tips eens rustig opzoeken. :)
Alle reacties Link kopieren
Tamtam83 schreef:
12-10-2018 05:04
Oh leuk bij Jippie’s kattencafe toevallig?

Ik heb daar laatst met mijn dochtertje ontbeten , ze vond het geweldig al die katten om haar heen , zo leuk!


Verder geen info over Haarlem zelf :P
Ja Jippie's Kattencafé inderdaad! Ik ben nog ooit bij een kattencafé geweest dus ben benieuwd, moet ook wel leuk zijn met al die katten. :)
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
11-10-2018 23:31
Dolhuys museum, Teylers museum, Corrie ten Boomhuis (waar Joden verstopt zaten in de oorlog).
Winkelen in de kleinere straatjes zoals Schagchelstraat, Warmoesstraat, Zijlstraat, Gierstraat, en de superschattige Kleine Houtstraat met boogjes van bomen waar je onderdoor loopt (niet de Korte Houtstraat alhoewel die ook leuk is). Mijn favoriete winkels zijn Ottomania (hammamdoeken in alle kleuren), Brand Mission (biologisch en fair trade enzo), Flying Tiger (soort Xenos maar dan leuker), Sjakie's (allerlei leuke hebbedingen en mooie ansichtkaarten).

Erg leuk lunchtentje, wel op tijd gaan als je een plekje wilt: "By Lima". Ook leuk: SLA. Heerlijke grote maaltijdsalades , ook veel met groenten/ paddenstoelen/ noten / avocado /... , en je kan ze helemaal zelf samenstellen als je wilt.
Voor de middagborrel en een bordspelletje: Bar Boef. 't Kantoor is ook een leuk bruin kroegje.
Bierbrouwerij in een kerk: Jopenkerk (wel een beetje suffig / mainstream).

Als het mooi weer is, fietsen huren en door Zuid-Kennemerland nationaal park fietsen, mooie duinen, poelen en bossen, met kans dat je Schotse hooglander runderen tegenkomt. In 30-45 minuten kan je vanaf Haarlem CS door die duinen tot aan het strand fietsen (als je nergens zou stoppen).

En dan is er ook nog dit goede blog dat eigenlijk al onze antwoorden overbodig maakt ;-) http://www.haarlemcityblog.nl/
Zo flink uitgebreid antwoord haha, bedankt voor de winkeltips ook! :)
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
10-10-2018 22:01
Dat is wel superlief van TO om die kat op te zoeken! :love: :flirting:
Tja je gaat je toch wel hechten aan zo'n beestje als je er veel werkt. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Kattekop22 schreef:
13-10-2018 20:35
Ja Jippie's Kattencafé inderdaad! Ik ben nog ooit bij een kattencafé geweest dus ben benieuwd, moet ook wel leuk zijn met al die katten. :)
Ik ben twee keer in kattencafé's geweest en wat mij vooral opviel is dat de meeste katten daar hartstikke stoïcijns zijn. Niet zoals een kat bij vrienden waar je op bezoek gaat, die nog aan je hand gaat snuffelen en zich meestal wel laat aaien en kroelen (de schuwe katten daargelaten). Of de huiskat van menig café in Amsterdam, die op schoot komt liggen of naast je komt zitten voor wat aandacht en een aai, of die wel wil spelen met een pen ofzo.
Nee die katten in de echte kattencafé's reageren amper nog ergens op. Die zijn al 100 keer geaaid die dag, dus "ach ja nummer 101 als jij me ook nog even wilt aaien, ga je gang maar ik slaap rustig verder oké?" (Of ze lopen gewoon weg.) Ik kom er niet echt aan mijn 'katten-fix' als ik mijn eigen kat mis (bijvoorbeeld als ik op vakantie ben). Maar zij lijken er verder wel een prima leven te hebben.
Zelf heb ik veel meer contact/uitwisseling met katten overal op straat.

Ben je inmiddels al geweest? En hoe was het met 'jouw' kat?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
10-10-2018 21:40
Ik vond het Dolhuys zeer interssant.
Ik ook.
Verder gewoon een leuke stad om doorheen te slenteren.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
18-10-2018 16:22
Ik ben twee keer in kattencafé's geweest en wat mij vooral opviel is dat de meeste katten daar hartstikke stoïcijns zijn. Niet zoals een kat bij vrienden waar je op bezoek gaat, die nog aan je hand gaat snuffelen en zich meestal wel laat aaien en kroelen (de schuwe katten daargelaten). Of de huiskat van menig café in Amsterdam, die op schoot komt liggen of naast je komt zitten voor wat aandacht en een aai, of die wel wil spelen met een pen ofzo.
Nee die katten in de echte kattencafé's reageren amper nog ergens op. Die zijn al 100 keer geaaid die dag, dus "ach ja nummer 101 als jij me ook nog even wilt aaien, ga je gang maar ik slaap rustig verder oké?" (Of ze lopen gewoon weg.) Ik kom er niet echt aan mijn 'katten-fix' als ik mijn eigen kat mis (bijvoorbeeld als ik op vakantie ben). Maar zij lijken er verder wel een prima leven te hebben.
Zelf heb ik veel meer contact/uitwisseling met katten overal op straat.

Ben je inmiddels al geweest? En hoe was het met 'jouw' kat?
Morgen ga ik heen!

Maar jouw beschrijving is inderdaad ook wel een beetje hoe ik het me voorstel. Ik merk het in het dierenasiel ook hoor, op een gegeven moment vinden de katten het wel goed. Vooral op een open dag, na een paar uur reageren ze nergens meer op. Ik ben wel heel benieuwd ook morgen, wat ik er nou van ga vinden. Ik weet dat veel kattengedragstherapeuten en dergelijke heel erg tegen kattencafés zijn, maar ik had de eigenaresse van Jippie's Kattencafé ontmoet toen ze de kat kwam bekijken bij ons, en het was zo'n lieve vrouw die echt gek was van katten (op een goede manier). Ze vertelde over het biologische voer dat ze krijgen, de buitenruimte die ze hebben en de ruimte waar geen mensen mogen komen.

Katten op straat tegenkomen vind ik zelf ook heel leuk ja, vooral als ze dan met een opgeheven staart snel aan komen lopen, haha.
Alle reacties Link kopieren
Kattekop22 schreef:
19-10-2018 23:04
Morgen ga ik heen!

Maar jouw beschrijving is inderdaad ook wel een beetje hoe ik het me voorstel. Ik merk het in het dierenasiel ook hoor, op een gegeven moment vinden de katten het wel goed. Vooral op een open dag, na een paar uur reageren ze nergens meer op. Ik ben wel heel benieuwd ook morgen, wat ik er nou van ga vinden. Ik weet dat veel kattengedragstherapeuten en dergelijke heel erg tegen kattencafés zijn, maar ik had de eigenaresse van Jippie's Kattencafé ontmoet toen ze de kat kwam bekijken bij ons, en het was zo'n lieve vrouw die echt gek was van katten (op een goede manier). Ze vertelde over het biologische voer dat ze krijgen, de buitenruimte die ze hebben en de ruimte waar geen mensen mogen komen.
Hm ja de kattencafé's die ik ken, hebben ook genoeg ruimte waar de katten heen kunnen als ze geen zin hebben in de mensen. Hoge planken waarop ze dan kunnen gaan liggen, met doorloop naar een ruimte erachter waar de klanten niet mogen komen.
Kattekop22 schreef:
19-10-2018 23:04

Katten op straat tegenkomen vind ik zelf ook heel leuk ja, vooral als ze dan met een opgeheven staart snel aan komen lopen, haha.
Ja sommige zijn echt allemansvrienden. Ik hou ook wel van het typische kattengedrag waarbij ze eerst een beetje ongeïnteresseerd doen of ze nog een beetje voorzichtig zijn, maar je ze dan met wat geduld toch op je af kan laten komen. Soms zijn ze daarna niet meer te houden en blijven ze maar kopjes geven en een stukje met je meelopen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik ben ook zo'n sucker voor katten op straat. Als ze dan zo enthousiast op je af komen hobbelen. Zit ik daar als een gek wijf tegen ze te kletsen, nou poes, ik moet weer verder :bye: :facepalm:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
20-10-2018 23:46
Haha, ik ben ook zo'n sucker voor katten op straat. Als ze dan zo enthousiast op je af komen hobbelen. Zit ik daar als een gek wijf tegen ze te kletsen, nou poes, ik moet weer verder :bye: :facepalm:
Ha ha ja tussen mijn vakantiefoto's zitten er ook altijd meerdere van katten met wie ik vriendjes ben geworden onderweg. Dieren zijn tenminste 100% oprecht. Bij mensen moet je altijd maar afwachten of ze geen andere bedoelingen hebben.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven